6 maanden en MAMA zeggen?!?!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Chanoetje22, 23 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chanoetje22

Chanoetje22 Actief lid

3 jul 2007
    202
    0
    0
    KLANTENSERVICE
    ALMERE
    mijn dochtertje is 2 weken geleden begonnen met mama zeggen.. het klinkt heel raar want ze ois pas 6 Maanden! eerst dachten we dat ze het met toeval zei maar we gingen opletten en elke keer wanneer ik van haar wegliep was het mmmmmmmmmmam mmmmmam en nu de hele dag rent ze in dr loopstoel achter me aan en roept Mmmmama mamaaaaa en dan kijkt ze ook echt naar mij en zodra ik haar oppak is ze weer stil. heeft iemand dit ook meegemaakt dat je kindje al zojong mama of papa zei? ik moet zeggen ze is met alles wel heel snel en vlot maar dit had ik niet verwacht zo snel.. wel heeeeeeeel leuk om te horen trouwens..:)

2. kyara

kyara Actief lid

21 jul 2008
    151
    155
    43
    Vrouw
    Leuk gehoor is het hè, alleen denk ik dat je over een paar weken graag wil dat ze ook Papa kan zeggen ;)

Mijn dochtertje was ook vlot hiermee, met 6,5 maand zei ze ook mama.
    Terwijl de meeste kindjes als eerste papa gaan zeggen.

Ze is nu 1,5 half en loopt qua praten erg voor zeiden ze op het CB. Ze begint 's ochtends met kletsen als ze uit haar bed komt en stopt pas als ze zich in slaapp gekletst heeft. Dus bereid je maar vast voor :)

3. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    hier was het rond 6 maandern papa en pas sinds 9 maanden ook mama

4. Bo20

Bo20 Fanatiek lid

8 jun 2006
    2.696
    0
    0
    HR
    Chloe zegt ook papa nu.. al lijkt het soms ook op bapa... maar heb niet het idee dat ze begrijpt wat ze zegt..

5. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    noa zei met 6 maanden papa en 2 weken later mama. zo vroeg en nu zegt ze bijna niets nu is iederen mama :) .

6. Mrijn

Mrijn Fanatiek lid

11 nov 2006
    2.853
    0
    0
    Communicatieadviseur
    Fijnaart
    Dus dat kan echt? Juul zegt sinds een week ook mama en lijkt dat heel bewust te doen. Ik heb mezelf maar voor gehouden dat het puur toeval is omdat ik dacht dat het echt nog veeeeeel te vroeg zou zijn (en dat denk ik nog steeds een beetje)... Juultje is trouwens net 5 maanden geworden.

7. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    Hier neigt het ook erg naar papa en mama, maar heb echt het idee dat ie nog aan het oefenen is! Soms denk ik: dit doet ie toch echt bewust, het andere moment heb ik zo iets van: hij zit gewoon lekker te kletsen. Dikke lol heeft ie de hele dag met z'n eigen geklets :D

8. Ecosa

Ecosa Fanatiek lid

15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Geniet er lekker van! :) Hier nog steeds geen mama of papa.. :(

9. knor

knor Fanatiek lid

4 mrt 2007
    2.392
    0
    0
    Groningen
    Geweldig!

10. wat leuk. Hier wordt ook veel 'gekletst' nu. Maar wanneer ze juist mama en papa zei kan ik me niet direct voor de geest halen. :oops:

Tisse zegt nog niks! ;) :D

11. saartje27

saartje27 Fanatiek lid

13 jan 2007
    2.391
    1
    36
    Nederland
    Jason zegt vanaf zo'n 7 maanden papa. Sinds kort zegt hij ook bah als hij heeft gepoept, en zegt happen als hij gaat eten. Maar mama zeggen ho maar.... :(

:D

12. Caatjeh

Caatjeh Actief lid

25 nov 2006
    267
    0
    0
    Hoi,

Ik heb laatst gelezen dat ze het nog niet bewust zeggen. Het zijn de eerste klanken die op woorden lijken. En vandaaruit is 'papa' en 'mama' de benaming geworden voor de ouders. Helaas het is nog niet bewust. Misschien zeggen ze het als ze je zien en blij zijn, en dan komt het eruit. Maar het schijnt dat ze het nog niet bewust tegen je zeggen omdat ze weten dat jij de mama of papa bent..

13. Caatjeh

Caatjeh Actief lid

25 nov 2006
    267
    0
    0
    Ligt er natuurlijk wel aan hoe oud ze zijn. 6 maanden of 1 jaar maakt natuurlijk wel verschil. Maar ik geloof niet dat mijn zoontje met 6 maanden bewust mama tegen me zei. Maar goed, ik viel wel steil achterover toen ik het hoorde...

14. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.250
    7.288
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik vraag me ook af of ze zich bewust zijn dat je jou roepen zeg maar. Al lijkt Eva het wel te snappen als ik papa zeg, dat ik het over papa heb. Ze kijkt dan om zich heen om te kijken waar papa dan is ;).

Vaak zijn papa en mama de eerste klanken die een kind gaat maken. Eva niet, die zegt: wawa. Misschien roept ze ons allebei tegelijk ;).

15. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Nou Ymke begint net te begrijpen dat zij Ymke heet. Ze maakt wel hoi/hai achtige klanken als ze mijn hoofd ziet, maar daar blijft het bij hoor!
    Ieder kindje volgt zijn eigen tempo en mijn dochter is motorisch erg snel.

Leuk toch, lekker van genieten!

16. Tinus

Tinus Actief lid

18 jun 2007
    417
    0
    0
    Zuid-Holland
    Nou, dat zie ik voorlopig nog niet gebeuren. Gijs ik lichamelijk wel vrij vlot, maar ik denk dat hij een langzame prater wordt. Hij maakt niet veel geluid...

17. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.250
    7.288
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik dacht ook altijd omdat Eva motorisch zo vlot is, dat ze wel laat zou graag praten. Maar sinds een paar dagen begint het toch wel ergens op te lijken. Ze snapt ook heel goed dat zij Eva is (we zingen ook veel liedjes met haar naam erin) en ze weet ook goed wie papa en wie mama is (bij bijna alles wat we doen zeggen we dat mama/papa even .... gaat doen).

18. Lon enTijn

Lon enTijn Fanatiek lid

23 mrt 2007
    1.783
    0
    0
    het begint er hier op te lijken dat hij 'die' zegt als hij iets heeft gezien wat hij wil hebben.
    papa of mama dat duurt nog even denk ik want de 'm' en de 'p' zegt hij gebruikt hij nog niet veel. alleen maar dada en tata.

Deel Deze Pagina