Dag dames, wij willen hel graag voor een tweede gaan en daarom heb ik 23 oktober (4,5 week geleden) m'n mirena laten verwijderen. Ik heb na het verwijderen helemaal geen bloed verloren. En afgelopen maandagavond verloor ik voor het eerst rood bloed. Eindelijk m'n menstruatie dacht ik. Maar gisteren (dinsdag) had ik alleen wat oud bloed en vanmorgen in ene weer een heel klein minibeetje rood bloed. Ik was voordat ik zwanger raakte van de eerste ook nooit zo heftig ongesteld, maar dit is echt een heel klein beetje. Is dit dan wel een menstruatie? Ik heb verder helemaal geen krampen of pijnlijke borsten. Helemaal geen menstruatieverschijnselen. Ik heb wel 1,5 week geleden ovulatietesten gebruikt en die waren positief, dus op zich klopt het qua tijd wel. Maar het is gewoon zo weinig, dus ik weet niet of ik het al eerste menstruatie moet rekenen. Ik heb gister ook al een zwangerschapstest gedaan en die was helaas negatief. De huisarts zei dat het verwijderen een beetje te vergelijken is met het stoppen met de pil, zelfs dat na een mirena je cyclus juist iets sneller op gang komt. Maar toen ik stopte met de pil had ik meteen m'n cyclus van 28 dagen weer terug en was ik in de tweede ronde al zwanger.. Wel raar eigenlijk. We besloten de mirena te verwijderen en daarna zouden we wel zien wat er ging gebeuren, geen haast dus. Maar nu dat ding er uit is, wil ik niets liever dan zsm zwanger worden (of minstens een normale cyslus hebben...). Please, ik wil graag reacties/tips/advies etc.
Het slijmvlies moet allemaal opnieuw opgebouwd worden misschien dat het daarom zo weinig is, al is die logica ook niet helemaal kloppend bij jou aangezien je ook oud bloed verliest, en dus niet veel. Wat ook kan zijn, dat je wel zwanger bent maar je nog te weinig hcg in je bloed hebt zitten en dus in je urine ook nihil. Maar dat zijn enkel bedenkingen die ik nu geef...
Ik hoop op je laatste opmerking, maar ik denk niet dat ik zwanger ben. Ik heb nl gister getest met zo'n vroege test en die was dus negatief. Ook he b ik helemaal geen verschijnselen (maar dus ook niet van de menstruatie). Pfff, vind het maar raar.