De vraag is al min of meer in een ander onderwerp gesteld maar kon daar geen duidelijk antwoord op vinden. Heb vandaag ovu.test gedaan omdat ik toch ineens een onregelmatige cyclus heb gekregen. Nu geeft hij een lichtere streep dan de referentiestreep, dus nog geen piek, maar wel duidelijk een streep. Maar is er altijd een lichtere streep aanwezig als je de test uitvoert of alleen als je eisprong eraan zit te komen? En zou dit betekenen dat ie komende dagen steeds donkerder wordt? Ik kan ook uit de handleiding geen wijs worden. Wie heeft ervaring?
Ja is dat echt zo? Ik heb nl. al 3 dagen een lichte streep, maar wel duidelijk ,maar echt lichter dan de controlestreep. Dus dat betekent dat de ovulatie eraan komt? Oh spannend....ga vandaag weer testen!
Geen idee meid, heb er zelf geen positieve ervaringen mee maar wil je wel heel veel succes wensen en hopelijk komt je eitje nu snel !
Ik heb meestal 2 dagen achter elkaar een lichte streep en de derde dag een donkere streep. Het was ook gelijk raak. Helaas heb ik een miskraam gehad. Ik hoop dat je er iets aan hebt. cindy
Oke meiden, als je nou een donkere streep hebt betekent dit dan dat je op dat moment het meest vruchtbaar bent, of de dag erna of hoe zit dat precies? Vond de bijsluiter niet super duidelijk!
Mij was het ook niet duidelijk. Maar dan blijf ik nu maar een paar dagen achter elkaar testen. Ik dacht dat je altijd een lichte streep zou hebben. We zullen zien of ie donkerder wordt komende dagen. Heb ook wel vruchtbaar slijm dus denk dat m'n ei eraan komt.
Het ligt er aan welke testen je gebruikt. Met Matcare heb ik meestal helemaal geen tweede streep, dan lichte tweede streep die steeds donkerder wordt en dan piek, daarna wordt hij weer telkens lichter. Bij de ovutesten die deze site eert had (voor de Matcare testen), had ik eigenlijk altijd wel een lichte strepe die steeds donkerder werd (deze testen zijn kennelijk nog iets gevoeliger...)
Ik ben nu met Clear Blue begonnen. @cindy68; toen je zag dat je ei naderde (die keer dat het raak was) hoe vaak deden jullie het toen, iedere dag of om de dag. Wat verdrietig dat je een miskraam hebt gehad. Hoop dat je snel weer zwanger wordt en mag blijven.
Ben daar ook wel benieuwd naar om de dag of elke dag rond eisprong. Ik doe nu om de dag, maar zodra ik positief test wil ik het eigenlijk elke dag doen voor de zekerheid. Hoop maar dat het goed is zo, ik weet het anders ook niet meer.
Bij de Clear Blue ging het bij mij onduidelijk - het was de eerste keer. Mijn tweede streep was wat lichter dan de controlestreep, maar werd een dag later heel licht. De piek was dus aangekondigd. Hebben de dag van de piekstreep niks gedaan (ei komt 24-26 uur later), dag daarvoor wel en de dag na de piekstreep 's avonds laat ook. Nu ben ik zwanger. Gewoon aan de slag, want ik vond de site en de bijsluiter van CB echt tegenstrijdige adviezen geven (even donker is niet hetzelfde als lijkend op de controlestreep)
En denken jullie dat om de dag beter is ook rond je ei? Ben zo bang dat ik het dan mis ofzo. Ik weet wel dat zaad een tijdje blijft leven...maar toch! Zou het beter zijn om de dag of elke dag of maakt dit niet uit?
Wij hebben nu drie rondes gedurende anderhalve week rond m'n ei iedere dag gedaan. Maar omdat je toch veel leest dat dan de kwaliteit van het zaad minder is en het zaad 36 uur de tijd nodig heeft om weer optimaal te worden, gaan we het nu voor om de dag en dan twee weken lang, want vorige keer toch ineens onregelmatig. @darcy, gefeliciteerd, geweldig dat je zwanger bent!
Nou meiden ik snap er niets meer van. Heb nu al 4 dagen een licht streepje. Hoe kan dat nou? Ik dacht echt vandaag zal de test wel positief zijn en weer een licht streepje, lichter dan de bestaande streep. Wel iets donkerder dan gisteren trouwens. Weet niet meer wanneer ik moet klussen hoor....Maar ik zit pas op dag 12 en denk dat ik over 2/3 dagen de eisprong heb. Is het dan handig om vanavond te klussen en overmorgen bijv. of kan ik beter tot morgen wachten. Ach, ik weet het ook niet meer. Ik wil gewoon zo graag zwanger worden maar ik maak mezelf gek dus ik ga even relaxed doen nu...
Ik zou gewoon aan om de dag vast houden dan heb je een ritme en als je vaker zin hebt doe je het vaker, maar dan hoef je ook niet meer te piekeren wanneer wel en wanneer niet. Denk dat je dan iets meer rust krijgt.