Dames ik heb jullie hulp nodig. Het volgende is er aan de hand: Afgelopen 2 weken was een drama. Iedereen de echte griep te pakken hier thuis, flink aantal stressmomenten. Al met al een vervelende periode. Zoontje is in deze periode ook flink ziek geweest. Eerst had hij spruw. Hier heb ik Daktarin voor gekregen en voor mezelf ook een zalf. Na een aantal dagen gebruik werden we ziek inclusief oorontsteking en een antibiotica kuur voor zoontje. In deze tijd begon hij minder te drinken. We zijn nu ongeveer 2 weken later en hij drinkt nog steeds bar weinig. Ik weeg voor en na de voeding en momenteel zit hij op 80/100 cc per voeding en dit zo'n 3/4 leer per dag. Dit in tegenstelling tot rond de 200 waar hij normaal op zit. Mijn productie is enórm gekelderd. Hij stopt na een korte tijd al met drinken omdat het gewoon op is. Eventjes is hij hier dan boos om maar na enkele minuten is hij gewoon weer blij en slaapt goed. Ik ben enorm mijn best aan het doen de productie weer op te krikken dmv Motherlove capsules, aanleggen, kolven, nog meer kolven, rusten e.d. Dit is nu de derde dag dat ik zo intensief bezig ben met de productie verhogen maar tot nu toe is het bedroevend weinig. Hoelang duurt dit meestal voor het weer een beetje op pijl is? Hoe kan het dat zoontje ondanks de weinige voeding toch blij is? Wat is hier gaande? Ik ben overigens inmiddels weer begonnen met de Daktarin bij hem, even uitsluiten dat het komt door pijn in zijn mondje. Ik hoop dat iemand raad weet!
Ik heb ook een flinke dip gekregen rond de 8 maanden. Tegelijkertijd kreeg mijn zoontje minder interesse (tijdelijk), maar belangrijker is dat mijn zoontje weken ziek is geweest en in het ziekenhuis heeft gelegen. Ook wij kregen er spruw overheen, helaas, en uiteraard de nodige stress. Ik ben nu 1,5 maand verder, en het gaat weer goed. Al is mijn productie nog altijd minder dan voorheen. Ik heb twee weken gepowerkolfd. Overdag ging het niet, aangezien ik fulltime werk. Maar 's avonds, als mijn zoontje in bed lag, kolfde ik 10 minuten, 10 minuten rust, 10 minuten, 10 minuten rust. Dat gedurende een uur. Kolven tijdens werkdagen was de truc om opnieuw het toeschietreflex op te wekken, op het moment dat de melk minder begon te stromen. We moesten echt door een dip heen. In totaal, van begin tot eind, heeft het 1,5 maand geduurd (inclusief ziekte periode). Powerkolven heb ik 2 weken gedaan, dat heeft veel effect gehad. Ik vond het al met al wel een pittige periode. Het kostte veel energie om borstvoeding vol te houden en weer op pijl te krijgen. 1,5 maand is ook behoorlijk lang. De borstvoeding is nu weer in evenwicht, en mijn zoontje heeft weer interesse in de borst. Maar ik moet wel voor het eerst goed opletten dat hij genoeg blijft drinken, omdat mijn productie een klap heeft gehad. Overigens drinkt mijn zoontje nog altijd veel minder melk op een dag. Voorheen 3x live + 2x een grote fles van 200 ml. Nu 3x live, en maar 2 flessen van 100 ml. Dat scheelt veel! Maar hij haalt ook vocht uit fruit en zijn groentenhap. Als wij de rekensom maken, krijgt hij toch voldoende vocht op een dag ook al is het minder dan voorheen. Hij wordt ook ouder, dus ik heb me er bij neergelegd dat bijvoeding steeds belangrijker wordt.
Bedankt voor je reactie. Wat goed dat je zo goed hebt volgehouden en het nu weer op pijl is! Ik ga dat extreme kolven in de avond ook maar even doen. Al ben ik wel altijd bang dat hij dan net wakker word en ik dus compleet leeg ben. Uit een flesje moedermelk haalt hij niet dezelfde voldoening. Vooral shavonds en snachts heeft hij liever combi borst en melk. Dat minder interesse in de borst herken ik ook wel. Alles om hem heen word met de dag interessanter. Ik weet nog van mijn oudste dochter dat ze met 10 maanden ineens stopte met drinken. Ze dronk niet meer. Maar dan ook echt geen druppel. Dat hebben we maandenlang moeten opvangen met fruit, papjes en zelfs lepeltjes water geven. Mijn middelste heeft zonder problemen 1,5 jaar bij mij gedronken... Dus dit is nieuw voor mij. Pff het vreet aan je he... En ik weet dat dit al helemaal killing voor de productie is: Zodra ik ga voeden gaat mijn hart tekeer en breekt het zweet me uit. Daar gaat de melktoestroom natuurlijk ook niet echt op vooruit... Nog meer dames?
overigens ben ik gewoon thuis dus mijn zoontje heeft de hele dag een lopend buffet tot zijn beschikking