Hallo, Ik heb misschien een hele rare vraag. Ik ben naar een kolf aan het kijken en zie dat de dubbele elektrische kolven meer dan 2 keer zo duur zijn dan de enkele kolven. Kun je ook 2 enkele elektrische kolfapparaten kopen en tegelijkertijd gebruiken?
Ben je dan niet evenveel kwijt? Een ardo oid is minder duur dan bv een medela. Ik denk dat het trouwens wel kan hoor. Zou eigenlijk niet weten waarom niet.
Lijkt me prima te kunnen. Maar als je bijv Ardo of Ameda hebt, die zijn niet duur als dubbelzijdige kolf en het zijn prima kolven.
Kan wel maar lijkt me niet praktisch persoonlijk... Hangt er wel vanaf natuurlijk, maar volgens mij zijn de enkele kolven minder sterk? maar je moet dan ook altijd 2 kolven meenemen.. dus dat is zwaarder en meer gedoe? Je kunt ook kijken voor een tweedehands dubbelzijdige kolf toch? Nou lijkt mij niet handig iig en ik ben altijd van het motto geweest; ik doe dat wat nodig is om het mezelf zo makkelijk mogelijk te maken. Ik had mijn dubbelzijdige kolf (freetsyle nieuw) er al uit na 6 maanden geloof ik (in vergelijking tot pakken kunstvoeding)...
Eens met Soefdeboef.. lijkt mij ook niet praktisch. Zou denk ik ook gek worden van het geluid wat natuurlijk niet precies gelijk loopt tussen beide kolven Het is volgens mij inderdaad per merk afhankelijk of een tweezijdige duurder is dan 2 enkelzijdige. Bij de Ardo Calypso bijvoorbeeld niet.. en als je kijkt naar een Medela Freestyle in de aanbieding dan is die 20 euro duurder dan 2× een Medela Swing, persoonlijk zou ik bij een dergelijk verschil voor het gemak gaan! Op deze site kan je makkelijk de prijs vergelijken per aanbieder: Borstkolven.net - Eerlijk over borstkolven
Haha, ik ging ook meteen de 'terugverdientijd' berekenen. Dubbelzijdige zijn sterker omdat ze ook 2 keer zoveel moeten pompen. 2 enkele is idd niet handig met meenemen en aansturing gaat niet gelijk op. Lijkt me raar gevoel. Maarja. Ik vind kolven sowieso een raar gevoel Voordeel van 2 enkelzijdige is wel dat je ook een keer 1 borst kunt leegkolven. Bijvoorbeeld wanneer de kleine 1 kant heeft leeggedronken en de andere niet. Bij de freestyle heb je nauwelijks druk wanneer je maar 1 kant wil gebruiken. Of je moet het tweede slangetje moeten kunnen afsluiten lid.
Bij de pump in style die ik had kon je 1 gaatje waar een slangetje inzat afsluiten, lijkt me dat het bij de freestyle ook wel kan?
Bedankt voor jullie reacties! Ik ben toch ook maar voor het gemak gegaan en heb een dubbele gekocht. Zeker omdat ik nog een tijd wil blijven kolven als ik aan het werk ga. Het prijsverschil is idd niet heel groot en zie toch ook wel het voordeel in van 1 kolf ipv 2 losse.