mijn dochtertje heeft vaak rode strepen in haar gezichtje van het krabben met haar nageltjes ! Toch knip ik haar nageltjes regelmatig! Wie van de kindjes heeft dit ook vaak! Vindt het altijd zo vervelend uitzien zo strepen maar het verdwijnt wel weer snel
Ja mijn mannetje zit ook vaak onder de rode strepen, soms zelfs kleine wondjes. Smeer vaak een zalfje op zijn gezichtje..dan kan hij zichzelf niet krabben.
Laura krabt zich ook! En ik knip elke 4 dagen der nageltjes! Niets helpt! Ach, het zijn maar rode strepen en zijn meestal wel weg in een dag!
hebben wij ook veel gehad. Nu nog trouwens en soms tot bloedens toe. Heeft ze echt een snee op haar gezicht, meestal haar neus. Nu doe ik er niets meer aan, maar toen het nog ongecontroleerde bewegingen waren met die handjes hielp een laag vaseline op het gezicht. Dan krapte ze die er af en niet haar huidje.
Vijlen! Ik vijl de nageltjes van Jelle, en dan vooral de hoekjes, want die zijn het scherpst en daar haalt hij zijn gezicht mee open. En inderdaad, bijna elke 2, 3 dagen... Succes ermee!
van die speciale babyhandschoentjes aantrekken. Dit deed ik ook bij Yildiz en zo krabbelde zichzelf dus niet open. Of gewoon sokjes over der handjes doen.
sudocreme helpt het huidje snel genezen dat smeer ik altijd op een sneetje en sokjes aan de handjes doen als ie gaat slapen kan ook helpen
vind wel altijd beetje zielig, ik doe het dan ook niet en probeer omk de dag zijn nageltjes te doen, want met die wantjes kan hij niet duimen en handsabbelen en daar is hij dus helemaal verslaafd aan maar als dat niet helpt kan je natuurlijk niets anders dan wantjes of sokjes
Nick wilde ook echt niets aan zijn handjes hebben....dat was geen optie. hier ook regelmatig rode strepen, krassen en tegenwoordig ook kleine wondjes. Ach inmiddels vallen ze nauwelijks meer op naast de blauwe plekken van het vallen en opstaan, maar ik knip/vijl ook nog steeds elke 2 a 3 dagen om toch te pogen mijn kind een gaaf gezichtje te zien hebben....
Hier ook vaak onder krasjes,terwijl ik ook wel vaak dr nagels knip.Nu moet ik wel zeggen dat het nu wel minder is als voorheen.
Moira krabte ook vaak aan haar gezicht, doet ze nog steeds - maar - alleen als de gezicht te droog is. Zodra ik haar gezicht heb ingevet, dan houd ze ermee op. Misschien dat de gezicht van jullie beebs ook droog zijn?
Dit heeft Emir ook gedaan tot zijn 3de maand zeker wel ik knipte 2 keer perweek zijn nagels en nog.. ik smeerde er vaseline van het merk daro op of zwitsal creme op zijn gezichtje nu doet hij het gelukkig niet meer.
Vigo doet dit ook heel extreem! Hij heeft allemaal wondjes op zijn hoofd, tot bloedens toe Sinds 2 weken doen wij sokjes om zijn handjes als hij naar bed gaat! Zo kan hij zich nog wel krabben als hij jeuk heeft, maar kan hij zich niet verwonden. Ennuuuh.. Vigo sabbelt ook graag op zijn handen/vingers, en dat doet hij nog steeds! Die sok gaat gewoon mee zijn mondje in
Hier ook eentje die regelmatig zijn gezichtje open haalt (en de mijne en mijn borsten...). Sokjes of wantjes is geen optie want dat wil hij dus ab-so-luut niet! Hij is een echte handjes-sabbelaar. Hij heeft niet door dat hij met sokjes of wantjes ook kan sabbelen. Ik smeer er altijd een klein beetje sudocreme op. Vaak trekt het ook wel snel weg. Ook ik doe elke paar dagen zijn nagels knippen én vijlen. Liefs, Tanya
ideale tip van mijn kraamverzorgster! witte vaseline bij de apotheek halen! 2x daags insmeren, zo blijft het huidje vet en kunnen ze er geen grip op krijgen met hun nageltjes (ow jah en de rode strepen verdwijnen ook sneller)
Dat zeiden ze tegen ons ook, vaseline erop smeren. Dan krassen ze in de vaseline. Maar hier ook nog regelmatig rode strepen en wondjes. Ik probeer ook maar zo vaak mogelijk te knippen en vijlen. Zit niks anders op denk ik