Wanneer was jouw gezin compleet?

Discussie in 'De lounge' gestart door MamaMarije, 27 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Ik heb altijd gedacht dat ik zeker twee en mss ook wel drie kinderen zou willen. Tijdens deze zwangerschap (van de eerste) voelt het goed zo alsof we straks met zijn drietjes compleet zijn. Ik vind het wel apart eigenlijk dat het nu zo voelt, man denkt er ook zo over.
    Ik ben nog niet overtuigd dat dat gevoel zo blijft (al voelt het wel goed) man weet dit en staat (nu tenminste) ook nog open voor een tweede.

2. Milo

Milo Actief lid

21 dec 2006
    390
    1
    16
    Brabant
    Ik had altijd de wens om 2 kindjes te krijgen (mocht het allemaal lukken). Die zijn er nu. Een zoon èn een dochter. Mijn verstand zegt dat het zo goed is. Mijn tweede zwangerschap was geen feestje dmv bekkenklachten en opvlammende reuma. Daarbij was ons zoontje tot zijn 1 jaar een slechte slaper. En is dit bij ons dochtertje niet anders. Zitten nu dus nog volop met gebroken nachten, weinig slaap.
    Voor mijn man reden genoeg niet meer voor een derde kindje te proberen. Maar mijn gevoel blijft kriebelen! Ik had 'gehoopt' dat dit zou verdwijnen als de hormonen een beetje uit mijn lijf zouden zijn. Maar ja, niet dus. De kriebels voor een derde kindje blijven! :D

3. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Met 4 kinderen en wel in 2 fasen en dus niet 4 op een rij.
    De oudste twee zijn nu bijna 9 en 10, de jongste nu ruim 1 en zie banner:D. Ik weet zeker en mijn man ook dat we dan echt compleet zijn! Als het een tweeling zou worden zou ik denk ik zelfs nog een traantje wegpinken omdat 5 mij echt teveel zou zijn..maar ach we zullen zien.

4. vonnie73

vonnie73 Fanatiek lid

22 aug 2008
    1.898
    0
    36
    in un schwon huiske
    Na twee meiden wist ik het zeker, ik wilde er geen meer. Ik belde na mijn bevalling haar om te zeggen dat mijn allerlaatste bevalling erop zat en dat noooooit meer hoefde mee te maken. Na een aantal jaar kreeg ik toch weer de kriebels en dat resulteerde in een derde meid. Na die bevalling wilde ik nog een vierde maar dat is voorbij. We zijn compleet!

5. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    nou ja IK moet er gewoon niet aan denken...
    mijn schoonouders passen altijd op en die vinden 2 kinderen al veel.;)

maar wie weet verander ik ooit van mening....

6. silvia009

silvia009 VIP lid

13 feb 2009
    6.514
    0
    36
    Partime werkende moeder en echtgenote
    twente
    Ik ben dolgelukkig met mijn 3 prachtige kinderen en 2 mooie stiefkinderen.... 5 kinderen tegelijk in huis is soms een drukke boel maar juist ook heel gezellig.... Maar het is nu ook echt klaar.
    Ik kan zelf niet spontaan zwanger raken maar om elk risico uitte sluiten heeft mn man ook een knip laten zetten want 6 of 7 kinderen dat trek in dus echt niet hihihihihihi maar ik mis het zwanger zijn wel.....dat intieme gevoel van de baby in je buik en dat zou ik altijd wel willen hebben, alleen kan dat niet zonder ook daadwerkelijk weer een kind op de wereld te zetten hahahahaha

7. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    #67 Me2, 28 jan 2011
    Laatst bewerkt: 28 jan 2011
    Ik wilde altijd graag 3 kinderen, mijn man vindt 2 al meer dan genoeg, maar de derde kwam toch en hoe blij is hij dat die nu komt! Mijn verstand zegt nu ook 3 is mooi maar ik weet nu al dat ik ook de kriebels ga krijgen voor een vierde. Hopelijk is dat toch anders als No 3 er over 10 weken is. Vier is gewoon niet praktisch en ik vind het aandachtstechnisch ook steeds lastiger worden, maar ik zou nog best willen, vind zwanger zijn heerlijk! Mijn man vond met 2 kinderen dat zijn leven al voorbij was, terwijl hij helemaal gek van de kids is hahahahahaha

8. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Ik denk dat we voorlopig nog niet compleet zijn :p. Ik heb altijd meerdere kinderen gewild maar ik wil straks wel volop van de eerste genieten.. Een tweede zit er de komende 2 jaar ook zeker niet in. Maar uiteindelijk willen we wel 2 of 3 kinderen :D Dus we hebben nog wel even te gaan.

9. susy26

susy26 Niet meer actief

Ik heb altijd gezegd dat ik met 3 kinderen tevreden ben, maar nu zo met onze kleine vind ik later 2 toch wel perfect hahah.. is tie niet alleen en kunnen ze lekker samen spelen. Dus 2 vind ik wel genoeg. en dat hoeft ook nog niet, als Lorenzo goed kan lopen en uit de wandelwagen is,willen we voor een tweede gaan.

10. Angela2009

Angela2009 Niet meer actief

Ik moet er al niet aan 2 denken laat staan aan 3.

En ja regel maar eens oppas voor 3 kinderen dan moet je dat volgens mij gaan verdelen want denk niet dat iemand op 3 kinderen zit te wachten en of diegene daar ook de ruimte voor heeft.

Gelukkig zijn we ook niet allemaal hetzelfde :D

11. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Ik wilde altijd graag 2, hopelijk binnenkort een 2e erbij.
    De tijd zal het hier ook leren...

12. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    ik heb altijd gezegd dat ik graag 3 kindjes zou willen. inmiddels hebben we er 2 mogen krijgen. en we hopen er volgend jaar nog eentje te mogen verwelkomen. mijn vriend vond het eigenlijk ook wel goed met 2, maar hij wist dat ik heel graag 3 kindjes wil. daarom gaan we toch over een paar maandjes proberen voor nummer 3. ik hoop dat mijn gevoel dan wel zegt compleet te zijn, want een 4e is zeker geen optie (of het moet een tweeling worden hihi)... we zien wel, ik weet dat er geen 4e zal komen als het aan mn vriend ligt, dus compleet gevoel of niet, als de derde gaat lukken, dan is ons gezin 'compleet'.

13. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

12 okt 2007
    6.168
    1
    0
    on the moon
    Wij voelen ons nu compleet, maar zeg nooit nooit..:)

14. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    Heb vroeger ook altijd geroepen dat ik 3 kids wilde, net als bij ons thuis...en heb er nu ook 3, maar als ik het over mocht doen, dan had 2 ook zeker goed geweest..mijn man denkt er ook zo over..voor ons is het nu zeker weten klaar!

Het enige wat wel kriebelt is toch weer het zwanger zijn,dat zou ik toch nog weleens willen.. het idee dat dat NOOIT meer gebeurt is best moeilijk soms..

15. Lt20

Lt20 Niet meer actief

Wij zijn compleet :D!

16. trotsemama1975

3 feb 2011
    6
    0
    0
    eigen zaak
    in noord holland
    Wij zijn compleet met onze 3 kids:D De eerste 2 zwangerschappen verliepen zonder problemen. Maar de laatste zwangerschap was voor mij zowel lichamelijk als geestelijk erg zwaar:( Ben erg blij met onze kleine dame maar ik moet er niet aan denken om nog een keer zwanger te worden. We gaan nu genieten van onze kids en niet onbelangrijk.... elkaar!;)

17. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

ik weet nu: Nu zit het goed.
    Ik wilde altijd 2 of 3 kinderen. Nu blijk ik in verwachting van een tweeling en dus heb ik straks (als alles goed verloopt) 3 kinderen!:)
    Zo vind ik het wel goed. Tenminste dat is nu mijn gevoel.

18. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    Ik wilde altijd een groot gezin.
    Maar met de problemen in de zwangerschap en de problemen de eerste maanden na de geboorte, houden we het bij twee kids.
    Heel heel misschien over een paar jaar nog, want zeg nooit nooit.
    Maar ik moet er echt niet aan denken.
    Ik ben al blij dat Martijn en Emma wat groter worden nou en dat ik mezelf een klein beetje terug aan het vinden ben.

Dus mijn gezin is zeker compleet.

19. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Ik ben toch ook wel bang dat het 'zwanger worden en zijn' zal blijven kriebelen! Het is zoo ontzettend bijzonder... Ik vrees dat ik na een tijdje ook de negatieve kanten van de zwangerschap ff voor het gemak zal vergeten en het daarom heel moeilijk zou vinden om niet meer zwanger te worden... :)

20. Eowyne

Eowyne Actief lid

26 mei 2007
    287
    0
    0
    Database Publisher
    Amsterdam
    Wij hebben altijd getwijfeld of we 1 of 2 kindjes wilden. Uiteindelijk nadat Izaak ruim een jaar was waren we het er absoluut over eens dat we graag een tweede kindje wilde maar dan wel pas 'beginnen' als Izaak 2 of misschien zelfs 3 was omdat we net verhuisd waren en eerst een beetje rustig wilde settelen e.d..

Nou zo zie je maar weer aan m'n banner wat zo'n verhuizing allemaal teweeg brengt! Een prachtig cadeautje die iets eerder komt dan 'gepland' :).

Hierna gaat mijn man er strikjes in laten leggen dus dan zijn we compleet!

Deel Deze Pagina