Wanneer was jij klaar met je babyuitzet?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Smienaatje, 28 feb 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Smienaatje

    Smienaatje Bekend lid

    21 feb 2019
    771
    881
    93
    Vrouw
    Dag dames, misschien maak ik me onnodig zorgen, maar ik heb het idee dat ik tijd te kort kom. Ik ben momenteel 16 weken zwanger en halverwege augustus uitgerekend. Hartje zomer dus. Omdat de kans bestaat dat we weer zo'n lange hete zomer gaan krijgen als afgelopen jaren, wil ik voor de zomer eigenlijk alles af hebben. Ik heb al veel aangeschaft en gekregen, maar ik heb het idee dat ik nog lang niet klaar ben. De grotere aankopen heb ik overzichtelijk en ik weet wat ik wil en wanneer ik het wil aanschaffen. Mijn zorg dit hem vooral in de kleinere dingetjes.
    Wanneer had je het idee echt klaar te zijn? Heb je alles beetje bij beetje gekocht of alles in een keer?
    Benieuwd naar jullie ervaringen..
     
    Pixel56 vindt dit leuk.
  2. Pien86

    Pien86 Bekend lid

    3 sep 2018
    710
    686
    93
    Vrouw
    Ik denk dat je nesteldrang en hormonen spreken ;) je hebt nog eeuwen de tijd toch? Nog 3.5 maand voor het zomer wordt. Goed bedoeld hoor dit, om je gerust te stellen!

    Je kan het allemaal nu in 1x kopen als je daar rust van krijgt? Ga lekker een dag naar de winkel en sla groot in, of bestel het online. Of wacht even op de mazzeldagen van de prenatal die ergens in maart weer komen (als je dat nog niet gedaan hebt: abonneer je op de nieuwsbrief en dan lees je het ruim van tevoren:)).

    Zelf hou ik niet van shoppen in levende lijve dus heb bijna alles online besteld. Ook rond de mazzeldagen, zodat alles met korting was. Niet alleen bij Prenatal, maar ook Hema, baby-dump en petite amelie hadden aanbiedingen. Afvinken van mn lijstje en klaar ermee, denk dat ik pas eind maart / of ergens in april alles had. Ik was half mei uitgerekend en de kleine is eind april geboren. Maar ik maak me niet zo druk over dat soort dingen. Het hoognodige had ik al lang en wat extra kleertjes heb je ook zo besteld.

    Shop ze alvast!
     
    Smienaatje vindt dit leuk.
  3. Niny

    Niny Bekend lid

    21 jul 2009
    731
    94
    28
    Bij de eerste rond 32 weken, en volgende telkens sneller eigenlijk. Je hebt gewoon meeste al.

    Maar eigenlijk als je bedje, autostoel en wat kleertjes, luiers hebt is het helemaal ok. De rest is makkelijk gehaald of besteld.
     
    Smienaatje vindt dit leuk.
  4. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.112
    113
    Vrouw
    Bij de eerste met 25 weken al echt alles klaar, bij de tweede pas 35 weken. We hadden de bovenverdieping verbouwd nl
     
    Smienaatje vindt dit leuk.
  5. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.144
    15.214
    113
    Ik moet het nu met 34 weken klaar hebben en dat voelt écht heel vroeg :roflmao: maar de bedoeling is dat we daarna 5 weken niet thuis zijn (tenzij baby eerder komt)
     
    Smienaatje vindt dit leuk.
  6. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.029
    25.506
    113
    Ah ja, de stress en onzekerheid van het eerste kindje :D Ik weet nog goed hoe moeilijk ik het vond om alles te plannen. Wanneer doe je wat en en hoeveel heb je nodig en wanneer haal je het in huis en vergeet ik niet iets? enz enz.

    Je hebt meeeeer dan genoeg tijd , echt hoor :) met de eerste had ik denk ik met 30 weken echt alles. Van bedje tot luiers, van ergonomisch draagzak tot (bad)thermometers en luierdoekjesdoos. Nu met de 2e heb ik de basis, maar nog niet eens alles en ik ben ruim 39 weken :p komt wel goed, haha.

    Ik zou vanaf het 3e trimester (28 weken is dat?) alles zo'n beetje gaan verzamelen. Daarvoor kun je natuurlijk wel dat ene lieve pakje kopen of dat lieve knuffeltje. En de aanbiedingen kun je ook alvast verzamelen natuurlijk. Maar je hebt nog genoeg tijd hoor :)
     
    Smienaatje vindt dit leuk.
  7. Snies

    Snies Fanatiek lid

    22 dec 2015
    2.132
    3.214
    113
    Ik herken dit wel van de eerste ja haha!
    Zodra ik de risico weken door was had ik sneller dan ik dacht alles in huis gehaald. :oops:
    Waardoor het wel een paar keer in handen is geweest en een andere plek heeft gekregen omdat het ontzettend in de weg lag of stond. :rolleyes:
    En toen gingen we ook nog vlak voor de uitgerekende datum verhuizen en moest het weer opnieuw een plek krijgen, en bleek hij ook nog 3 weken te vroeg te komen. Tja...

    Nu heb ik nog niks extra in huis gehaald behalve dr Brown flessen. Eerst moet de kamers aangepakt worden, zoon van kamer verhuizen voordat we concreet dingen kunnen halen en een plek kunnen geven zonder dat het ontzettend in de weg staat.

    Luiers en alle verzorgingsartikelen bestel ik eigenlijk altijd online in de aanbieding, omdat het vaker goedkoper is en makkelijker is dat het thuis wordt geleverd ipv dat ik met pakken luiers op de fiets naar huis moet fietsen. :)

    Babykamer kijken we denk ik gewoon voor op marktplaats, kinderwagen misschien ook wel. Maar misschien dat we die wel nieuw aanschaffen.
    Overige spullen had ik normaal gesproken ook best online gekocht, maar de tweeling korting geldt alleen in de baby winkels en niet online. Dus dan uiteindelijk bespaar je wel een mooi bedrag met alles.
    Maar hadden we maar één kindje gehad dan hadden we zeker online besteld.

    We hebben afgesproken dat er in ieder geval op de kinderen hun slaapkamers de muren opnieuw worden gedaan en de meubels er komen te staan rond de 25 weken zodat als ze komen inprincipe kunnen slapen en eten en kleding hebben. De rest heb je tegenwoordig zo bij gehaald of bij besteld.

    Bij zoon zo de fout gemaakt om verschillende flessen, fopspenen, luiers etc in huis te halen dat ik bijna zelf een drogisterij kon beginnen omdat merendeel toch niet gebruikt werd omdat hij het niet accepteerde of tegen kon.
    Dus zou als tip meegeven begin gewoon met één merk luiers, flessen etc en mocht blijken dat de baby er niet goed op doet kun je altijd nog zelf of je vriend / man om een ander merk sturen.
    Dat had mij in ieder geval veel geld bespaard. :roflmao:
     
    Smienaatje vindt dit leuk.
  8. Linnidee

    Linnidee Fanatiek lid

    15 mrt 2019
    1.789
    1.804
    113
    Vrouw
    Ik heb vorige week zelfs nog wat spullen gekocht en soms het gevoel dat ik nog van alles mis. Moet volgende week bevallen dus probeer het nu maar los te laten haha. Maar je hebt nog tijd zat in ieder geval!
     
    Smienaatje vindt dit leuk.
  9. Maritiem

    Maritiem Fanatiek lid

    8 jul 2015
    1.394
    1.285
    113
    Bij de eerste was met 27 weken alles klaar..daarna werd het steeds later... ik ben nu op het punt dat ik denk ik moet echt eens gaan beginnen... maar hierin is geen goed en fout dus als je er zin in hebt lekker aan beginnen!
     
    Smienaatje vindt dit leuk.
  10. Louise11110

    Louise11110 Niet meer actief

    Ik denk dat ik nu alles klaar heb. Vandaag komt het ledikant nog binnen.
    Als ik dan nog wat mis dan haalt mijn vriend het maar in de kraamweek:roflmao:
     
    Smienaatje vindt dit leuk.
  11. Snoepjes

    Snoepjes Fanatiek lid

    26 mei 2018
    4.351
    3.639
    113
    Vrouw
    Wij hebben af en toe iets gekocht en verder ook veel gekregen. Nu zo'n beetje de hele uitzet in huis. Kamertje is nu geverfd dus binnenkort halen we de meubeltjes op bij familie waarvan we het overnemen. Nu begint de nesteldrang bij mij echt heftige vormen aan te nemen, dus kan niet wachten om de kleertjes te wassen en alles in te richten. :rolleyes:

    Ik durfde niet té vroeg al vanalles te kopen, vond het nog zo kwetsbaar allemaal... de kinderwagen bijvoorbeeld hebben we na een goede 20 weken echo pas besteld.

    Je hebt echt nog alle tijd hoor! :)
     
    Smienaatje vindt dit leuk.
  12. G89

    G89 VIP lid

    18 sep 2008
    9.911
    1.188
    113
    Nederland
    Ik herken het wel van de 1e. Met 17 weken was alles klaar en had ik alles in huis.

    Bij de 2e (ook in de zomer uitgerekend) begonnen we pas ergens met 30 weken spullen te kopen en zijn kamertje was met 34 weken klaar.
     
    Smienaatje vindt dit leuk.
  13. Zonnetje19

    Zonnetje19 VIP lid

    26 jan 2019
    10.611
    8.825
    113
    Vrouw
    Ik ben begonnen met 13 weken van de grote spullen, daarna gewoon elke maand wat. Dan kun je eventueel ook optijd beginnen met wassen van kleertjes enzo.
    Ook de kleine dingen heb ik, heerlijk:) Ben nu klaar en dat voelt heel erg rustig.
     
    Smienaatje vindt dit leuk.
  14. lynole

    lynole Fanatiek lid

    22 nov 2014
    1.373
    560
    113
    Vrouw
    Bij de eerste was met 36 weken alles klaar en af. Ik stond met 35 weken nog een muurschildering te maken op de kinderkamer.

    Bij de tweede had ik alles pas toen hij al 2 weken oud was. We zouden met 30 weken zwangerschap spullen gaan halen maar omdat ik met 29 weken ben opgenomen in het ziekenhuis hebben we pas na de geboorte spullen gehaald.
    We hadden gelukkig wel een wiegje en hebben van een los kastdeel een commode gemaakt.
     
    Smienaatje vindt dit leuk.
  15. Paris91

    Paris91 Fanatiek lid

    22 jul 2017
    1.345
    1.249
    113
    Vrouw
    Ik heb na de 20 weken echo de eerste spulletjes aangeschaft, en rond 34 weken had ik alles in huis.
    Maar ook na de geboorte nog wel spulletjes aangeschaft zoals andere flessen en spenen.
     
    Smienaatje vindt dit leuk.
  16. Elsss

    Elsss Fanatiek lid

    26 jul 2013
    1.939
    3.125
    113
    De enige dingen die je meteen nodig hebt, zijn wat luiers, wat kleertjes, een veilige slaapplaats en een paar borsten of één flesje+pak poedermelk.
    (en een groep 0 autostoeltje om je kindje mee naar huis te nemen als je in het ziekenhuis bevalt, maar die kan je ook prima even van iemand lenen)
    Al het andere is leuk, maar niet meteen noodzakelijk en zo aangeschaft op het moment dat je het nodig vindt.
     
    Nixter en Smienaatje vinden dit leuk.
  17. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.973
    7.903
    113
    Vrouw
    Als jij je druk maakt om de hitte dan zou ik het fysieke werk eerst afronden. Bijna alles kan je tegenwoordig laten bezorgen. Dat komt echt wel goed, ook als je geen puf hebt.

    Zelf was ik altijd wel vroeg klaar, maar dat had geen meerwaarde of zo.
     
    Smienaatje vindt dit leuk.
  18. nosilla

    nosilla Fanatiek lid

    31 okt 2016
    1.579
    972
    113
    Vrouw
    Niet in Nederland
    Ik had een lijstje met daarop alle kleine spulletjes die ik ‘moest’ aanschaffen en turfde af wanneer ik weer iets had gekocht. De meeste grote spullen hebben we in een keer gekocht toen ik 29 weken was (kinderwagen, autostoeltje, kolf, kamertje) en hebben toen het kamertje in 1 week zo goed als af gemaakt. We hadden wel de weken ervoor de vloer al gelegd en de muren van het kamertje geverfd. Mijn streven was toen dat ik het kamertje in ieder geval af wilde hebben rond de 30 weken. Je hebt echt nog zat tijd!
     
  19. riean

    riean VIP lid

    21 apr 2014
    5.540
    7.043
    113
    Bij de eerste met 25 weken ongeveer.
    Bij de vierde moest ik met 37 weken hals over kop nog een maxi cosi kopen, omdat we die niet meer bleken te hebben :roflmao:
    Met 37 weken en een dag (lang leve bol.com) had ik alles in huis om thuis of in het zkh te bevallen (2 paar kleertjes voor baby, wiegje met hoeslaken en dekentje, kraampakket, maxi cosi) In de 1,5 week die volgden heb ik de garderobe nog aangevuld en nog hoeslakens voor het ledikant enzo gekocht.
    Mijn vliezen braken met 38.6. Maar het is dus prima in orde gekomen :)
     
  20. caletto

    caletto Actief lid

    13 sep 2019
    224
    146
    43
    Bij de eerste pas met 30 weken spullen gaan kopen. Bij de tweede had ik nog niet eens luiers in huis toen m’n verlof met 36 weken begon. :roflmao:
     

Deel Deze Pagina