Hoe geven jullie ORS?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door gerlinde1, 8 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gerlinde1

gerlinde1 Bekend lid

17 jun 2007
    603
    0
    0
    Mijn kleine man heeft nu al 6 dagen lang meerdere keren per dag waterdunne diarree :( .
    Ik heb vandaag geprobeerd om hem ORS te geven, maar hij vind het echt enorm vies moest er van kokhalzen.
    Ik kan het hem niet kwalijk nemen, want het is echt vies.
    Hoe doen jullie dit, mengen met de BV?

2. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Volgens mij mag je t niet mengen met melk (iig niet met FV). Ik gaf t door t water; mijn dame vond t gelukkig wel te drinken. Misschien door een beetje verdunde diksap heen? Dan proeft ie de smaak niet zo goed...

3. Boja

Boja Fanatiek lid

2 jul 2007
    4.947
    0
    0
    Amsterdam
    Ik kreeg het er ook met geen mogelijkheid in. Op de ORS die ik had stond ook echt dat je het alleen met water mocht mengen. Zat wel een fruitsmaak aan, maar was erg zoet, hij vond het echt te smerig. Een vriendin vna mij had ORS van een ander merk (sorry, weet niet meer welke) en zij mengde het wel met melk geloof ik... Sorry aan mij heb je dus helemaal niets...
    Drinkt hij verder wel goed?

4. gerlinde1

gerlinde1 Bekend lid

17 jun 2007
    603
    0
    0
    Hij drinkt op zich wel goed, maar hij is ook snip verkouden en drinkt volgens mij wel iets minder dan voorheen.
    Ik heb de ORS van Norit en die smaakt echt naar zoutwater, heel vies!

5. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Ik had ORS gekocht bij de apotheek (zijn van die zakjes) en die waren vrij zoet en die vond ze dus lekker; ms kan je morgen daarnaar kijken?

6. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Fae eet zowiezo erg slecht, de laatste 6 dagen krijg ik er hooguit 400 cc per dag in. Maar die O.R.S (van friso, kant en klaar -uit het ziekenhuis) moet ze echt niet... na 1 druppel duwt ze hem al weg en begint te hoesten en te kokhalzen... Dus tja, hier hetzelfde probleem en geen oplossing.
    Dus ik probeer maar telkens gewoon voeding aan te bieden. Voorlopig eet ze nog steeds genoeg om niet uit te drogen, hoewel ik vrees dat ze wel aan het afvallen is...

7. janna76

janna76 Fanatiek lid

8 nov 2008
    1.412
    0
    0
    huis mamma en boerin
    drenthe
    Nu ga ik iets zeggen wat vreselijk is en dat ik vreselijk vind dat ik het gedaan heb. Ons jochie was ook weer verschrikkelijk aan de griep en diaree. En savonds gooide hij alles er uit en we hadden hier dus ook de ors van de huisarts die heb ik in water gedaan want je mag het nergens anders in opgelost. En meneer kreeg op een gegeven moment wel dorst. Ik heb hem gewoon niks anders aangeboden als de ors. Melk kwam er elke keer weer uit. En dit is wel een stuk beter verteerbaar.
    Maar het was niet leuk om het op die manier te moeten doen. Maar als hij anders niet wil? zul je wel wat moeten he?

8. Boja

Boja Fanatiek lid

2 jul 2007
    4.947
    0
    0
    Amsterdam
    Als hij wel goed drinkt kun je hem het beste de hele dag door drinken blijven aanbieden. Mijn zoontje had laatst ook 6 dagen lang dat alles er aan alle kanten uitkwam (rota virus) en gelukkig hebben we zelfs zonder de ors uitdroging kunnen voorkomen. Je kunt ook roosvicee stop proberen. Dat schijnt ook te helpen. Hier bleef ie aan de poep maar dat dronk hij tussendoor wel goed en 2 dagen later was het over. Succes meid!

9. Yjc

Yjc Fanatiek lid

18 jan 2008
    1.133
    0
    0
    Tilburg
    wij hebben ook die van norit maar die smaakt toch best zoet. Inge vond het in elk geval wel lekker. Wij gaven het wel altijd met warm water.

10. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Hier in het ziekenhuis zeiden ze dat je het gewoon met melk mag mengen. Zeker als je kindje het anders niet wil. Dus dat hebben we gedaan en dat werkte goed. Maar Merel kreeg de fles en dat is natuurlijk wel anders als borstvoeding......Ik zou het als ik jou was gewoon proberen, zeker als je denkt dat ze uitdroogt!

11. hier ook de zoete variant, en ze vind het gelukkig lekker.
    Gewoon opgelost in water

Ik zou gewoon even overleggen met de huisarts....
    Hij is pas 4 maanden, die kleintjes drogen zo snel uit.

12. GL013

GL013 Bekend lid

27 sep 2007
    676
    0
    0
    Tilburg
    Hier ook de zoete variant van de apotheek, en ik mengde het altijd met rooibosthee. Simon vond het prima te drinken gelukkig!

13. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    hier smaakt ORS gewoon naar citroenachtig zeg maar (heel lekker dus) lus het zelf ook gewoon beetje als frisdrank dus er zal wel verschil inzitten denk ik dan..

Mengen met wat sap kan wel volgens mij (of thee idd) en anders kan je altijd nog met spuitje wat geven (en dan steeds een beetje) ze MOET het toch binennkrijgen, wij hebben eens op vakantie een flesje sportdrank gegeven (met van die elektrolyten enzo ook voor vochtverlies) schijnt hetzelfde te werken, ik heb wel alsnog ORS gehaald bij de apotheek maar kwam zo de middag door in elk geval..

14. patricia34

patricia34 Bekend lid

19 nov 2006
    883
    0
    0
    Brabant
    Hier sinds 2 dagen ook een ors deskundige. Onze meid drinkt het gelukkig wel heel goed weg, is een beetje een zoete fruitsmaak.
    Ons meisje houdt sinds zaterdagmorgen niks binnen en we zijn vandaag doorgestuurd naar de kinderarts, ze zit tegen uitdroging aan. Als ze tot morgen niet meer binnenkrijgt dan 400 cc dan wordt ze opgenomen :(

Gelukkig gaat het sinds een paar uur beter en blijft de ors ( gemengd met water!) binnen!
    Ze is ook aanzienlijk afgevallen dus ik zou niet al te lang wachten met een bezoekje aan de arts!
    ( zijn gisteren ook al naar de HAP geweest!)

Deel Deze Pagina