Geen honger meer na de bevalling

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Sunine, 24 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sunine

Sunine Lid

13 mei 2014
    30
    1
    0
    Midden
    Ben bijna twee weken geleden bevallen, maar heb nu geen honger meer. Ik maak me een beetje zorgen aangezien ik borstvoeding geef.

Tijdens de kraamtijd heeft de kraamhulp steeds gezorgd voor lekkere boterhammetjes met fruit en groente en die heb ik trouw naar binnen gewerkt. De kraamhulp is nu al een aantal dagen weg en ik heb totaal geen honger meer. Een boterham 's morgens gaat er al met heel veel moeite en tegenzin in. Avondeten gaat de ene keer wel (macaroni) en de andere keer totaal niet (frietjes bijv.). Mijn handen zijn daarnaast helemaal uitgedroogd.

Wie heeft hier nog meer last van gehad en/of een mogelijke verklaring hiervoor?

MVD84 vindt dit leuk.
  2. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

13 feb 2011
    1.821
    72
    48
    Groningen
    Ik herken het wel van de periode na de geboorte van mijn oudste zoon. Tijdens de kraamweek kwam de kraamhulp steeds met eten en drinken aanzetten, ik dacht er gewoon niet eens aan.

Daarna moest ik mezelf er echt toe zetten. Vooral drinken is belangrijk. Ik moest van mezelf in ieder geval iets eten voor ontbijt, lunch en avondeten. En ik zette overal flesjes water neer, zodat ik steeds een slokje kon drinken.

Naar mate er meer structuur in de dag kwam, ging het beter.

3. Nuf

Nuf Actief lid

6 jan 2015
    395
    1
    0
    Hier ook na de geboorte at ik amper iets. Zelfs niet wat de kraamzorg me aanbood ik ging er van kokhalzen en wou jet dus niet hebben er is dus nig een gesprek geweest met de vk omdat ik amper tot niets at. Na 3 weken kon ik steeds weer wat meer eten.
    Sommige hebben dat dis na een bevalling.

4. Miepiemoos

Miepiemoos Bekend lid

13 mei 2013
    973
    160
    43
    O ja heel herkenbaar. Ik woog twee weken na mijn bevalling 4 kg minder dan nu :0 haha mijn dochter lag in het ziekenhuis en de verpleegkundigen vroegen zich af of Ik uberhaupt wel de moeder was...bij mij kwam het na Een tijdje vanzelf goed.

5. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Ik herken van de kraamweek.

Ik at alleen dingen waar ik écht zin in had en soms was dat dan een ijsje als lunch :)
    Inmiddels is het weer goed en eet ik weer normaal.
    Mijn bv heeft er niet onder geleden. Ik zorge ervoor dat ik wel 2 liter water op een dag dronk.

6. Floddertje123

Floddertje123 Bekend lid

12 jun 2014
    915
    0
    16
    Overijssel
    Ik had het de eerste weken ook, vooral de eerste twee weken. Nu heb ik overal weer zin in haha :D. Ik denk dat ik het gewoon te druk had en dan de vermoeidheid erbij. Eten was even niet zo belangrijk.

7. Sunine

Sunine Lid

13 mei 2014
    30
    1
    0
    Midden
    Fijn om te lezen. Hoef ik me in elk geval niet zo druk te maken. Dorst heb ik uiteraard wel door de BV, maar honger echt niet. :)

8. Linnii

Linnii Actief lid

8 mei 2014
    228
    1
    18
    Zuid-Limburg
    Hier 3weken geleden bevallen en ik herken het, in de kraamweek door de kraamhulp wel gegeten omdat ze het steeds vroeg maar daarna vergat ik het gewoon, ik snoepte altijd veel voor en tijdens de zs maar nu ook veel minder zin in. Droge handen heb ik ook sinds een paar dagen vooral op m'n knokkels...
    Kilo's vliegen er wel af dat is wel een voordeel:D

9. xBella

xBella Actief lid

1 apr 2015
    235
    0
    0
    Kraamtijd weigerde ik te drinken en eten omdat ik bang was voor de wc. Na een week durfde ik weer te drinken en na 2 weken te eten. Maar ik vergat het simpelweg gewoon. Je cijfert jezelf weg tenslotte met zo'n lief kleintje.. ;)

Ik kon de eerste week zelfs heel goed zonder slaap, met de bevalling 38 uur wakker en ik genoot ervan. Kraamhulp zei al; wacht maar af..
    Pfoeeee dat heb ik geweten :D

10. daantjedubbel

daantjedubbel Bekend lid

2 apr 2014
    721
    1
    16
    Arnhem
    Zooo herkenbaar... Ik ben inmiddels bijna 6 maanden geleden bevallen en ik eet nog steeds amper wat. Eten smaakt ook niet meer zo lekker als voor de bevalling, valt vaak verkeerd etc. Heeft wel als bijkomend voordeel dat de 30 kilo die ik tijdens mijn zwangerschap aankwam er vanzelf af zijn gevlogen ;)
    Fijn dus om te lezen dat ik niet de enige ben, alhoewel ik wel had verwacht dat het nu wel weer over zou zijn. Nou ja, ze zeggen niet voor niets 9 maanden op, 9 maanden af denk ik dan maar :)

11. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Na beide zwangerschappen at ik een hele tijd weinig. Gewoon door het druk zijn met zorgen voor mijn kindjes in plaats van mezelf denk ik.

12. Cecilia82

Cecilia82 Bekend lid

13 okt 2011
    760
    0
    0
    leerkracht groep 1/2 (en inval in alle andere groe
    provincie Utrecht
    Het niet willen eten herken ik niet, heb juist continue honger en eet behoorlijk wat, maar val af waar je bij staat. Zit nu alweer een kilo onder mijn gewicht van voor de zwangerschap.
    Die droge handen herken ik wel, niet normaal en ook steeds kloven. Doet echt zeer. Zou het door de hormonen komen? Het lijkt gelukkig nu iets minder te worden sinds deze week. Hopelijk is het snel over.

Deel Deze Pagina