Tips gevraagd! Dochter trekt slaapzak uit...

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Kolibrie, Jul 20, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

Jun 29, 2008
    5,767
    423
    83
    Female
    Zuid-Holland
    Hoi meiden!

Even een vraagje. Onze dochter van 2 slaapt in een slaapzak. Maar nu heeft ze dus ontdekt dat ze deze open kan ritsen en uit kan trekken. Vervolgens gaat ze dus in haar bed staan en roept dan: slapie weer aan!! ;) Na een paar keer wordt dit toch wel vervelend natuurlijk.

Een dekentje weigert ze echt. Ze vindt het vreselijk en gaat heel hard huilen en raakt overstuur. Geen idee waarom, maar ze wil dus absoluut geen dekentje. Ze gaat ook echt niet liggen dan en raakt echt overstuur. :$

Dus....mijn vraag: hebben jullie trucjes, tips enz wat ik kan proberen zodat ze haar slaapzak niet uit kan trekken?

Alvast bedankt!

Groetjes Cathie

2. Dana

Dana Niet meer actief

onze truc, het lipje van de rits naar binnen duwen en dan de rits goed dichtdrukken, onze einstein heeft deze (nog) niet door :D

3. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Achterstevoren en/of binnenstebuiten aantrekken, wil ook nog wel eens helpen ;)

4. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

Nov 13, 2008
    3,423
    447
    83
    Limburg
    Misschien een veiligheidsspeld aan de rits vastmaken zodat die niet meer open kan.

5. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

Jun 29, 2008
    5,767
    423
    83
    Female
    Zuid-Holland
    Kijk! Dat zijn goeie tips meiden, dank je wel!

Achterstevoren heb ik ook aan gedacht, maar de achterkant van z'n slaapzak is aan de bovenkant weer wat langer, dus dan zit hij recht onder haar kin. Leek me niet zo fijn zeg maar..

Die andere tips ga ik zeker uitproberen! :D

6. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

Jan 9, 2007
    8,722
    628
    113
    hier ook achterstevoren, en geen last van het hogere achterpand, gewoon even kijken hoe het past. Ze maakt hem nog wel open om met haar voeten te spelen (pluisjes zoeken :D) maar slaapt er dan wel in.

7. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

Jul 2, 2008
    3,253
    16
    38
    Brabant
    ik heb toen het lipje van de rits eraf gehaald. je hebt wel een haakje of sluitspeld nodig om hem open te maken, maar uit krijgen ze hem dan niet.

8. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

Dec 27, 2007
    3,742
    1
    0
    Hier ook achterstevoren aangedaan.

9. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

Jun 29, 2008
    5,767
    423
    83
    Female
    Zuid-Holland
    Ok, dus geen probleem met achterstevoren? Valt dus uit te proberen ;)

Ja dat clipje van de rits is dus wat ze beet pakt en dan trekt ze hem open. Eerst alleen tot haar voetjes, maar sinds 2 dagen heeft ze dus door dat hij helemaal open en uit kan ;)

10. Bluesky

Bluesky VIP lid

Oct 1, 2007
    5,941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Hier ook achterstevoren alleen krijgt ze hem dan nog open... Alleen dan maar tot aan haar middel en dan valt ze in slaap. Ligt ze daar met zo'n frot slaapzak onder d'r buik... (buikslaper) Nou ja, moet ze zelf weten, ze slaapt als een roosje... ;)

11. Napoleon

Napoleon VIP lid

Jan 19, 2009
    11,632
    0
    0
    Docente
    Wij deden de slaapzak achterstevoren en dan ook op een gegeven moment ook nog een veiligheidsspeld door de rits...
    Je kan ook nog een lapje aan de onderkant naaien waarachter je de rits kan verstoppen.

12. meow

meow Bekend lid

Aug 21, 2008
    998
    0
    16
    docent
    Zuid Holland
    pas wel op met veiligheidsspelden...ik heb er hier 1 die zo'n ouderwetse luierspeld (zo'n veiligheidsspeld waar je je bovenkant dicht kan schuiven) open kreeg.... en toen zat dr slaapzak achterstevoren:$

Ik heb toen maar snel de slaapzak afgeschaft (nu trekt ze dr romper en luier uit:( dus ze houdt me wel bezig)

13. Huismus

Huismus Fanatiek lid

Jan 5, 2009
    1,710
    0
    0
    Ped. Med.
    Zuid-Holland
    Hahahahahahaha, sorry, maar hier moet ik echt zo om lachen, hoe grappig is dat! :D Wel vervelend voor jou natuurlijk.. :)

14. Arevinol

Arevinol VIP lid

Oct 7, 2007
    7,759
    3
    0
    mama!
    Hier ook al bijna een jaar goede resultaten met slaapzak achterstevoren ;)

Soms maakt ze m ('s ochtends) nog wel eens open, maar gelukkig klimt ze nooit uit bed (alleen af en toe voet over de rand).

15. meow

meow Bekend lid

Aug 21, 2008
    998
    0
    16
    docent
    Zuid Holland
    Tja 1 keer had ze dr poepluier dus openkregen en heel dr bed ondergesmeerd...:$:$:$ Kom ik dr kamer binnen, zegt ze; kijk mama, bah... En toen was ze nog geen 2

Dus tips om rompers en luiers dicht te houden, heel graag:D Gelukkig vindt ze het potje nu interessant, dus ik hoop dat ze snel zindelijk is.

16. sukkie

sukkie Fanatiek lid

Mar 8, 2008
    1,166
    1
    0
    tja, ik zou de slaapzak uitlaten en een deken geven. Twee dagen huilen en gillen en het is over lijkt me.

17. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

Jun 29, 2008
    5,767
    423
    83
    Female
    Zuid-Holland
    Helaas gaat dat dus hier niet werken. Ze raakt echt zo overstuur dat ze ervan gaat hyperventileren ;) Ze kijkt er ook naar alsof dat ding tanden heeft ofzo. En ik wil geen bedtrauma's creëren, dus dan wacht ik liever met de deken...

Maar goed nieuws! Ik heb als eerste het advies geprobeerd met het lipje van de rits naar binnen vouwen .... en het werkt! :D Ze heeft nog niet door hoe ze hem dan open moet krijgen! Ze stond vanmiddag na haar slaapje rechtop in bed te roepen (blijkbaar was ze al even wakker en had ze het al geprobeerd). Toen ik boven kwam zei ze: "slapie is vast! Slapie niet uit!" :p Dus hopelijk blijft het zo! En zo niet, dan zijn er nog andere tips hier die ik kan uitproberen ;)

Bedankt voor jullie adviezen tot nu toe dames!!

18. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

Jun 29, 2008
    5,767
    423
    83
    Female
    Zuid-Holland

Hahaha! He gatver! Ook lekker als je net wakker bent! :D Helaas geen tips hoe je dit kan voorkomen! Vind het al knap dat ze het kan, haar romper EN luier uittrekken!

19. Nicoletta

Nicoletta Fanatiek lid

Jan 11, 2008
    1,520
    0
    0
    Inderdaad slaapzak achterstevoren aan en als hij dan te hoog zit, een driehoekje eruit knippen en dichtnaaien. Ook kan het helpen dat je een slaapzak met een rits tot aan het eind ipv halverwege en je moet een ruime slaapzak aan trekken :D.

20. Gentle

Gentle VIP lid

Oct 10, 2007
    6,979
    1
    36
    Overijssel
    Bij Julia ook alles geprobeerd, maar zij is echt een houdini. Uiteindelijk de slaapzak achterstevoren én binnenstebuiten aangetrokken, en zelfs toen kreeg ze hem uit! Gelukkig sliep ze wel zonder slaapzak, dus sinds 18 maanden ofzo gewoon met een dekentje.

Share This Page