hij kian nu last van zijn reflux of wat kan het nog zijn?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Jelly, 2 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jelly

Jelly Actief lid

9 aug 2006
    319
    0
    0
    Hier ben ik weer... de radeloze mama

Onlangs moesten we met kian naar de kinderarts omdat hij vol uitslag stond. Ik legde toen het probleem van de verborgen reflux ook voor. En dat ik een sterk vermoeden had dat Kian dit ook had. De dokter luisterde naar mijn opmerking en de symptomen die Kian had. Maar ze vertelde me dat het niet nodig was iets te geven, zolang hij er niet meer last van had.
    Hij huilde nl niet veel of zo... Het was nl spijtig om de baby al zo vroeg medicijnen te gaan geven. Ik begreep wel wat ze zei, maar vroeg me tegelijkertijd ook af of mijn kindje dan eerst veel pijn en last moest hebben voor ze hem zouden helpen?! Dat brak natuurlijk mijn moederhart.
    Maar goed, ik besloot de raad van de dokter op te volgen. Tenslotte zou het ook gewoon zo kunnen over gaan, he? Voorlopig was het dus in orde om enkel het bedje hoger te plaatsen (wat we ondertussen al lang gedaan hadden...)
    Sinds gisterenavond merk ik echter een verandering in Kian zijn gedrag.
    Hij lag gisteren rustig te slapen en begon zomaar, zonder enige aanleiding, hysterisch te huilen. Vandaag heeft hij dit ook al een paar keer gehad. Ook tijdens het drinken van zijn pap, gaat hij zich vaak in verschillende bochten wringen en met zijn hoofd achterover gebogen en zo... Hem een boertje willen laten is een hel! Hij huilt dan echt "pijnlijk"! Je merkt dat hij pijn heeft.
    Ik kan hem ook niet met zijn buikje op mijn borst leggen, als hij net zijn pap op heeft. Dat kan hij dan echt niet verdragen. (dat had hij al langer, hoor) Hij heeft geen koorts, gelukkig. En hij is niet heel de tijd zo onrustig. Het is net na zijn papje en soms enkele uurtjes erna
    Zou het dan toch die reflux zijn? En bij een vermoeden daarvan... kijken ze dan altijd in zijn maagje? :cry: zou dat zo zielig vinden.
    Het is vandaag de eerste dag dat ik deze (toch wel opmerkelijke) verandering merk. Als het maandag nog is, ga ik meteen met hem naar de dokter terug. Maak me zorgen... :cry:

2. Jelly

Jelly Actief lid

9 aug 2006
    319
    0
    0
    oh ja, en ik vind ook dat Kian een beetje zuur ruikt. Net of hij heeft overgegeven of zo... alleen echt veel teruggeven doet hij niet. Het lijkt wel of hij het terug inslikt

3. Marijntje

Marijntje Bekend lid

9 nov 2006
    674
    0
    0
    Secretaresse
    Amersfoort
    Klinkt als verborgen reflux. Fleur heeft het ook. De Huisarts heeft het geconstateerd samen met ons toen ze 6 weken was. Er kwam geen kinderarts aan te pas. Pas later toen ze overging van Zantac (maagzuurremmer, werkte niet meer na 6 weken) naar Losec want dat is zwaarder.

onzin dat een baby eerst fulltime moet huilen voordat er pas serieuze reflux wordt geconstateerd. Fleur had er kennelijk last (huilde veel maar niet a la huilbaby) van want ze slikte veel terug en schrok daar ook enorm van. Soms stikte ze er bijna in (zuur) en kwam ze niet meer bij. het was erg eng en ik durfte haar nauwelijks te voeden.

We kregen snel Zantac en na 4 dagen zagen we verbetering, het was helemaal weg! en we hadden en hele vrolijke rustige baby er voor terug. ze ging beter drinken, kreeg kleur terug in haar gezicht omdat ze beter ging slapen en knapte helemaal op. Nu ze Losec krijgt heeft ze minder last van het zuur maar heeft nog wel oprispingen en gaat hard huilen na de fles. Als ze dan een boer heeft gelaten dan houd het huilen op. verder huilt ze niet of nauwelijks, wel af en toe van het ene op het andere moment. We denken dan dat ze lucht heeft wat vast zit.

We hopen dat het met een groentehap sneller over zal gaan en willen rond 5 maanden daarmee beginnen. Ik vind het moeilijk dat ze medicijnen krijgt maar elke keer als de Losec niet helemaal goed werkt (is moeilijk te geven dus soms krijgt ze niet de hele dosis) dan weet ik weer waarom we het doen. Liever zo dan dat ze er last van heeft en last betekent niet altijd huilen. Als je kindje hard en lang huilt dan is de slokdarm waarschijnlijk al verbrand en dat wil je dus zo veel mogelijk voorkomen want dan ben je veel verder van huis.

Laat je niet gek maken en volg je moedergevoel! Laat je doorverwijzen als het nodig is of anders een ph meting laten doen. Is vervelend maar je kindje zal er niet zo veel last van hebben.

Succes, M

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.252
    36.063
    113
    hee meid en ook naar marijntje,

Hier precies hetzelfde verhaal. Hier ook zantac en op de 5e dag een heel ander kindje. Helemaal rustig, af en toe weer slapen overdag. Niet meer constant gekrijs. Hij was gewoon van zijn pijn af.

Nu mogen wij van onze ha de zantac maar 2 weken gebruiken en dan moeten we eerst afwachten of het terug komt..Dus eerst weer kijken of hij weer pijn krijgt. Nou, ik heb een fles van 300 ml zantac en hij krijgt maar 2 ml per dag. Ik weet nog niet of ik wel wil kijken of het slechter gaat, waarom moet hij eerst pijn hebben voordat er een oplossing mag komen? Dus misschien blijf ik het wel gewoon geven tot ik bij de kinderarts ben geweest en zekerheid heb.

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Wat goed van je dat je zo goed Kian aanvoelt. Ik denk dat je intuïtie over de verborgen reflux heel goed zou kunnen kloppen. En het argument van de arts, dat hij er geen last van heeft geldt nu niet meer, want hij heeft er WEL last van.

Is hij misschien minder vaak en meer per keer gaan drinken? Als het maagje voller zit dan drukt de melk in het maagje harder tegen het niet goed werkende maagklepje, waardoor de reflux erger wordt. Je zou dus kunnen proberen hem vaker en korter per keer aan te leggen, of, als je kunstvoeding geeft de totale hoeveelheid per dag over wat meer flesjes te verdelen.

Verder kun je ook johannesbroodpitmeel tegen het spugen gebruiken. Bij borstvoeding geef je voor en na de borst een lepeltje aangelengd met wat water of afgekolfde melk, bij kunstvoeding kun je het in de fles doen.

Verder helpt het ook als je je kindje na de voeding zeker 45 minuten rechtop houdt, een draagdoek is daarbij heel handig.

Maar ik zou ook echt naar de arts teruggaan om over medicatie te praten.

6. Lin71

Lin71 Fanatiek lid

19 apr 2007
    3.481
    0
    0
    prov.groningen.
    Hier hetzelfde gedrag tijdens en na een flesje. Alleen bij ons is het geen reflux maar een koemelkallergie.
    En na 3 dagen een heel ander meisje. Wij kwamen er vorige week pas achter dat dit het "probleem"was.
    Sterkte ermee !

Deel Deze Pagina