Hoe herken je overstimulatie na terugplaatsing? Afgelopen dinsdag punctie gehad en vrijdag de tp. Mijn buik is gezwollen en het voelt naar mijn gevoel erg strak, alsof mijn buk opgeblazen is als een ballon. Heb daarbij een zwaar gevoel op mijn borst, beetje kortademig. Moet ik mij zorgen maken?
Ja, ik had dit ook. Goed in de gaten houden, ziekenhuis inlichten en dan hoor je vanzelf wel waar je op moet letten. Misschien moet je wel om de dag bloed komen laten prikken ofzo.
Gister inderdaad seh gebeld en moest komen. Mijn eierstok ik sterk vergoot, hij is zo groot dat ze hem niet eens volledig in 1x in beeld kreeg. Iets vocht in mijn buik, heb volledige rust voorgeschreven gekregen. Is het normaal dat je eierstok (in mijn geval maar 1 aanwezig) zo vergroot is na punctie en tp?
Ja, kan! Ik had het ook na punctie en heb daardoor geen tp gekregen. Laat je zelf goed monitoren, bij mij waren de eierstokken na een dag of 10 pas gekalmeerd.
Veeeeeel drinken! Goed in de gaten houden. Moet je ook om de dag bloedprikken? Had bij de ICSI van Aiden overstimulatie. Mijn bloed begon al stroperig te worden. Werd nauwkeurig in de gaten houden, moest veel drinken en om de dag mijn bloed laten controleren. Als je erge pijn krijgt, gelijk bellen ivm mogelijke draaiing van de eierstok.
Nee bloed was helemaal goed. Veel drinken, paracetamol en rust is het voorschrift. Direct bellen bij pijn of toename van de klachten. Wat ik alleen zo vreemd vind is dat ik tot gisteren nergens last van had. emmy is ook terug geplaatst met behulp van een echo en toen was er niks vreemds op te zien.
Oke, als je bloed goed is, is dat wel een goed teken. Hou het wel in de gaten. En van die eierstokken weet ik niet of dat zo normaal is. Bij mij was het vooral mijn bloed dat veel te hoog boven de maximale waarden zat.