Gister tijdens de eerste echo zagen we helaas eerst een vleesboom en moesten we door de schaduw van dat ding een hele poos zoeken naar een kloppend hartje in het kleine blobje dat onze baby is Ik weet dat een vleesboom op zich onschuldig is, maar vroeg me af wat de ervaringen van anderen zijn omtrent zwanger zijn en bevallen met een vleesboom. Volgens de gyn hoef ik me nergens druk om te maken en dat doe ik ook niet.
Bij mijn eerste echo zagen ze ook een vleesboom. Maar deze was eigenlijk redelijk klein en werd alleen wat in de gaten gehouden. Eerste echo's hebben ze hem steeds opgemeten, later niets meer van gehoord. Uiteindelijk ook geen last van gehad bij de verdere zwangerschap en bevalling.
Ik zou aanraden om regelmatig te laten checken of het niet in de buurt van de uitgang zit of komt (weet niet of zo'n vleesboom nog verder groeit of verplaatst of iets?? geen verstand van). Dat lijkt me het enige 'gevaarlijke' eraan, maar ik heb er verder geen verstand van dus zou afgaan op wat artsen/vks mij vertellen.
Dat gebeurt volgens mij niet vaak Pasta. Ik heb gelezen dat ze juist groeien onder de invloed van zwangerschapshormonen. De gyn deed er heel luchtig over en heeft het ding niet eens opgemeten of zo. Gelukkig ben ik onder controle in het ziekenhuis en zal ik bij vrijwel elke controle door de gyn een echo krijgen. Als ie rare dingen gaat doen zullen we het vast wel zien
ik had er zelfs twee. 1 is plotseling verdwenen en de ander was na 12 weken zwangerschapo al dubbel zo groot. Deze is regelmatig in de gaten gehouden tijdens de zwangerschap. En uiteindelijk geen belemmering geweest voor het bevallen, maar dat ligt er maar net aan waar de vleesboom zich bevindt en hoe groot hij is. Ligt de vleesboom voor de uitgang kan ghet wel degelijk een belemmering zijn bij het bevallen