wanneer was er bij jullie hart actie te zien?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Aloha, 21 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gerlinda

Gerlinda Niet meer actief

Ik heb vanwege een miskraam een eerdere echo gekregen... met 6.1 weken was geen hartactie te zien, toen mocht ik met 7.1 weken terug komen en hebben we 1 kloppend hartje gezien :)
    Mijn gynaecoloog zei dat het hartje tussen week 6 en 7 zou gaan kloppen ;)

2. Aloha

Aloha Fanatiek lid

29 dec 2010
    4.229
    2
    38
    Gelderland
    dat brengt mij tot de volgende vraag.. als je 6 weken en paar dagen bent dan zit je toch in week 7? of ben je dan in week 6...

het is net hoe je het bekijkt.... maar wat klopt nou?!

3. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Ik heb eens een echo gehad met 7w en 5 dagen en toen zeiden ze dat ie vandaag (nog geen 24u geleden) was gaan kloppen.
    Ik heb er alleen geen foto van, dat was helaas nog niet zo in die tijd (2000)

4. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    je bent dan 6 weken zwanger, en dat is de 7e week.
    Net als met je leeftijd
    als je 26 bent zit je in je 27e levensjaar.

5. Gerlinda

Gerlinda Niet meer actief

Je bent dan in de 7e zwangerschapsweek.. ik zat dus in de 8e zwangerschapsweek toen ik een kloppend hartje zag ;)

Als je een latere innestelling hebt gehad, kan het wel zo zijn dat het enkele dagen scheelt voordat het begint te kloppen..
    Gynaecologen kunnen vaak bot overkomen en je al angstig maken terwijl dat helemaal niet nodig is.. er is nog hoop, ik hoop dat je een mooi kloppend hartje gaat zien ;) positief vind ik dat je zwangerschapsklachten hebt ;)

6. Aloha

Aloha Fanatiek lid

29 dec 2010
    4.229
    2
    38
    Gelderland
    Oké dan is dat ook weer duidelijk. Ooo ik weet echt niet meer wat ik woensdag móet verwachten.... hoop zo op een hartje wat klopt

7. Ria32

Ria32 Niet meer actief

raar gevoel en onzekerheid, vanmorgen word je wakker flink last hebben van je borsten en je goed beroerd voelen, braakneiging hebben en dan denk je als je een echo hebt waarbij ze zeggen het hartje klopt neit reken maa rop een miskraam dan denk ik bij mezelf hoe kan ik me dan zo zwanger voelen, en slaat de twijfel en onzekerheid weer toe.

zal blij zijn als het volgende week dinsdag is, gelukkig gaat de tijd snel.

Aloha voor jou morgen al spannend meis ga echt megahard voor je duimen, en als het hartje klopt zou ik ze daar idd eens flink de waarheid vertellen bah al die onzekerheid die je dan al gehad hebt.

8. Aloha

Aloha Fanatiek lid

29 dec 2010
    4.229
    2
    38
    Gelderland
    ik ken precies wat je voelt ria ik kreeg vrijdag die echo en vrijdag avond hing ik om de wc pot te spugen zondag liep ik weer te kokhalzen en ik krijg er elke dag meer puisten bij

heb vannacht zeeer akkelig gedroomd over dat ik een miskraam kreeg.. in de auto.. op een rontonde.. bizar en heel naar om te dromen
    nou maar hopen dat het bij een droom blijft.. ik ben aan het aftellen tot de echo nog 23 uur.

9. MaaikeS

MaaikeS Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.516
    0
    0
    Zuid Beveland
    mijn eerste echo was ook rond de 6 weken was ook alleen dooierzakje te zien...en met 7,34weken zag je een hartje hoor! met duidenlijk een heel klein inimini mensje...
    Zal een plaatje van de echo bijvoegen al is hij niet heel duidenlijk, mijn baarmoeder was Extreem gekanteld daardoor waren de eerste echo´s niet zo mooi :)

Bekijk bijlage 139087

10. Ellenk

Ellenk VIP lid

Succes morgen....

Ik had een kloppend hartje (of meer een knipperlichtje) met 7wk2
    Maar ik zag het zelf niet eens. Moest echt mijn adem inhouden en toen zag ik het... Tis ook nog zo klein.
    Ik hoop dat je morgen dit ook ziet.

11. Aloha

Aloha Fanatiek lid

29 dec 2010
    4.229
    2
    38
    Gelderland
    ik heb 2 weken terug ook de zin baarmoeder naar achter gekanteld voorbij horen komen... kan dat de reden zijn waarom het moeilijker te zien is dan?

wat geweldig dat bij jullie ook met die termijn pas een hartje werd gezien zeg! nog 22uur en 30 minuten... dan weten wij het ook..

12. MaaikeS

MaaikeS Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.516
    0
    0
    Zuid Beveland
    het zou kunnen hoor...ze hebben bij mij echt heel veel moeite moetne doen met de Echo van 7,4 weken om zowiezo mijn baarmoeder te vinden....Baarmoeder was weggelopen met het minimensje ;)
    Had met 6,2 weken echo bij de Gynea en zei zag toen ook alleen een vruchtholte en verder nog niks.
    en dan 12 dagen later moest ik bij de VK in het zh voor de echo, en die heeft de gynea erbij moeten halen omdat ze mn baarmoeder niet meer kon vinden...moest toen in zo,n stoel met beugels helemaal onderuitgezakt...en ja hoor baarmoeder was weer gevonden :D
    bleek helemaal richting mijn rug te liggen...maar 4 weken later met de volgende controle was mijn baarmoeder alweer heel mooi naar voren gekomen.

Maar het is hier nog altijd pas rond de 7,2 a 7,4 weken dat je hartactie zag... bij alle 3 de zwangerschappen dus.

13. Aloha

Aloha Fanatiek lid

29 dec 2010
    4.229
    2
    38
    Gelderland
    ook weer geruststellend bericht dit MaaikeS mede omdat je de nickname bezit die ik normaal heb ;)

nog 21 uur en 30 minuten.. dan heb ik de echo

14. Ria32

Ria32 Niet meer actief

stel mij idd ook allemaal gerust als ik dit zo allemaal lees, maar ben gewoon erg onrustig en verdrietig vandaag kan geen rust vinden. Voel ook van alles onderin en baart me nu ineens erge zorgen terwijl ik normaal dacht och is de baarmoeder die groeit maar doordat er nu in je hoofd zit dat ze zeggen dat het een miskraam word pieker je je suf. vind het vreselijk.

15. Baylee

Baylee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.417
    0
    36
    Ik had op de echo een kloppend hartje bij 5w4d en bij me andere kindje met precies 6w een echo en het hartje klopte ook ...

Ik wens je heel veel succes en sterkte morgen hoop dat je een mooi kloppend hartje zal zien morgen !

16. Aloha

Aloha Fanatiek lid

29 dec 2010
    4.229
    2
    38
    Gelderland

ik heb dat ook en als ik minder misselijk ben denk ik direct o o me hcg daalt en bij elk krampje schiet je direct in de stress.. kan je niet bellen of je eerder dan dinsdag mag? en als er dan nog niets is gewoon dinsdag weer? ik was afgelopen vrijdag en mag dus morgen weer.. is ook lang wachten maar dit keer geen hele week omdat ik aangaf dat dat me onmogelijk leek voor mijn stressnivo.. ik denk dat als ik nu bel dat ik kapot ga van de stress ik vandaag mag komen.. maar ik heb morgen in mijn hoofd dus morgen ga ik erheen..

weet je.. ik hoop ook voor jouw dat bij mij alles goed is.. kan me voorstellen dat dat jouw heel veel moed en hoop zal gaan geven.. maar echt meid mocht het niet goed bij mij zijn is er bij jouw nog steeds wel een kans he! niet vergeten!

17. MaaikeS

MaaikeS Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.516
    0
    0
    Zuid Beveland
    Bij mijn 1e zwangerschap liep ik bij de VK hier op dorp...omdat ik niet precies was wanneer mijn laatste ongesteldheid was, had ze gewoon een datum geprikt voor een echo, bleek achteraf precies 6 weken te zijn, ook geen hartactie...conclusie missed abortion......Kom over 2 weken maar terrug voor curretage...maar alles was gewoon goed met 8 weken mooi kloppend hartje en ze wordt over 4 dagen alweer 3 jaar :D

En bij de vorige zwangerschap was de 1e echo pas rond de 7,2 weken en daar was wel gelijk hartactie.

Nu bij de 3e had ik ook rond 6weken de eerste echo...geen hartactie enz...ik schoot ook in de stress maar de gynea zij...gewoon gezond verder gaan zoals je bezig bent, en het komt allemaal wel goed (vruchzakje was mooi op groei) en inderdaad 2 weken later alles perfect in orde hoor!

Het verschilt dus ook echt welke VK of Gyne je hebt bij zo,n 1e controle met de echo.

18. Bailey07

Bailey07 Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.188
    1.749
    113
    Eerste echo hier was met 7+3 incl mooi kloppend hartje :D

19. Aloha

Aloha Fanatiek lid

29 dec 2010
    4.229
    2
    38
    Gelderland
    was dat je eerste echo of had je daarvoor ook nog een echo gehad?
    in elk geval mooi dat het klopte!

hier worden de uren tot morgenochtend steeds langer..

20. Ria32

Ria32 Niet meer actief

terwijl ze korter zouden moeten worden aloha.
    hoe laat moet je morgen?

hier volgende week echo omdat het gewoon nog heel klein was en eerst moet groeien als het niet stilstaat natuurlijk.
    daarom wilde ze aanderhalve week ertussen hebben, mag dan bj de gyn die ons vaker geholpen heeft en daar wel een goed gevoel bij.
    zal me allemaal benieuwen maar genieten is er ineens niet meer bij.

Deel Deze Pagina