Hallo, We zijn met onze uk inmiddels over op Nutrilon Pepti omdat hij koemelkallergie bleek te hebben. Alle andere klachten (spugen, krampjes, niet poepen of juist diaree, etc) zijn over! WOW! Maar nu huilt hij al een aantal dagen tussen de flessen van ± 19:00 en ± 23:00 uur. Hij lijkt dan nog honger te hebben terwijl hij de fles helemaal leeg had en daar de andere tijdstippen van de dag ook genoeg aan heeft. Ik heb hem nu op bed gelegd om te kijken of hij niet gewoon heel moe is, maar ook dan huilt hij gewoon door. Ik heb hem water aangeboden en dat dronk hij gretig op, maar dat was al 60 cc en om hem nou nog meer te geven... Normaal drinkt hij 120 cc om de 4 uur. 's Nachts zit er 5 tot 6 uur tussen en dan haalt hij dat in de ochtend in door 1x na 3 uur te komen. Maar zijn ritme vandaag: 5-10-13-18-21-0 (als ik het nog tot 12 uur weet te rekken ) Ik wil proberen of hij straks misschien een flesje van 150 wil. Want hij weegt nu ongeveer 5,5 kilo dus moet hij ong. 140 cc per voeding hebben. Maar 9 van de 10 x als ik een fles van 150 cc probeer, laat hij 30 staan.. Mijn vraag... what to do what to do!!! Iemand tips??? Ow ja... en hoelang kan ik die kleine laten huilen... ik merk dat hij op den duur wel moe wordt of soms zelfs in zijn slaap door huilt als hij zich zelf in slaap huilt. Maar dan huilt hij dus al 10 minuten en dat vind ik voor zo'n klein kereltje best wel heel lang en zit ik echt met de babyfoon naast me mezelf op te vreten...
Ik kan je over de voeding geen advies geven omdat ik BV geef op verzoek. Ik zou denken dat hij toch honger heeft. Laten huilen is maar net wat je zelf prettig vind. Ik zelf doe het niet kleine baby's huilen niet zomaar maar vaak met een reden.
Volgens mij huilen babies s avonds vaak omdat ze dan graag bij jou willen zijn. Ik geloof dat het zelfs rond deze tijd (6 weken) op een hoogtepunt is. Je kan er eigenlijk niet zoveel aan doen, behalve bij je dragen. Mijn jongste had het ook en ik geef ook BV op verzoek. Hij wilde wel wat meer drinken, maar het was vooral aandacht en genegenheid. Want ik heb ook wel eens geprobeerd hem veel te voeden en dan kwam het er allemaal weer uit . Misschien moet je aan andere flesmoeders vragen hoe zij dat doen, want die onrust hoort er wel een beetje bij. Ook niet zo gek hè? Hij is nog maar heel klein. Hij heeft 9 maanden in je buik gezeten en nu moet hij ineens alleen in een bedje liggen. Neem hem lekker op de bank bij je!
Oja, wij hadden een (ergonomische) draagzak (marsupi) en daar deed ik hem s avonds vaak in. Van het schommelen viel hij vaak toch in slaap, hij was bij mama, en ik had mijn handen vrij en een lieve baby bij me. Iedereen blij. Ik wil je niet ontmoedigen, maar bij ons heeft die avondonrust wel tot 12 weken geduurd. Gelukkig had ik me daarop ingesteld. Daarom viel het mee.
Bij bv willen kindjes vaak s avonds clusteren. Heel vaak kleine beetjes drinken, tussendoor soms een hazeslaapje. Met kv kun je dat ook doen, zeker als je qua fleshoeveelheid nog ruimte hebt. Ik zou de flessen gewoon op 120cc laten als hij daar overdag ook genoeg aan heeft en dan s avonds een klein flesje extra tussendoor. Verder de kleine lekker bij je houden en niet laten huilen joh! Huilen is zn enigste communicatiemiddel en kleintjes hebben hun ouders zo hard nodig.
Hier was de onrust s avonds met 4 maanden ook weer over. Ze viel toen gewoon om 19u in slaap en ging de nacht in. Daarvoor hielden we haar gewoon bij ons, mocht ze drinken als ze dat wilde, sliep ze wat bij ons op schoot. Om 21.30u gingen we dan naar boven, douchen met papa, voeding bij ons op bed en lekker slapen.
Volgens mij is dat echt een fase timo deed het in heb begin ook van de fles van 1900 tot de laatste avond fles rond 2200 a 2230 daarna sliep hij gewoon de nacht door. na ongeveer 2 a 3 maanden deed hij het niet meer wij lieten hem meestal huilen heeel erg moeilijk maar na een half uurtje was het toch stil... maar soms was hij ook overstuur je hoort het toch een beetje aan het huiltje dan haalde we hem er wel uit. sterkte ik vond die periode echt het aller moeilijkst..
Ik denk idd dat het een fase (rond de 6 weken is idd die piek van huilen) is of het is honger. Mijn kleine is nu 13 weken en heeft ook KMA en die was ook erg huilerig in de avonden en heel aanhankelijk op die leeftijd, wilde overdag zelfs niet in haar eigen bed slapen. Maar nu sinds 2 weekjes in één keer heerlijk slapen en het huilen is stukken afgenomen. En als je twijfelt of het niet iets lichamelijks is, dan gewoon ff contact opnemen met KA. Zat ook te denken, het gekke is dat die van mij ook altijd na de één na laatste fles huilerig was, waarom geen idee? Maar kon er de klok op gelijk zetten. Misschien de dag verwerken ofzo!!! In ieder geval succes, komt vast allemaal goed!
Dit komt mij ook heel bekend voor. Flesje rond 19.00 uur. Even zitten en dan naar bed. Maar altijd rond 21.00 uur huilend/schreeuwend wakker. Dus vanaf dan tot de laatste fles lekker bij ons beneden. Meestal werd ze dan snel stil en soms viel ze dan net voor de laatste fles in slaap, haha. Nu gaat het wel beter. Slaapt meestal redelijk door in de avond. Maar dat kan ook komen omdat ik weer aan het werk ben en zij 'drukkere' dagen meemaakt bij opa en oma.