nou ik peer m weer ik ga straks xfactor kijken....ik zit eraan te denken om noa volgend jaar op te geven...ze kan nl zooooo mooooi zingen....echt een nachtegaaltje...
hihi... Maar nu even serieus, gaat een btje off topic zo.... Want het is natuurlijk wel leuk om te lezen hoe de gewone kindjes onder ons zich ontwikkelen! '25 jaar later was het kindje van netmoeder een gerespecteerd ambtenaar'
je heb gelijk birthe...het is een beetje van het onderwerp afgeweken... wat kunnen jullie kindjes zoal? en met hoeveel weken/maanden deden ze dat?
Ik denk dat de mijn zoontje morgenochtend thuis komt. Tja, vrijdagavond he. En hij is BOB, dus geen alcohol.
Linda,Tijn zit volgend jaar in de jury, dus komt goed! Birthe, je hebt gelijk..... Ik zou het niet precies meer weten wanneer Tijn wat kon. Hij kon van buik naar rug al best snel, maar van rug naar buik pas bij 6 maanden. Maar hij doet het niet vaak. Lachen met een week of 5 Brabbelen geen idee.... En hij kan nu heel eventjes loszitten, maar echt niet lang, dan valt ie naar voren/achter/links of rechts hihi.
ach ja.. als jullie zo willen doen prima.. jammer dat jullie zo kortzichtig zijn. Ik ben benieuwd wat er dan later van jullie kinderen moet worden. Hoe reageren jullie als je kind ineens iets doet wat niet 'volgens het boekje' is? Dan krijg je dus dat talenten onderdrukt worden, want ja, volgens 'de standaard' zou dat niet moeten kunne.. Jammer.. Maar ik ga hier nu niet meer mijn energie verder aan verspillen..
Netmoeder! Jij vraagt je af hoe het dan later onze kinderen zal vergaan. Daar hoef jij je niet zo druk over te maken hoor. Ik laat mijn kind lekker baby zijn, en al weet ie als ie 3 is nog niet waar zijn neus zit... lekker belangrijk. Als ie maar gelukkig is! Ik maak me drukker om hoe het jou kind zal vergaan.... want wat als ze nog niet kan kruipen over 4 weken... dan is het hek van de dam natuurlijk !
Gezellig hier zeg Sorry maar heb ook erg moeten lachen. Netmoeder, ik denk niet dat het te maken heeft met dat je kind het niet 'volgens het boekje' doet, maar met normaal verstand. Het kan best dat ze zelf haar neus aanwijst en weet ik wat allemaal, maar dat ze het woord neus herkent met 3 weken en weet dat je haar neus bedoelt, sorry maar dat kan gewoon echt niet. Het ene kind is nu eenmaal sneller dat het andere kind en je kindje zal best heel snel zijn maar de dingen die jij noemt zijn eigenlijk gewoon niet mogelijk. Sorry...
hahahahha ik kom hier niet meer bij! denk dat netmoeder toch maar eens van de drank af moet blijven want ze krijgt er zulke waanideeen van! Maar mijn zoontje is nu aan het touwtjespringen en met gewichten aan het stoeien want met zijn 4,5 maand oud is het toch de jongste bodybuilder ooit! Ben zo trots op mijn ventje
LIeve Netmoeder, je kindje vertoont alle tekenen van absurde ontwikkeling. Dat is niet iets om trots op de zijn maar je ernstig zorgen om te maken. De energie die een baby van 2 weken heeft is namelijk nodig om te groeien en niet om te zitten en de anatomie van de mens te leren. Als je dus een dwergje hebt later, is het je eigen schuld Maar goed.. hier natuurlijk ook een wonderkind - in 6e week: echt een gemeende lach naar mama! (YEAH!) - 2,5 maand rollen (meerdere keren op één dag maar daarna een dikke maand niet meer ) - 4 maanden: op je rug liggen is saai dus dan maar op je buik! - 5 maanden en twee weken: eigen fles vasthouden (met veel geluk) - kan nu met bijna 6 maanden op het aankleedkussen een tijdje zitten - probeert heel drifig te kruipen (kontje in de lucht en dan vooral heel hard heen en weer bewegen maar helaas... nog geen cm vooruit gekomen.. Het zal wel niet zo lang meer duren...) Hij is trouwens een echt wonder om 2 redenen: - Hij draaide voor het eerst van rug naar buik op mijn verjaardag! Kadootje! - Hij slaapt door sinds dat hij 6,5 week is en is nu bijna 26 weken en is in al die weken EEN (1) keer 's nachts wakker geworden! HELD! Wat een heerlijkheid.
Oke maar even ontopic. Bewust lachen deed mijn zoontje met 5,5 week ongeveer! Van buik naar rug rollen deed hij echt megasnel volgens mij was hij een paar weken maar dit was ook ineens een tijd weer over en nu doet hij het wel weer. Van zijn rug naar buik lukt nog niet maar dit zal niet lang meer duren want hij komt tot zijn zij. Hoofdje omhoog houden kom hij ook al snel maar heeft ook weer een tijdje gehad dat het ineens weer over was! Naar dingen grijpen sinds een maandje denk ik en dingen overpakken sinds een aantal weken. Maar ik hou het totaal niet bij eigenlijk wanneer hij iets deed dus weet het niet precies verder.
pfff kom op zeg...dat we jou kind een wonderkind vinden geven wij weer ineens een verkeerde opvoeding. ...wij hebben babyé die de eerste 4 weken na een paar slokken een tijd in coma liggen...druk zijn met poepen en erg druk zijn met aandacht vragen...wonderkindjes komen wonderlijk wijnig voor hoor...daar moeten we ff aan wennen 8)
Beetje jammer dat het topic op deze manier vervuild wordt. Misschien is het zelfs beter om een nieuw topic te openen, omdat iedereeen die reageert, de vraag van de ts al vergeten is. Dus hier komt hij nog een keer: Ik ben benieuwd wanneer jullie kindje wat deed... Zoals het eerste lachje...omrollen...kruipen etc etc... Demi was 3 weken toen ik het eerste echte lachje kreeg Laughing Ze was ongeveer 6 weken toen ze bewust ging grijpen naar het mobiel... De rest is ze nog te jong voor (denk ik) Groetjes Debby Ontopic reageren nu!
Normaal gesproken (of een kind nu een paar weken te vroeg is of niet) gaan kindjes met 5 a 6 weken hun eerste lachjes geven @netmoeder: misschien kun je je eens inlezen over wat een kind wel kan en ook mag lichamelijk gezien. Als meer dan 1,5 uur per dag in de maxi cosi al schadelijk kan zijn voor het ruggetje, dan kun je toch wel op je klompen aanvoelen dat het alleen zitten niet goed is voor zo'n kleintje?! Zo'n ieniminie hangt dan met heel der gewicht in der eigen lichaam. Dat is hartstikke zielig ipv stimuleren.