Wanneer was jullie kindje flesvoeding-af?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Ytest, 28 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Wanneer was jullie kindje flesvoeding-af?

1. Ruim voor de eerste verjaardag

2. Rond eerste verjaardag

3. Ruim na de eerste verjaardag

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    Flesvoeding af rond het eerste jaar, fles-af rond met 20maanden. Hij was te licht en pap uit een fles ging er makkelijker in dan met een lepel.

2. fafa

fafa Niet meer actief

:D lol. Niet om te zeiken hoor, ik vertyp me ook wel eens... of autocorrect maakt er een potje van. Maar deze is wel leuk. Het idee om een eenjarige een rijsttafel als tussendoortje te geven, hahaha :p

3. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Hahahaha omg :D:D zie je het voor je?! Zon complete rijsttafel

4. miep84

miep84 Niet meer actief

Hier met 11 mnd geen fles meer. Ook niet voor ander drinken een fles gebruikt.

5. cs1986

cs1986 Actief lid

7 mrt 2013
    117
    4
    18
    NULL
    NULL
    Misschien een rare vraag, maar hoe weet je wanneer je kindje er geen behoefte meer aan heeft? Mijn kindje (11 mnd) heeft nooit fijn gedronken uit een fles en drinkt al 4 maanden zijn melk uit een tuitbeker bij zijn broodje of avondeten. Als ik er water of thee in zou doen, zou hij het volgens mij ook prima vinden. Ik snap niet zo goed wanneer ik ermee moet stoppen? ?

6. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Is ook moeilijk! Ik probeer al maanden de tuitbeker maar ze wil er niet aan! Ze snapt het concept beker omhoog houden niet en raakt gefrustreerd omdat er niets uitkomt. Eveneens als met de fles, liggend lukt het zelf, zittend niet.

Ik ga maar eens rietjesbekers proberen, dan kan ze zuigen zonder te kantelen denk ik ;)

Valt allemaal niet mee :D

7. kwebbel17

kwebbel17 Niet meer actief

Flesvoeding t/m 11 maanden
    Tuitbeker vanaf 8 mnd voor de sap, thee en water.
    Wel op schoot omdat ze de beker niet omhoog zwiepte.

8. tuc

tuc Niet meer actief

nou dan heeft ze iig vast geen trek meer in dr fles:p

9. Ona

Ona Fanatiek lid

8 mei 2011
    1.469
    1
    36
    Ok hier een voorbeeld van falend ouderschap:

21 maanden en krijgt voor het slapen gaan nog een flesje kunstvoeding (180 met 3 schepjes, stelt dus niet zoveel voor). Verder overdag ook nog voornamelijk drinken uit een fles en soms uit een tuitbeker met siliconen tuit (en nu sinds kort ook steeds vaker met harde tuit). Het is hier hardnekkig het wennen aan een (tuit)beker. Zodra de flesvoeding op is gaan we waarschijnlijk over op amandelmelk of geitenmelk (vanwege kma).

10. Ona

Ona Fanatiek lid

8 mei 2011
    1.469
    1
    36
    Grappig, ik lees heel vaak dat kindjes het rond de 1 zelf aangeven geen flesvoeding meer te willen. Dat heeft mijn dochter van rond de 2 nooit gehad en nog steeds niet. Ze krijgt zelfs speciale flesvoeding vanwege KMA (Friso Allergy Care), dat is echt de meest stinkende en gore melk die je maar kan verzinnen. Ik heb een aparte geloof ik. :D

11. elisabethbas

elisabethbas Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Wij zijn met Timo's eerste verjaardag overgegaan naar gewone melk. De fles heeft hij nog wel even gehouden, ik denk totdat hij bijna twee was. Weet het niet eens meer precies, het ging heel geleidelijk. Op een gegeven moment konden we de fles opbergen omdat we hem toch nooit meer pakten. Dat moment komt vanzelf, daar ben ik van overtuigd.
    Nu kan hij heel goed uit een beker drinken, maar ik pak toch vaak een tuit-, rietjes-, of oefenbeker, gewoon omdat ik te lui ben om steeds op te letten dat hij niet omgegooid wordt.

12. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.178
    10.719
    113
    Hier een meisje dat sowieso alleen van 9 tot 11 maanden bij de gastouder flesjes poedermelk heeft gehad, toen mama het kolven zat was - thuis was er mamamelk. Toen we met 11 mnd verhuisden en ze naar een nieuwe gastouder ging, zijn we van de flessen en poedermelk af gestapt, gewoon koemelk uit een (rietjes)beker, ging prima!

De borst daarentegen heeft ze nog tot 20 mnd gehad, de laatste tijd alleen voor het slapen 's avonds. Door mijn nieuwe zwangerschap zat er op het laatst niks meer in, en hield ze het zelf voor gezien.

13. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Ik denk dat het hier ook zo gaat zijn.

In ieder geval ben ik al heel trots op haar dat ze vanochtend zoals gepland 210 gewone melk op heeft met pap.. Maar nog wel uit de fles.. Bordje lepeltje is de volgende stap, ben nu al blij! :)

14. HooyoShimbir

HooyoShimbir Fanatiek lid

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Flesvoeding krijgt ze nog steeds neocate ivm koemelkallergie. Fles drinken is ze zelf met zo 16 maanden mee gestopt.

15. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Verplaatst naar 'flesvoeding'

16. beccie

beccie Niet meer actief

Mijn dochter mocht met ongeveer 11 maanden over op normale melk.
    ze at vanaf toen gewoon 3 maaltijden.

smorgens krijgt ze een bord pap. zo krijgt ze in ieder geval al 200 ml melk binnen.
    tussen de middag eet ze gewoon brood. en drinkt ze wat melk.
    en savonds eet ze gewoon met ons mee. als ze iets nog niet goed kan eten dan krijgt ze gewoon een potje, en daarna altijd nog een schaaltje yoghurt.
    en daar slaapt ze de hele nacht op door,
    tussendoor overdag krijgt ze natuurlijk nog wel fruit en soms een koekje.

17. Onje

Onje Niet meer actief

10 maanden en 1week flesvoeding af
    10 maanden en 2 weken fles af

18. mbeekje

mbeekje Bekend lid

9 jan 2012
    725
    1
    18
    Werk als sociaal pedagogisch hulpverlener en passi
    Groningen
    Ik heb een melkweigeraar dit moment. Karnemelk drinkt hij wel, dus krijgt hij dat. Hij ging met ongeveer 11,5 mnd over naar gewone melk

19. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Onze oudste ging met 1 jaar over van de opvolgmelk naar de koemelk. Ik maakte de melk altijd wel iets warm voor hem. We zijn toen ook met de flessen gestopt en overgegaan naar de gewone beker en tuitbeker. Niet omdat hij zo snel groter moet worden, maar omdat het beter is voor de tanden en de mondmotoriek. Hij had er overigens minder moeite mee als moeders. En aangezien hij al stevig genoeg was/is had hij de extra calorieën uit de opvolgmelk ook niet nodig.

De jongste heeft tot 1,5 jaar borstvoeding gekregen en is toen hij stopte met drinken bij mij overgegaan op koemelk uit een beker. De eerste weken ging het niet altijd van harte en dronk hij niet altijd zijn beker leeg, maar dat ging al snel beter.

Deel Deze Pagina