Wanneer wat?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Ddebbyy, 5 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. linda221

linda221 Fanatiek lid

5 jun 2007
    3.274
    0
    0
    apothekersassistente
    beverwijk
    @trutje helemaal mee eens!

2. Alita

Alita Niet meer actief

volgens mij zit jij de boel een beetje te bezeiken hier want dat wat jij schrijft kan ECHT niet! :evil:
    En als je serieus bent krijg ik de schrik in mijn hart als ik aan jou kindje denk, sorry dames maar moest toch effe iets zeggen! :D

3. Daydreamy

Daydreamy Fanatiek lid

7 sep 2007
    3.945
    42
    48
    Vrouw
    Onderwijsassistent
    Ergens in de Polder
    Vandaag weer iets nieuws! hij lacht nu MET geluid :) ontzettend schattig om te zien/horen :D

4. jewelizz

jewelizz Bekend lid

25 dec 2008
    723
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hier nog een trotse moeder: Bas rolde vandaag voor het eerst van buik naar rug!

:D

5. Blub76

Blub76 Actief lid

29 jan 2008
    336
    0
    0
    nagelstyliste
    papendrecht
    @netmoeder,ik heb 5 kinderen maar geen van allen konden wat jouw kind kan.belachelijk.
    het grijpen is meer een reflex dat doen ze allemaal.en het lachen idem.lachen met geluid,helaas maar dat doen ze echt niet met drie weken.
    laat staan het aanraken van haar neus,mond of whatever.

denk dat we hier te maken hebben met een kind.

6. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

HERINNERING

7. mirjam2112

mirjam2112 Niet meer actief

Eerste lachje met 4 weken
    Na 6 weken een regelmatig lachje

Omrollen buik > rug 3 maanden
    Rug > buik 4 maanden

Kruipen 5,5 maand ongeveer

'Brabbelen' 3 maanden, worden nu (6,5 maand) echte 'verhaaltjes'

Met mamamamamama erin... en als ze op tijd stopt zegt ze dus mama hihi

:oops: ik weet veel niet meer.... ik dacht telkens dat onthou ik wel maar toch maar eens in 't groeiboekje kijken, daar heb ik wel wat bijgehouden.. hihi

8. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Euhm...weet je zeker dat je niet een tikkeltje overdrijft?

Dat de mama's hier je niet direct geloven heeft niks met kortzichtigheid te maken, meer met het feit dat een kindje van 3 weken dit soort dingen normaal helemaal niet kan.Bijvoorbeeld onderscheid maken tussen verschillende lichaamsdelen, op je knie zitten, zichzelf omhoog duwen met haar armpjes en zelf haar fles vasthouden.

Als ik Alyna vraag waar haar neus is dan kijkt ze me aan van, wat zeg je nou? :)

Sorry dat ik offtopic ging, maar ik moest hier toch even een reactie op geven.

On-topic:

glimlachen: 6 weken
    omrollen: 6 maanden
    brabbelen: 3 maanden
    dingen bewust grijpen: 2/3 maanden
    tijgeren: 9 maanden
    kruipen nog maar pas.
    rechtstaan: 9 maanden

Voor de rest weet ik het niet zo direct meer. ;)

9. jewelizz

jewelizz Bekend lid

25 dec 2008
    723
    0
    0
    Noord-Brabant
    3 weken: bewust lachen
    4 weken: 's nachts doorslapen :D
    6 weken: brabbelen (klinkers)
    7 weken: grijpen
    9 weken: brabbelen (medeklinkers)
    11 weken: van buik naar rug rollen en (sinds vandaag) hardop schaterlachen! Echt zooo grappig, we lagen zelf ook helemaal dubbel :)

10. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Ik weet dat het eigenlijk niet meer mag maar kan het toch niet laten, sorry maar ik denk inderdaad ook dat een baby van 3 weken uberhaupt nog niet scherp kan zien en dat de hersens nog niet voldoende ontwikkeld zijn om al die begrippen zoals ogen en oren te onderscheiden, laat staan dat het kind die dingen zelf bewust kan aanwijzen. Ik denk dat baby's op die leeftijd nog helemaal geen besef hebben van voren dat ze van achteren leven zeg maar en dat ze alles wat ze doen, puur op instinct doen en niet rationeel. Maar goed, elk kind is anders dus wellicht....
    Mijn dochtertje begon denk ik met een week of 4 te lachen, te grijpen met 2 of 3 maanden, en alle kanten fatsoenlijk oprollen was ze een beetje laat mee, ik denk rond een half jaar ofzo. Alles op zijn tijd en komt allemaal vanzelf!

11. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Ik ben benieuwd wanneer jullie kindje wat deed...
    Zoals het eerste lachje...omrollen...kruipen etc etc...

* 1e keer bewust lachen was met ca. 4 weken
    * 1e keer omrollen heeft HEEL lang geduurd hier, denk zeker met ca. 6 maanden
    * Kruipen deed ze voor het eerst met ca. 9 maanden (ze kon al wel tijgeren, ik doel nu echt op; kruipen op handen en voeten)
    * Eerste woordje was mama met 6 maanden
    * 1e tandje ook met 6 maanden
    * Zelfstandig zitten met ca. 5 / 6 maanden
    * 1e keer lopen is pas twee weken geleden (en daar is het ook bij gebleven ;) haha)

Dat zijn zo de eerste keren die ik me zo herinner :). Neus, mond en ogen aanwijzen als ik het vraag doet ze hier pas sinds een maand ofzo.

Mja, hier laat ik het maar bij, anders ga ik offtopic :)

Deel Deze Pagina