Wanneer was jouw gezin compleet?

Discussie in 'De lounge' gestart door MamaMarije, 27 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Hier is het klaar zo. Mijn vriend laat zich sterriliseren. Ik zou over een paar jaar een derde kindje niet erg vinden, maar hij is daar heel stellig in dat, dat echt niet gaat gebeuren. Hij heeft ook gelijk want financieel gaat het met twee af en toe net en een derde erbij zou echt teveel zijn. Dus wij zijn gelukkig compleet :).

2. mamaSuusenTessa

mamaSuusenTessa Bekend lid

8 okt 2010
    893
    0
    16
    NULL
    Eindhoven
    Ons gezin is nu compleet.
    Beter gezegd,perfect!Na een hele lange strijd zwanger geworden van een tweeling.Ik wilde altijd maar 1 kind,maar mijn man graag 2.Zou er geen meer bij willen hebben(kan trouwens ook niet,heb geen bm meer).Zo is het voor ons perfect.

3. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ons gezin is nu compleet, ik heb 2 meisjes van 1 en 2 jaar oud... bewust kort achter elkaar geprobeerd en gelukt :p kunnen ze lekker met elkaar opgroeien... ik vind 2 kindjes echt genoeg... gezellige boel hier hoor :p maar ik denk zelf dat een derde kindje me wel teveel kan worden... wil natuurlijk wel genoeg aandacht voor mijn kinderen hebben en ik merk nu al met een tweede kindje dat het soms best lastig is omdat de een de ander niet is....

mijn man heeft ook nog 2 kinderen, een jongen van 7 en een meid van bijna 21... dus voor hem is het nu ook mooi geweest :p

4. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ik voelde me met 1 kindje al compleet en met de 2e op komst, denk ik dat we hierna wel helemaal af zijn!

5. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

wij zijn wat mij betreft hierna compleet. Mijn man en ik wilde allebei eigenlijk maar 1 kind voordat Juliën geboren werd. Dit omdat ik als enigst kind altijd zielsgelukkig ben geweest met de volledige aandacht van mijn ouders en omdat mijn man een zus heeft waar hij eigenlijk altijd alleen maar ruzie mee heeft gehad, waardoor ze elkaar nu niet meer zien. Verder ook alleen maar negatieve dingen gezien in mijn omgeving met broers en zussen.

Maar toch ging het kriebelen en hebben wij ervoor gekozen om voor een tweede kindje te gaan.

We weten allebei wel heel erg zeker dat we hierna compleet zijn. Een van ons twee laat zich ook helpen hierna, dit omdat ik geen enkele anticonceptie kan verdragen.

Dus zo zeker zijn we ervan dat wij straks compleet zijn met zijn 2.

6. meidenhuis

meidenhuis Niet meer actief

ik ben nog niet compleet, mijn man helaas wel....

Vandaag is onze jongste 1 jaar geworden. Ik moet de babyperiode nu dus echt gaan afslutien met heel veel tegenzin en vedriet!

7. Linda86

Linda86 VIP lid

Dit geldt voor mij helaas ook. Mijn vriend wilde eigenlijk helemaal geen kinderen, maar na Milan wilde hij er toch graag nog eentje. Ik zou wel 4 of 5 kinderen willen, maar ik bang dat het hier bij gaat blijven.

8. ma1

ma1 Fanatiek lid

14 mrt 2010
    1.211
    0
    0
    als de derde er is zijn we helemaal gelukkig en compleet
    had een paar jaar terug nooit gedacht zwanger van een derde te zijn

9. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Wij gaan zien wat de toekomst ons brengt. Manlief vond eerst 3 meer dan genoeg, maar na mijn eerste maanden zwangerschap (waarin in alleen maar doodziek op bed gelegen heb) vindt hij 2 ook wel prima. Ik zou er wel graag 4 of 5 willen. We zien het dus wel :)

10. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Het is goed zo, we zijn compleet. Lekker gevoel hoor, heb er lang over nagedacht of ik wel een tweede wou. Voordat ik kinderen had wilde ik er minstens 3. Daar kwam ik na de geboorte van de oudste gauw op terug:D Ik vind het geweldig, maar het valt me ook ontzettend tegen. Niet de liefde, maar het 'gedoe', de slapeloze nachten, de zorgen en niet meer je eigen gang kunnen gaan. Vind het gewoon zwaar, kindjes grootbrengen.
    Dus toch het geluk gehad op nog een zwangerschap en 2e kindje en nu zijn we echt klaar.

11. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Voor mijn man is het compleet... voor mijzelf 'praktisch' gezien ook, maar emotioneel... wil ik zéker nog een 3e. Wel pas als de jongste minimaal 3,5 is .
    Ik kom zelf overigens uit een gezin van 3 en hoewel ik en m'n jongste (middelste kind) broer heel wat afgeruzied hebben- lijkt het voor mij ook compleet te zijn met 3..
    M'n man komt uit een gezin van 2 kinderen en die vind het nu dus prima, hij zou een sterilisatie ook best willen - maar dat vind ik écht te definitief.

Maar oke, m'n jongste is pas 3 maanden, misschien spreken hier de hormonen ook nog wel ;)

12. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Hier weet ik zeker dat het met 2 niet compleet is (gevoel dan) wil echt nog een 3e vriendlief wilt er dan 4 ;). In ieder geval wil ik zeker weten een groot gezin of het er ook van komt is een 2e :)
    Eerst de 2e gezond en wel op aarde brengen :)

13. Zomerbries

Zomerbries Fanatiek lid

20 sep 2008
    3.539
    0
    36
    Voor ons is 2 kindjes ook voldoende, voelt dan ook compleet.
    Altijd 1 op 1 aandacht, genoeg financiele middelen om ook nog leuk te kunnen leven en t voelt compleet zo.
    maar zeg nooit nooit haha

14. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Wij zijn met z'n drietjes helemaal compleet. Ik kan me zelfs geen voorstelling maken van verdere gezinsuitbreiding :)

15. Momisake

Momisake Fanatiek lid

27 jul 2010
    1.641
    173
    63
    Vrouw
    Wij hebben nu 2 kinderen en ik hoop binnen een half jaar voor een derde kindje te gaan. Dus hier is het nog niet compleet :)
    Ik weet ook niet of het met 3 compleet is.. Ik wilde altijd graag 4 kinderen maar het moet financieel en praktisch ook lukken.

16. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    nu, we hebben een jongen en een meisje. mocht er een 3e bij komen, moet het huis aangepast worden en andere auto. we vinden het goed zo.

17. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik wil nog een vent en meer kindjes :):D
    Nog langggg niet compleet dus!
    Maar straks eerst lekker de tijd nemen om van mijn zoontje te genieten... :)

18. Tjilpje

Tjilpje Fanatiek lid

3 mrt 2010
    1.950
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tja mijn partner vond twee genoeg ik niet:D een derde kwam, we hebben nu 3 prachtige dochters ons alles.....na de bevalling was ik heel stellig het is goed zo, wil ook nooit weer bevallen. ;)
    Maar als ik eraan denk dat ik nooit weer zwanger zal zijn, dit ons laatste babytje is dan word ik best wel verdrietig:( Kan het me gewoon niet voorstellen.
    Ik hoop dat dit gevoel gewoon heel snel voorbij is en ik ook kan zeggen het is goed zo...........je hebt er drie wat een geluk;)

19. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Eigenlijk gelijk na dat de tweede geboren was had ik gelijk zo iets geen kinderen meer voor mij twee is genoeg.

Al hoe wel het wel altijd zal kriebelen., Vroeger dacht ik ook wil drie kinderen maar nee, De twee die ik nu heb zijn voldoende en mijn kinderwens is vervult.

20. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Ik weet niet wanneer je het weet. Eerder dachten we altijd 2 kindjes te willen, maar sinds we een geweldige (wie niet ;)) dochter hebben is dat niet meer zo zeker. We gaan gewoon kijken hoe het voelt na dit kindje en dan zien we wel weer verder! Ik denk dat je het pas weet als de kindjes er zijn.

Deel Deze Pagina