vraagje over bekkeninstabiliteit

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mama079, 3 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama079

    mama079 Fanatiek lid

    30 apr 2010
    1.065
    30
    48
    #1 mama079, 3 apr 2011
    Laatst bewerkt: 3 apr 2011
    Ik vermoed dat ik last heb van bekkeninstabiliteit. Heb bij bewegen veel last van onderin mijn rug net wat boven het stuitje. Heb bij het zitten ook vaak en snel last van het 'houten kont' gevoel. Ik heb wel ook bijna continu pijn tijdens zitten en liggen. Dan trekt het weer even weg om vervolgens weer terug te komen. Herkent iemand dit als bekken instabiliteit? Vooral de pijn in rust vind ik gek! (ook boven het schaambeen is het regelmatig hard
     
  2. AnnaB

    AnnaB Fanatiek lid

    18 mrt 2011
    2.106
    0
    0
    Freelance
    Twente
    Het zou kunnen. Je kan dit het beste overleggen met je verloskundige :)
     
  3. mama079

    mama079 Fanatiek lid

    30 apr 2010
    1.065
    30
    48
    Had ik al gedaan ;) Ik had opkomende en wegtrekkende rugpijn en zo begon de bevalling van mijn zoontje ook (11 weken te vroeg) maakte me dus zorgen. Alles zag er goed uit, maar de vk gaf niet echt duidelijk antw. op mijn vraag over BI. Verder loop ik bij de gyn en stel dit soort vragen daar niet heel snel
     
  4. Kruimel2010

    Kruimel2010 Bekend lid

    8 okt 2010
    825
    1
    0
    NULL
    NULL
    Nou dan maak je even een afspraak met de bekkenfysiotherapeut! Die kan even met je meekijken en je adviseren!
     
  5. Bertha

    Bertha Bekend lid

    13 okt 2010
    850
    1
    18
    NULL
    NULL
    ja, ik herken het. Had er last van, van de 12e tot 18 wk en daarna was het ook 'zomaar' weer weg!
    Ben wel 2x bij de fysio geweest voor wat oefeningen,
    maar ik denk dat het ook deels hormoonafhankelijk was bij mij, omdat ik er nu helemaal geen last meer van heb.
     
  6. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    Check het eerst even bij je gyn, als die aangeeft dat het bekkenklachten zijn, (er is een hoop voordat het werkelijk bekkeninstabiliteit is), maak dan een afspraak bij een bekkentherapeut: www.bekkentherapie.nl
    Heeft hier echt ontzettend goed gewerkt!
     
  7. Marieke1983

    Marieke1983 Niet meer actief

    Ik vermoedde ook bi en ben naar een bekkenfysio gegaan. Heb je gee verwijzing voor nodig. De fysio constateerde binnen 5 minuten bi en heeft me behandeld.
    Gaat wat sneller dan eerst nog naar de gyn gaan enzo.
     
  8. Panda81

    Panda81 Fanatiek lid

    13 nov 2008
    3.380
    415
    83
    Limburg
    Hier heb ik ook last van mijn bekken. Ben naar de fysio gegaan, een fysio die de vk me aangeraden heeft. Hier is het niet instabiel maar verkeerd en overbelast.
     
  9. mama079

    mama079 Fanatiek lid

    30 apr 2010
    1.065
    30
    48
    Bedankt voor de reacties! Maar hadden jullie dan ook klachten in rust (dus als je bijv ligt?
     
  10. Marieke1983

    Marieke1983 Niet meer actief

    Ja, later in de zwangerschap wel. Liggen deed zoveel pijn dat ik gek werd snachts op een gegeven moment.
    Pluspunt: na de bevalling was het direct 100% over!
     
  11. chantal1985

    chantal1985 Fanatiek lid

    8 okt 2010
    3.581
    835
    113
    Klinkt idd als BI. Ik heb het al sinds 10 weken zwanger. Rond 20 weken was het even weg. Nu sinds 2 weken weer volop terug. Ik loop bij een fysio, twee keer in de week. En draag een brede bekkenband als ik loop. Maar alsnog kan ik bijna niet lopen van de pijn. :s

    Erg vervelend, dus. Maar wel belangrijk dat je ermee naar de fysio gaat. Soms kunnen oefeningen of houdingen al zoveel schelen, dat zou toch fijn zijn.
     
  12. pety01

    pety01 Actief lid

    3 mrt 2011
    434
    219
    43
    NULL
    NULL
    Hier ook last van een houten kont :p, heb alleen begrepen dat dit in principe geen BI hoeft te zijn, maar dat er door de groei van je lichaam zenuwen wat klem komen te zitten.
    De VK had het in mijn geval over Ischias.

    Op zich niet heel veel aan te doen, kom er wel zelf achter dat ik regelmatig van houding moet veranderen en af en toe aan de wandel. Misschien dat fysio wel kan helpen.
    Soms kan ik mijn wederhelft nog aan zetten tot wat massage, helpt in mijn geval wel redelijk goed om in slaap te komen.

    Ik moet wel zeggen dat het bij mij (nog) niet in de rug zit, alleen kont en bovenbenen.
     
  13. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    Ja, juist dan. Nouja, altijd eigenlijk, maar als je overbelast bent, is rust juist goed. Bij BI dus niet, omdat je juist dan vaak in houdingen terecht komt die voor je bekken niet zo best zijn....
     
  14. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    Werkt jouw fysio volgens de methode van Cecile Rost? Zoniet, dan kan ik je aanraden om naar een bekkentherapeut te gaan, (zie hier: www.bekkentherapie.nl), want ik was in no-time van mijn klachten af, bij de tweede zwangerschap, (ben toen bij 6 weken naar de bekkentherapeut gegaan).
     
  15. danielle83

    danielle83 Fanatiek lid

    1 dec 2010
    1.040
    0
    36
    bi is echt heel erg.... en als je dat hebt gaat het gedurende je hele zwangerschap niet over het kan wel wat beter gaan met oefeningen en een bekkenband maar meestal gaat het pas na een aantal weken na je bevalling helemaal weg!
    Ik heb dus last van bi, ik heb pijn aan liezen met uitstraling naar bovenbenen,schaambeen, heupen en rug... ben pas 21 weken zwanger en heb er al last van vanaf 10 weken.... En het wordt alleen maar slechter (bij mij)... krijg nu as.donderdag een meegroeibare bekkenband aangemeten en hoop echt dat dit mij wat verlicht... Dus ga idd naar een bekkenfysio en vertel je klachten,want hoe langer je er mee loopt en er niks mee doet hoe langer je klachten blijft houden ook na de bevalling, (heb ik bij vorige zwangerschap gehad)... Dus suc6!
     
  16. chantal1985

    chantal1985 Fanatiek lid

    8 okt 2010
    3.581
    835
    113
    Ja, het is wel een echte bekkentherapeut. Helaas werkt het bij mij toch niet voldoende.
     

Deel Deze Pagina