Sinds de bevalling van mijn dochter bijna 9 weken geleden is mijn libido echt helemaal verdwenen. Ik baal er best wel van omdat ik voor de bevalling een gezond libido had. Mijn vriend doet ontzettend zijn best met massages en kaarsjes, hij zegt me elke dag hoe mooi hij me vind en hoe trots hij op me is. Na 5 weken hebben we weer voor het eerst gevreeen, dan was niet zo'n succes het deed erg pijn. Sindsdien hebben we nog een keer of 3 gevreeen en het wordt wel steeds beter qua pijn. Maarja de zin blijft ver te zoeken. Wie herkent dit? Zou het ook te maken kunnen hebben met dat ik borstvoeding geef?
Ja, dat zou ermee te maken kunnen hebben. Met borstvoeding geven komen ook weer hormonen vrij die invloed hebben op van alles. O.a. dat de vrouw dan veel droger is. Verder wordt een groot deel van jouw knuffelbehoefte al voldaan door je kindje en het voeden. Maar wat er natuurlijk ook mee te maken kan hebben is het pure en simpele feit dat je mama bent geworden. Dat is een hele verandering in je leven en in je relatie.
Bij mij heeft het ook heel lang geduurt voor ik weer echt zin had. Het is bij mij pas sinds een paar weken echt terug eigenlijk.
Ja misschien wi ikl ook wel te snel, vooral voor mijn vriend ook. Hij doet zo zijn best en ik wil hem niet te vaak teleurstellen. Maarja dit heeft gewoon meer tijd nodig dan ik had verwacht.
zoiezo is het een hele verandering in je leven (heel ander ritme, vermoeiend, hele andere dingen aan je hoofd) hoe meer je gaat forceren des te minder je libido word is meestal het geval, geef het wat tijd, meeste vrouwen hebben nog geeneens seks gehad zo snel na hun bevallen LAAT STAAN LEKKERE HAHA, het komt echt goed hoor je moet het gewoon wat tijd en rust geven en je zult zien als je er minder mee bezig bent dat je vanzelf een keer zegt tegen je vriend als de kleine op bed ligt dat je zijn "assistentie" even nodig hebt haha (zo vraag ik mijn man wel eens bij een quickie) dat moet vanzelf komen. kaarsjes, romantische muziek is best grappig maar het KILLED! echt de mood als je je gedwongen voelt (ook al is dit door jezelf ik zeg niet dat je vriend je dwingt maar je eigen hoofdje kan veel onbewust tegenhouden) je bent er gewoon nog niet klaar voor BIG DEAL je hebt heel je leven nog samen en het is al zo snel na de bevalling, komt goed (schatje )
Komt ook door je hormonen die ontzettend de kluts kwijt zijn. Je libido komt vanzelf weer terug wanneer die weer rustiger worden, jij weer minder moe en ontzwangert bent en helemaal gewend aan de nieuwe situatie....
Dankje voor alle lieve ( en leuke ) reacties! Ik zal het inderdaad wat meer tijd geven en proberen het van me af te zetten. Ik heb het er gister ook met mijn vriend over gehad, dat het niks met hem te maken heeft enzo. Hij begreep het gelukkig wel. Het is ook allemaal nog maar kort geleden, we moeten nog helemaal wennen aan het nieuwe leven. Liefs
Hier net zo hoor, hebben het nog helemaal niet weer gedaan nog na de bevalling, dus vind 3x al heel wat. Ik wacht eerst tot de pil weer helemaal werkt. en denk dat ik er dan zelf ook wel aan toe ben.
Ik moet er ook nog niet aan denken. En ik denk dat de natuur dit gewoon zo geregeld heeft. Ik heb nog n kindje wat nog HEEL erg afhankelijk van me is. Dat is overduidelijk door dat ik bv geef. En seks is toch naast fijn enzo ook om je voort te planten. Dat kan nu ff niet want ik ben nog aan t voeden van n kindje. En sowieso...hij hoeft zo ongeveer maar naar mn borsten te wijzen en hij word meteen van n straaltje verse melk voorzien. Dat vind ik persoonlijk nou ook niet echt t top punt van sexy... Om nog maar te zwijgen van dat toeschiet reflex wat t ook niet echt aangenaam maakt. Knuffelen enzo...ja graag zelfs. Zeker met de kleine erbij of als ik lig te voeden dat hij dan achter me tegen mn rug aan komt liggen. Vind ik HEEL erg fijn enzo. Maar meer...nee danku!
Oh, als je het weer hebt gevonden, kun je dan meteen kijken of die van mij er ook is? Ik ben het namelijk ook al zo'n 6 maanden kwijt... Uiteindelijk zal het wel weer komen, want na Ilse & Leo is het ook weer goedgekomen. Groetjes van kiki
Hier wordt wel gevreeen maar LANG niet meer zo vaak als eerst. Minder zin en minder behoefte. Ook moe, moe en nog eens moe. En aangezien ik borstvoeding geef betekend dit eigenlijk dat ik met een o zo charmante voedings-bh aan mag vrijen, want anders wordt alles nat . Maar wij hebben afgesproken dat het initiatief van mij komt, mijn man heeft toch eigenlijk altijd wel zin. Zo hoeft hij zich niet uit te sloven en ik hem niet zes keer per dag af te wijzen Komt vast wel goed in de loop der tijd@
Hier is mijn libido ook nog steeds ver te zoeken ... ik moet me vaak forceren om mijn mannetje te plezieren. Wat een contrast met toen ik zwanger was, toen had ik voortdurend zin! Ik denk dat mijn vriend het wel leuk zou vinden moest ik opnieuw zwanger zijn! En tja die melkborsten, die zijn nu meer van Louiza dan van m'n vriend, heb liever dat ie eraf blijft, jammer voor hem.