wanneer wassen?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door tweety, 25 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    wanneer hadden jullie je kleertjes gewassen en getreken. het kamertje ingericht en het bedje opgemaakt klaar voor de komst van de kleine? ik ben erg benieuwd ik wil dit deze week gaan doen maar is dat te vroeg. ik wil ook niet alles 2 of 3 keer moeten gaan wassen. straks zijn de kleertjes vaker gewassen dan gedragen hihi.

2. setje

setje Fanatiek lid

18 jun 2006
    1.989
    0
    36
    Hoevelaken
    Eh, als je de kleertjes gewassen hebt en in een schone kast legt/hangt hoef je ze toch niet nog een keer te wassen?

Ik heb kleding zat in mijn kast hangen wat ik niet wekelijks aan heb, maar ook niet ga wassen omdat ik het niet gedragen heb!?

Misschien zou je met het beddengoed nog even kunnen wachten omdat dat wel stoffig wordt. Ik zou dat gewoon lekker wassen en strijken en nog even in de kast laten liggen.

3. Chanel

Chanel Bekend lid

19 mrt 2006
    761
    0
    0
    Amsterdam
    Ik geloof dat ik alle kleren enz had gewassen voordat ik 30 weken zwanger was. Na die 30 weken soms weer leuke kleren gekocht en gehad en die zijn inmiddels ook allemaal gewassen en gestreken. Het wiegje waar me baby straks in komt te liggen is bijna al klaar. Alleen een schoon laken en hoeslaken er in.

4. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Ik heb alles gewassen en gestreken toen ik verlof kreeg. Ongeveer toen ik 35 a 36 weken was.

Volgens mij kan het ook wel eerder hoor, ik had alleen de behoefte niet om al te wassen.

5. Mirna

Mirna Bekend lid

6 mei 2005
    908
    0
    0
    Was lekker wanneer je dr zin in hebt. Als je alles netjes in een dichte kast (of een zak) doet, hoef je het echt niet nog een keer te wassen.
    Wat beddegoed betreft: Goede tip van setje! Daar zou ik nog even mee wachten, want het wordt idd stoffig. :)

6. Sjarrel

Sjarrel Bekend lid

28 jun 2006
    868
    0
    16
    huisvrouw
    Aalsmeer
    geloof toen ik 30 wkn was ofzo.... alles ligt nu netjes opgevouwen in de kast...
    kan geen kwaad lijkt me....
    en de grotere maatjes zitten schoon opgevouwen in een tas... :)

7. ramona

ramona Fanatiek lid

9 mrt 2005
    1.200
    2
    0
    Huismama
    Zundert
    Hoi hoi

Ik heb alles gewassen en gestreken toen ik 30 weken zwanger was.

De nieuwe kleertjes die erbij kwamen heb ik ook meteen gewassen en gestreken.

Het pakje wat de kleine aan moest naar de geboorte natuurlijk ook gewassen en gestreken heb ik in een zak gedaan en klaar gelegd in het bedje ook het bedden goed heb ik allemaal in een zak gedaan.

Zo bleef het voor mij gevoel schoner en tijdens de bevalling konden we het zo pakken

8. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Hebben jullie ook de hydrofiele luiers, monddoekjes, flanellen luiers etc van te voren gewassen? Of alleen de kleertjes?

9. setje

setje Fanatiek lid

18 jun 2006
    1.989
    0
    36
    Hoevelaken
    Ik heb alles gewassen!!! Die hydrofiel luiers worden volgens mij gebruikt om je baby af te drogen... als je die niet wast, nemen ze volgens mij helemaal geen water op!

10. Mirna

Mirna Bekend lid

6 mei 2005
    908
    0
    0
    Ja, alles!

11. Chanel

Chanel Bekend lid

19 mrt 2006
    761
    0
    0
    Amsterdam
    Ik heb ook alles gewassen.

12. MarionM

MarionM Bekend lid

2 aug 2006
    761
    0
    0
    Breda
    Ik heb nu al een hoop gewassen. Steeds als ik iets nieuws koop gooi ik het meteen in de wasmand. De kast van de babykamer is er nog niet, maar alle babykleertjes liggen in een apart mandje in mijn kledingkast.

13. ramona

ramona Fanatiek lid

9 mrt 2005
    1.200
    2
    0
    Huismama
    Zundert
    Alles ook

14. Mirna

Mirna Bekend lid

6 mei 2005
    908
    0
    0
    Ik heb bij Ikea een witte waszak gekocht die ik in de kamer van Isa heb staan. Heel handig, want je hebt (vooral in het begin) zoveel was.
    Hij kost maar 4,50 euro en ik vind hem hartstikke fijn.
    Ziet er zo uit: [​IMG]

15. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    waarmee hebben jullie gewassen wel of geen gewoon waspoeder? (ff wordt gek kan niet meer slapen.)

16. Mirna

Mirna Bekend lid

6 mei 2005
    908
    0
    0
    Ik gebruik vloeibaar wasmiddal

17. Silly

Silly Fanatiek lid

24 okt 2005
    1.537
    0
    0
    moet alles nog wassen.
    Als we de babykamer in orde gaan maken (hopelijk volgend weekend) dan ga ik ook de kleertjes wassen.
    Heb al wel wat beddegoed gewassen.

Silly

18. setje

setje Fanatiek lid

18 jun 2006
    1.989
    0
    36
    Hoevelaken
    Ik gebruik ook alleen maar vloeibaar...

19. karin29

karin29 Bekend lid

29 mei 2006
    663
    0
    0
    mama
    noord brabant
    Halllo,

Ben vorige week begonnen met het wassen van de kleertjes etc. Gisteren was ik uiteindelijk klaar met alles. Heb alles met vloeibaar wasmiddel uitgewassen. Gebruik persil hypoalergeen. Heel fijn wasmiddel.
    Moet alleen nog mijn vluchttas inpakken.
    Groetjes Karin

20. Sjalleke

Sjalleke Fanatiek lid

21 okt 2005
    2.158
    405
    83
    Hier ook vloeibaar en een scheut azijn in het wasverzachterbakje om evt zeep- en parfumresten te neutraliseren (ipv duur hypo-allergeen wasmiddel ;))

Deel Deze Pagina