Ik ben pas 2 dagen 'alleen' met de kids. Manlief is of om 14.00 thuis, of gaat 14.00 uit huis. Het gaat eigenlijk best goed en dan denk ik dus weer: die vierde kan er best nog bij! Haha irrrrritant! Morgen ben ik voor het eerst alleen met de ochtendspits/dochterlief naar school brengen. Daar zie ik wel tegenop haha.. Ben benieuwd hoe dat gaat en of ik daarna nog steeds vind dat er best een vierde bij kan haha! Heel herkenbaar trouwens, ik dacht ook echt de hele zwangerschap van Rafi dat het de laatste keer zou zijn. Ik was ervan overtuigd dat we ons daarna 'compleet' zouden voelen.. Maar daarnaast is ons huis het grootste 'probleem'. We zijn het er beide over eens dat we niet in dit huis een vierde willen. Het is gewoon echt te klein. Zodra we eindelijk kunnen verhuizen, weet ik bijna zeker dat we beide zonder twijfels voor een vierde willen gaan. Maar voor nu staat op de planning dat mijn man in September hogerop gaat op zijn werk, een korte opleiding volgt voor nog een stapje hoger en verhuizen. Daarna komt er vast een vierde... Denk ik.....
Erg he...hier gaat het ook erg "makkelijk" af met 3.maar ja ze is nog klein. Zei nog wel tegen mn man over evt 4e.Bekijken we nog wel over tijdje haha.Dus hij heeft het ook nog niet geheel afgesloten. .
Ik moet zeggen dat nu ik weer aan het werk ben, de 'drang' wel minder is. De spits vond ik alsnog best tegenvallen met 3, de eerste weken misschien niet, want overal hulp om handen. Maar de baby moet OVERAL mee naar toegezeuld als je een schoolgaand kind hebt. Ik ben erg van van draagdoeken, dus loste het vaak op die manier op, maar ik heb wat gepuzzeld met brengen/halen. Maar dat is dus meer het gedoe met een schoolgaand kind dan hoeveelheid kinderen - als er 4 jaar tussen de eerste twee had gezeten, had ik datzelfde probleem al bij de tweede gehad Ik heb er ondertussen heel wat dagen in mijn uppie op zitten, want er vielen 2 schoolvakanties in mijn verlof (voorjaars- en meivakantie). De eerste keer met 3 kinderen was ik benieuwd of het huis ontploft zou zijn op het einde, want het was natuurlijk ook nog rotweer en koud. Nu is de truc vooral om zoveel mogelijk op pad te zijn, lekker naar buiten, fietsen, speeltuintjes, bos in. Baby slaapt in de draagdoek, kleuter en peuter schommelen, iedereen blij. De spits is vooral 's avonds lastig omdat ons zoontje eigenlijk net iets eerder wil slapen dan dat we gewoon voor elkaar krijgen. Hij ligt 't liefste in mijn armen aan de borst na het badje, maar met werkdagen krijgen we dat badje gewoon niet voor halfzeven klaar en hij is dan echt klaar met de dag. De meisjes zijn moe en druk, dus tussen halfzeven en halfacht is het eventjes aanpoten. Over 3 weken is mijn man een week weg voor zijn werk, ik ben HEEEEL blij dat mijn geweldige schatten van ouders dan komen helpen. Ik zou niet weten hoe ik uberhaupt gedoucht op mijn werk moet komen zonder extra handen in de ochtend- en avondspits. Maar goed, dit zijn allemaal echt geen redenen om er geen 4e bij te willen. Ik denk dat financien het grootste bezwaar zullen zijn. Mijn loopbaan is erg onzeker helaas, mijn man verdient heel goed gelukkig. We wonen in een heel groot huis, maar ze zouden daar op den duur wel kamers moeten delen. Het zijn grote kamers, dus dat kan makkelijk. Over 5 jaar hopen we een koophuis te hebben, met een beetje geluk zit daar een slaapkamer extra in. En zo gaan die gedachten maar door. Gisteren liet ik me opeens ontvallen dat het misschien niet erg is als de boel het bij mij niet meer zou doen (ik moet vrijdag naar de gyneacoloog voor 'n echo voor onverklaard bloedverlies ), want dat het toch niet te doen zou zijn met 4 gezien mijn baanonzekerheid... toen keek m'n man zo beteuterd dat ik bijna moest lachen. Ik geloof dat we het allebei toch wel graag willen (duim aub mee dat ik niks mankeer daar beneden...).
Ja, het echte drukke komt denk ik als de derde ook een peuter is en mobiel is. Maar dan slaap je weer iets meer, dan wordt mijn kleuter van nu 5 alweer 7 en heeft ze misschien wat verstandigere ideeen (hahaha ). Argh. Waarom zit ik nou weer in dit topic te lezen en te raaskallen, ik ga snel verder met m'n werk.