Hoi, Mijn dochtertje is nu 9 weken oud. Wanneer mag ik haar met zeep of zwitsal badschuim ofzo wassen? Ik was haar nog steeds met alleen water, maar ik vind haar heel snel naar melk ruiken, ik wil haar graag met zeep of douchegel of zo wassen dat ze zo lekker gaat ruiken. Of hoeft dat niet bij zo'n kleintje? Waarmee wassen jullie jullie kindjes? En als ze in badje gaan doen jullie ze nog gewoon in het kleine badje op standaard of nemen jullie ze bij jullie zelf in het grote bad? En dan wel gewoon wassen op het aankleedkussen? Of hoe doen jullie dit?
Je kunt gewoon zeepvrije wasgel van Zwitsal (of een ander merk) gebruiken. Hier was ik Alyssa al vanaf d'r geboorte mee.
Ik heb mijn kinderen altijd met zeep gewassen (zwitsal). De haren doe ik bijna nooit (dochter wel want die heeft lang haar en speelt in de zandbak ) Ze gaan mee onder de douche, mee in bad. Als ik alleen ben gaat de jongste in 't kleine badje en de oudste in het grote bad.
Ok dan! Ik ga dadelijk lekker met haar in het grote bad en dan lekker wassen met zwitsal en doen jullie dan met water na ofzo?
Ik was haar gezicht en kont even met een washandje met alleen water voor ze in bad gaat. Ik bad doe ik gewoon een spuitje Natusan of wat dan ook. Was haar daarna niet met alleen water ofzo, tenzij ze onder de douche meegaat, dan spoel ik natuurlijk wel goed af, maar dat gaat dan vanzelf. Daarna doe ik soms een beetje Zwitsal haarlotion op haar sprietjes en ze ruikt weer heerlijk.
We zijn net lekker in badje geweest. Ze vind het zo heerlijk om in dat drijfbare badje te dobberen in het grote bad! Lekker gesopt met de zwitsal.
Je kunt het beste met een washandje wassen voor ze in bad gaat. Kijk wel uit met Zwitsal, veel kinderen krijgen er een droge huid of eczeem van. Het liefste niet elke dag met zeepvrije gel wassen, maar 2 of 3 keer per week (zo vaak in bad is ook genoeg).