spugen bij kunstvoeding

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by mama van Kyano, Oct 17, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mama van Kyano

mama van Kyano Actief lid

Aug 31, 2009
    137
    0
    0
    hoi,

mijn zoontje van 4 maanden krijgt volledige borstvoeding. ik ben nu weer 2 dagen per week aan het werk en hij drinkt op het KDV meer dan ik kan kolven. nu heb ik hem 3 keer kunstvoeding gegeven om uit te proberen in geval van nood en om even de kolfvoorraad op te hogen. hij heeft dit er alle drie de keren volledig uitgespuugd, en dan in zijn slaap (ook enkele uren na de voeding).
    hij kreeg nutrilon standaard 1 de kant en klare variant.

kan dit een overgevoeligheidsreactie zijn? of is het gewoon omdat hij normaal gesproken borstvoeding krijgt.
    er zitten geen allergieen in de familie.
    het cb kon hier geen antwoord op geven.

groetjes,

de mama van Kyano

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hallo,

Kindjes hebben vaak wel 2 weken nodig om te wennen aan een nieuwe voeding, licht spugen kan er dan bij horen. Heel heftig spugen, ook nog lange tijd na de voeding kan zeker een allergische reactie zijn. Je kunt aan het consultatie bureau of je huisarts vragen of je een voeding kunt gaan proberen voor kindjes met klachten van een koemelkallergie. Op die manier kun je uitzoeken waar je kindje op reageert.

Groeten Eveline

3. mama van Kyano

mama van Kyano Actief lid

Aug 31, 2009
    137
    0
    0
    hoi,

dank je wel voor je reactie! gisteravond heeft ie het laatste beetje kunstvoeding binnen gehouden, dit was maar 50 cc. maar ik wil het zeker in de gaten blijven houden. t cb zei dat ik vast iets verkeerd had gedaan...:x
    ik ga bij t volgende bezoek vragen of ik iets uit kan proberen.

Share This Page