Geen overtuigende tempstijging na eisprong

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door Lootje, 9 nov 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lootje

Lootje Fanatiek lid

29 dec 2010
    1.498
    598
    113
    Hoi allemaal,

We zijn sinds voorjaar 2019 bezig voor een vierde kindje. Helaas zonder resultaat.
    We weten inmiddels dat het zaad van mijn man slecht is. Ondanks dat hebben we vrij vlot 3 kinderen gekregen (ronde 3, ronde 1, ronde 5).
    Onze jongste is nu 3 jaar.
    Het semenonderzoek is in september gedaan. Het herhaal onderzoek moet nog gedaan worden. Mijn man is gestopt met roken, sterk verminderd met alcohol en vitaminen gaan slikken.

Ik temperatuur en wat mij opvalt is dat ik niet echt een overtuigende temperatuur stijging heb na eisprong.
    @RoGiJuLi en anderen, in hoeverre zegt dit iets over de kwaliteit van mijn eisprong?
    Zie mijn tempkaartje in mijn handtekening.

En nu ik toch dit topic open, hebben jullie wellicht ervaring met een slecht resultaat semenonderzoek, wat
    voldoende verbeterde na aanpassing leefstijl?

Vast bedankt voor jullie reactie!

2. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.933
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    In je kaartje van september was je eisprong op cd 15 ipv 13 wat hij nu aangeeft.

In je kaartje van deze maand was je eisprong weer op cd 15 :)

Ik zie verder geen gekke dingen en juist een mooie eisprong stijging.

3. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Temp je 1 of 2 cijfers achter de comma? Als je op 1 cijfer tempt, kan een stijging door afrondingen soms minder zijn dan het in werkelijkheid is. Basale thermometers hebben daarom doorgaans ook 2 decimalen.

Voorbeeld: eisprong bij 36,35 (36,4) stijging de dag er na 36,54 (36, 5).

Met 1 decimaal heb je dus "maar" een stijging van 0,1, terwijl je bij 2 decimalen bijna aan 0,2 zit.

Op zich heb je gewoon een duidelijk kaartje en een zichtbare eisprong hoor. Wellicht heb je gewoon steeds een slow-rise, dan kan. Gezien je tempstijging in de tweede helft van je LF zie ik niets raars hoor.

4. Lootje

Lootje Fanatiek lid

29 dec 2010
    1.498
    598
    113
    Dank jullie wel.
    Ik temp inderdaad met 1 cijfer achter de komma. Zal een andere thermometer overwegen.

Als de eisprong inderdaad op dag 15 was, geef ik ons niet zoveel kans, gezien het slechte zaad in combinatie met sex op dag 12 en 13 :(

5. Lootje

Lootje Fanatiek lid

29 dec 2010
    1.498
    598
    113
    @RoGiJuLi zou je mij iets meer uitleg willen geven over waarom jij denkt dat mijn eisprong op dag 15 was en waarom ff denkt op dag 13?
    Vast bedankt!

6. Chechi

Chechi Niet meer actief

Mijn vriend had volgens het semen onderzoek een VCM van 1. Is vervolgens vitamine gaan slikken, geen strakke boxers en niet meer in bad. De maand erna was ik zwanger. Geen idee of het een luckyshot was. We gaan nu voor een tweede en hij is een tijdje terug weer begonnen met dezelfde vitamine.

7. Lootje

Lootje Fanatiek lid

29 dec 2010
    1.498
    598
    113
    Hoi @RoGiJuLi en anderen. Ben weer toe aan een nieuw tempkaartje :)
    Zie mijn handtekening. Ik denk zelf eisprong op dag 13. Wat denken jullie? En als jullie dat ook denken, waarom zegt FF steeds een andere dag?

8. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.933
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    Yup, dag 13.
    Hij zegt nu dag 12, dat komt door die dip.

Wat gebeurd er als je morgen dezelfde invoerd als gisteren.

9. Lootje

Lootje Fanatiek lid

29 dec 2010
    1.498
    598
    113
    Hmm nee dan verandert er niets. Ik hou gewoon dag 13 aan!

10. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Ik zou idd ook dag 13 aanhouden.

Deel Deze Pagina