Ik ben vandaag op controle bij de gynecoloog geweest, ik ben inmiddels 40 weken zwanger. Bij mijn eerste bevalling heb ik een keizersnede gekregen wegens niet vlottende ontsluiting. Ik heb nu totaal nog geen ontsluiting, baby zat nog vrij hoog, baarmoedermond was nog niks verstreken... oftewel, er is helemaal niks dat zou kunnen wijzen op een bevalling op korte termijn. Nu wilde ze me eigenlijk al inplannen voor een keizersnede. Ik heb aangegeven dat ik echt héel graag wil proberen om vaginaal te bevallen. De gynecoloog gaf toen meteen aan dat ze mijn kansen slecht inschatte, op basis van mijn bevallingsverleden en wat ze gevoeld heeft. Ik ben hier echt heel verdrietig over, ik had zo gehoopt op een gewone bevalling deze keer. Aan de ene kant vind ik het moeilijk te accepteren dat ze nu al mijn kansen zo slecht inschat, terwijl ik net 40 weken ben en er dus nog tijd is om wat te gebeuren... dacht ik. En aan de andere kant ben ik boos op mijn lijf, omdat ik blijkbaar niet gemaakt ben om kinderen te baren, en omdat ik me nu echt heel rot voel. Volgende week word ik ingeleid, en dan is er dus een kleine kans dat het wel lukt. Maar ik moet er vanuitgaan dat het weer een keizersnede gaat worden :x. Zo, dat lucht op.
He bah, das idd niet waar je op hoopt he Keihard duimen dat je lichaam het toch vanzelf oppakt! Hoe kunnen ze dat dan al zo zeker weten? Want ook al zit je nog potdicht.. Er zijn genoeg dames die dan alsnog plots weeen krijgen en 'gewoon' bevallen. Ik hoop het echt voor je meid! Knuf en heel veel sterkte!
dat is inderdaad balen! ik hoop voor je dat het nog gewoon kan! maar aan de andere kant kan je je er wel op voorbereiden als het van te voren word gepland ik heb zelf 2 keer met spoed een keizersnede gehad en dat ik ook niet echt prettig! suc6!! groetjes marina
Hè, wat balen. Ik duim voor je dat het toch nog gewoon lukt. Fijn dat ze in ieder geval wel nog een poging gaan doen met inleiden. Jammer dat je het niet zelf in de hand hebt hè? Het is je eigen lijf, maar je hebt er niks over te vertellen wanneer en hoe een bevalling verloopt.
Ik snap het niet, dat zakken, plus ontsluiting ed kan toch nig makkelijk komen? Ik ging op controle bij de ck. Zij kijken, helemaal niets. Geen verweking, geen ontsluiting, baby hoog alles. Een uur later begonnen de weeen en is mijn zoon geboren. Bij een tweede is het normaal dat dat proces later en sneller gaat, dus waarom nu al uitgaan van een keizersnede? Ik hoop voor je dat het toch nog een natuurlijke bevalling wordt.
Kan me heel goed indenken hoe je je nu voelt, Tord. We hebben er inderdaad niet veel over te zeggen, het ligt er ook aan welke gyn je treft... sommigen kijken het even aan, anderen zijn veel kordater en sneller met ingrijpen, etc. Ook op basis van een bevallingsverleden. Maar het hoeft nog niet op een keizersnede uit te draaien he... waarschijnlijk heeft ze dat alvast gezegd om je een grotere teleurstelling te besparen (maar daar heb je nu helemaal niets aan natuurlijk!), en dat, mocht het inderdaad zover komen, het niet een te grote 'schok' is. Zij ziet natuurlijk ook hoe graag je natuurlijk wil bevallen. Aan de andere kant heb je wel de mogelijkheid je erop voor te bereiden... en dan weet je dat je snel je kindje in je armen hebt! Ik weet dat deze gedachten nu waarschijnlijk niet veel helpen, maar het resultaat is waar het om gaat! Aan gedachten als dat je lichaam niet 'gemaakt' is om kinderen te baren, heb je echt niets. En woorden als 'falen' hebben totaal geen verband met kinderen krijgen. Je kan niet falen, je lichaam heeft negen maanden een leven gedragen! Dat alleen al is een groot wonder!
Ik denk dat het nooit falen is, op welke manier je kleintje ook wordt geboren. Ik ben bij beide ingeleid en nadat de vliezen waren gebroken, bij de tweede ook niet natuurlijk kwam de bevalling op gang. Zonder deze hulp had ik mijn eigen lichaam kapot gemaakt bij Ymke. Neem alles in overweging maar zie het niet als falen, je lichaam heeft je kleintje wel al die weken gedragen, verzorgt en laten groeien. Hopelijk werkt het inleiden bij jou goed, maar ik weet dat ik tijdens de bevalling van Ymke gevraagt heb of ze me niet plat konden spuiten en haar dan eruit halen. De weeën van het opwekken waren alles behalve leuk. Dus elke soort bevalling heeft zijn voor en nadelen maar wel allemaal met het resultaat dat je naderhand zo een schattig babytje in je handen hebt. In ieder geval veel succes en probeer poritief na de bevalling te kijken, hoe deze ook gaat worden. Groetjes, Krissa
He bah, wat een teleurstelling voor je. Logisch dat je daar verdrietig van bent. Ik hoop voor je dat het toch nog vaginaal kan gebeuren, maar hoe je kindje er ook uitkomt, het is géén falen van jou. Ik vind dat Krissa hier mooie dingen over zegt. Je lichaam heeft al zoveel wonderbaarlijks tot stand gebracht. Veel geluk gewenst!
Dank jullie wel voor de lieve woorden. Dat doet me goed! Ik blijf stiekem toch een beetje hopen, en anders gaat het maar zoals het moet gaan. Het is niet anders!
Hè bah.. dat is zeker balen. Lijkt me ook vreselijk. Wel goed om er rekening mee te houden dat het een keizersnede wordt, maar wel 'fijn' dat je nog een kans hebt met inleiden. Alle bevallingen en kinderen zijn anders he! Hoe dan ook: ik hoop dat je snel een heel mooi kindje in je armen hebt..! Ik duim voor je!
he wat vervelend! Ik snap het alleen niet helemaal van de gynaecoloog. Bij mijn vorige zwangerschap had ik ook met 39.5 Weken controle nog totaal geen ontsluiting en zat de baby erg hoog. Volgens de gyn zou het nog wel even duren voor het kwam en als het nu kwam dan zou de bevalling ws lang duren. De volgende avond braken mijn vliezen en na een vlotte bevalling werd mijn dochtertje geboren. Ik wil je dus geen valse hoop geven, maar misschien doet het je ook goed om zo'n verhaal te lezen..
Ik heb dat ook gehad. Dochterlief bleef de ontsluiting hangen op 4cm en zoonlief besloot met 39 weken om in dwarsligging te gaan liggen. Ze kregen hem niet gedraaid dus ik werd met 40.1 ingeplant voor weer een keizersnede. Een 3e is dus ook weer verplicht een keizersnede.
Och, ja dat is zeker balen. Kan me voorstellen dat je het graag anders zou zien. Alleen snap ik niet waarom het reden is voor een keizersnede. Je hebt nog 2 weken toch? Ik had ook geen ontsluiting en zakken deed ie pas tijdens de bevalling...maar ik heb geen keizersnede gehad, misschien werkt het dan anders?
Wanhoop niet Tord! Het kan allemaal goedkomen. Je lijf is al eens begonnen aan een bevalling, dus je kunt het wel! Misschien valt het allemaal mee en kun je gewoon natuurlijk bevallen. Ik zal voor je duimen! En zelfs als het niet lukt, dan heb je er in ieder geval alles aan gedaan en hoef je je niet slecht te voelen.