Het wordt aangeraden om vanaf twee jaar je kindje mee te nemen naar de tandarts, als je zelf vooor controle moet. Ze is al 2 keer mee geweest, maar dat vond ze maar niks.
Ons dochtertje is 26 mnd en haar kiezen zijn op 1 na allemaal door. De achterste kiezen heeft ze nu in 1 maand tijd gekregen. Over de tandarts: ze is al 1 keer geweest vlak voor ze 2 werd, omdat ik toen zelf moest. Ze heeft toen geoefend met de stoel en de tandarts had gekeken hoeveel tandjes ze al had. Gewoon om te wennen. Voorlopig doen ze er toch nog niets aan, alleen maar oefenen.
Wanneer gaan ze er dan wel echt naar kijken..? Als dat met 3 jaar is dan moeten we hier toch eens rap gaan 'oefenen'want ik denk niet dat ze vrijwillig daar gaat liggen met dr mond open
Hier echt eentje die het op zijn gemakje doet. Mijn zoontje is nu net 2 en heeft pas 7 tandjes en 2 kiezen!!! Boven 3 tandjes, onder 4. Ben benieuwd wanneer de rest zich aandient!
Wij zijn gisteren voor het eerst naar de tandarts geweest. Mijn ene zoontjes heeft zijn gebit helemaal compleet. mijn andere zoon mist nu nog 4 kiezen. Maar goed hij had toen hij 2 jaar werd ook nog steeds maar 4 tanden. Dus hij is wat later met alles.
Stijn was met 2 jaar helemaal klaar en Lisa is nu bijna 2 en moet nog 4 kiezen, 2 hoektanden en 1 ondertand. (klinkt best goed :d vorige week zijn er namelijk 2 kiezen en 2 hoektanden doorgekomen) Stijn gaat sinds hij 3 jaar is mee naar de tandarts en vanaf 4 jaar moest hij alleen op de stoel..
Mijn zoontje mag mee naar de ta, maar hoeft echt nog niet in de stoel hoor! Maar wij zijn allebei niet bang voor de ta en onze ta is heel leuk, dat scheelt.
Mijn zoon had vlak naar zijn eerste verjaardag zijn gebit compleet. (hij was 3 maanden toen de eerste tanden doorbraken) Mijn dochter wordt volgende maand 2 en "mist" nog steeds 4 kiezen