He meiden, Gisteren op een echo in het ziekenhuis omdat ik me heel veel zorgen maakt, leek ons ukkie echt klem te zitten! ook de gyn (in opleiding) zei, het lijkt wel wat weinig ja. (WAT?!? ik schrok zo) Later zei ze, er zit nog wel wat vruchtwater naast hoor. Maar toch.... Maak me zo'n zorgen. En daarnaast was de kleine de afgelopen 2,5 week van 6,1 naar 8,6 cm kop stuit gegaan. Ze zei dat ze het niet echt nauwkeurig op kon meten, maar is deze groei niet te weinig? Hartje klopte goed en kindje lag lekker te bewegen. Maar ik ben zo bang! Ons vorige kindje is met 16 weken overleden. En de echo waarop we dat zagen, daarop was ook zo weinig vruchtwater te zien. Toen zeiden ze dat dat kwam doordat het al 2 dagen dood was. Maar goed, dat beeld is in mijn geheugen gegrift. Dit zorgt er ook voor dat deze zwangerschap ontzettend spannend is. Wie herkent het dat het leek of de baby weinig ruimte had, al bij 15 weken? x
Ik heb hier geen ervaring mee. Maar ik zou in jou geval zeker contact opnemen met je behandelend gynaecoloog. Uitleggen wat er gisteren gezegd is en vragen of zij/hij daar naar wil kijken omdat je je vreselijke zorgen maakt. Wat een uitspraken zeg... Tuurlijk schrik je je wild. Ik snap niet dat die gyn in opleiding dit zegt zonder overleg met een gyn die er wel verstand van heeft. Ik zou vragen of je langs kunt komen bij je eigen gyn.
Thanks voor je reactie. Ik ga mijn gyn zo even bellen. het zit me echt niet lekker. Heb nog op google zitten zoeken en kan helemaal niets vinden over weinig vruchtwater zo vroeg in de zwangerschap. Lijkt dus niet voor te komen. Ik hoop dat dat een goed teken is.... x
Ik heb haar net gesproken en ze denkt dat het echt allemaal goed is, maar wil toch even kijken. Om 16:00 kan ik terecht achter haar spreekuur. Ik laat nog weten hoe het was. Ik hoop zo dat het meevalt....
Meid, wat fijn dat je vandaag langs kunt komen! Ik zou denk ik in jou geval ook meteen aangeven dat je liever niet meer wilt dat een gyn in opleiding je echo's beoordeelt. Veel succes straks!
Meiden, het is allemaal goed! Echt bizar hoe je in de stress kan raken door een gyn in opleiding die het niet helemaal handig aan heeft gepakt. Vandaag bij mijn eigen gyn. Echo en direct te zien dat er meer dan voldoende vruchtwater was! Helemaal goed dus, geen enkel probleem. Ze zei: het gebeurd wel eens dat de kleine net een paar slokken op heeft en nog niet geplast heeft, Dan lijkt het minder. Maar dat kan echt prima bij deze termijn. Maar goed, vandaag was het duidelijk veel meer! Daarnaast zei ze gelijk: de meting van kop-stuit had ze nooit mogen doen. Die is niet betrouwbaar. Dus heeft ze de kleine wel goed opgemeten en het kwam precies op 15w1d, precies volgens het boekje dus! Ben nu zo blij en opgelucht! x