Geen speen meer, maar gebruikt nu haar vinger om te tutten.

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Kleintjuh85, 23 dec 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Mijn jongste dochter heeft haar speentjes aan sinterklaas mee gegeven. Is super goed gegaan, zonder al teveel drama. Alleen nu gebruikt ze haar vinger om te tutten. Dat doet de vooral wanneer ze moe is of gaat slapen.

We hadden niet verwacht dat ze dit zo zou gaan doen.

Nu hebben vriend en ik hier een meningsverschil over.
    Ik neig naar laten gebeuren en denk dat dit tijdelijk zou zijn.

Mijn vriend wilde eigenlijk meteen spul voor op haar vingers gaan halen.

Iemand hier ervaring mee?
    Wat zouden jullie doen?

2. Striae

Striae Fanatiek lid

16 jul 2020
    1.567
    1.073
    113
    Lastig. Spul voor op de vingers is heel naar. Ik heb dat wel eens gehad toen ik wilde stoppen met nagelbijten, maar ik kon niet eens meer met mijn vingers een broodje eten, want alles proefde naar dat spul. Dus als het even kan zou ik dat spul vermijden. Maar je wilt ook niet dat dit een nieuwe gewoonte word natuurlijk

3. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.187
    23.267
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Onze dochter zat met 3 maanden oud al met die vingers in dr mond, nooit een speen gehad. Het is erg moeilijk afleren, dus inmiddels wel dat spul op de vingers.

4. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.344
    10.307
    113
    Onze knul wou nooit een speen en begon in eens vingers in de mond te stoppen. Bij hem was weghalen en afleiden voldoende.

Ook toen hij ouder was de vingers weghalen.

5. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Nou dit dus! Dat spul is idd erg vies en naar.. Ik wil daarom even afwachten.

6. Overtherainbow

Overtherainbow Bekend lid

14 jan 2015
    781
    198
    43
    Bij mijn oudste dochter hebben we bij 3jr de speen weg gedaan. Zij begon even later te duimen en dat deed ze anderhalf jaar later nog. Toen de vieze nagellak gedaan (en ze kreeg kindernagellak toen ze stopte). Bij mijn zoontje die 3 maanden later 3 werd gelijk de eerste nachten de vieze nagellak gedaan en die begon daarbij niet te duimen. Overdag houd ik t wel in de gaten, maar liever zo dan duimen...

7. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Dank jullie voor de reacties. Even een totaal late reactie van mij. Sorry!!

Als we overdag consequent zijn en haar erop wijzen dat ze haar vinger uit haar mond moet doen gaat het best goed. S'avonds en s'nachts in bed kunnen we er natuurlijk niet op letten. We kijken het nog even aan voordat we op de nagellak overgaan

Deel Deze Pagina