Goedemorgen dames, Ik hoef nog maar 4 dagen tot mijn uitgerekende datum op 2-12-2008. Nu kan ik altijd 2 weken over tijd raken, maar dan zou ik nu toch wel wat moeten merken? Zover ik weet/voel heb ik nog geen last van weeen. Welke soort dan ook, indalingsweeen, oefenweeen of harde buiken?! Het is niet zo dat ik me zorgen maak, maar ik ben het wachten nogal zat! Heeft er iemand tips/adviezen?
Er zit niets anders op dan rustig afwachten. Ik weet hoe je je voelt , ik heb gister te horen gekregen dat ik 3 cm ontsluiting heb en alles is verstreken. Het wachten is nu op de echte weeen en dat duurt zo lang Sterkte met de laatste loodjes
Ohjee, dat kan me dus ook nog te wachten staan.. Pfff, heb je toevallig tips om de dag door te komen? Succes met de laatste loodjes, Jacoba!
Ik had al een hele tijd geen harde buik gehad, niets wees erop dat het gauw zou gaan gebeuren. Ineens braken de vliezen en er gebeurde niks. Ineens kreeg ik me toch een wee! In minder dan 4 u waren ze er.. Dus zo snel kan het gaan!
Normaal gesproken komen oefenweeén niet voor bij je eerste kindje... ik ben één van de *uhm* gelukshebbers dier er al 18 dagen last van heeft.... geen preje hoor
Hier ook nooit harde buiken of oefenweeen gehad. Tja, ik zou zeggen.. lees een boekje, kijk wat tv en surf wat op het web..
Ik wist niet dat je bij je eerste geen oefenweeen krijgt. Dus ik moet echt wachten op een slijmprop, het breken van mijn vliezen of harde buiken? De bevalling kan niet met buikpijn/buikkrampen beginnen? Vind deze laatste dagen echt ontzettend spannend, en ik zit maar te wachten of ik iets merk aan mijn lichaam. Nog even Noatje, dan heb je je zoontje in de armen! Maaike nog gefeliciteerd met jullie tweeling.
Ik doe niets anders.. Elke dag even naar de supermarkt, om zo toch nog even buiten te komen, maar echt veel verder durf ik niet meer.. Misschien nog andere tips?
Ik heb al wel oefenweeen, heel irritant. Dit is mijn eerste kindje trouwens, en ze ligt nog in stuit, dus ik ben steeds bang dat het al door zet. Ik hoop dat jullie niet lang meer hoeven te wachten!
ik ben ook eigenlijk aan het wachten ... moet nu door me hogebloed druk me om de 2 dagen melden bij het ziekenhuis en elkekeer als ik kom hoop ik dat ze zeggen van het is zo ver.. of iets in die geest... ik heb ook nog geen oefen weeen gehad of iets dat maar laat weten dat het nu echt beginnen gaat.. liefs...
Nou dit is mijn eerste, maar ik heb echt wel harde buiken hoor. Ik heb sinds een dag een beetje last van buikpijn, maar niet erg. Zo zie je maar, bij iedereen is het weer anders. Succes iig.
ik ben bij mijn derde op dinsdag op controle geweest en alles zat nog potdicht met 40 weken en 3 dagen. Vrijdagmorgen is de kleine in 4,5 uur geboren. Had wel de laatste twee dagen veel last van harde buiken.
Ik ben 2 weken later bevallen en heb nooit iets aan mijn lichaam gevoeld, geen oefenweeen of wat dan ook. Helemaal niets! Toen ik iets voelde, toen begon ook meteen het echte werk. Ik vond helemaal niet erg om over tijd te lopen. Ik wilde nog zoveel doen voordat de drukte begon, dus was ik elke dag de hort op. Lekker uit eten, weg met vriendinnen, biosje, terrasje. Het scheelde misschien dat het in de zomer was en ik mij op en top voelde, vol met energie. Je kan heus wel meer doen dan alleen naar de supermarkt. Je kunt gewoon tot een 1 uur rijden van je huis weg zijn. Als het begint ben je echt niet meteen bevallen toch? Succes met de laatste loodjes, het duurt in ieder geval niet lang meer!
Ik ben ook 10 dagen overtijd gegaan maar heb tot voor 3 dagen voor de bevalling helemaal niets gevoeld ofzo. M'n buik ging erg laag hangen. Dus m'n omgeving zei telkens; oooh die komt op tijd of zelfs eerder... Nouja, als je dat vaak hoort, ga je daar steeds meer op hopen. Dus die laatste 4 weken, duurde zoooo ontzettend lang! En dan ineens ben je uitgeteld en is je beebje er nog niet! Fijne was toen wel, dat ik toen wat 'datums' kreeg. Zo van; als ze er dan nog niet is gaan we dat doen en als dat niet helpt gaan we dan dat doen etc....
Ik heb geen eigen vervoer, dus als ik ergens heen wil ben ik afhankelijk van het openbaar vervoer. Vandaar dat ik liever niet te ver van huis ga. Vanavond na het eten naar de kerstshow geweest in een tuincentrum.. Prachtig! Maar helaas ben ik nog niet echt in de kerststemming! Ik wil eerst mijn kindje in mijn handen!
Hoi Roxstar, Ik heb wel oefenweeen gehad (harde buiken)en ook me eerste kindje Donderdags nog in het zh geweest niks verstreken of wat dan ook zaterdags in de ochtend braken me vliezen en begonnen de weeen zelfde dag binnen 7 uurtjes is me ventje geboren dus idd afwachten je merk het echt snel genoeg en iedere lichaam is anders! Met de kerst heb je echt je kindje wel in je armen hoor! Sterkte met de laaste loodjes ! Liefs Bizzy
Vanacht een aantal keer wakker geworden met harde buiken. Mijn gevoel zegt me dat het nu niet lang meer zal duren.. Ik denk dat ze nog voor maandag is geboren of dat het voor maandag zodanig doorzet (weeen ofzo) dat het ook niet lang meer kan duren.. Maarja, of zij er net zo over denkt is natuurlijk nog altijd de vraag En ik zal nog even geduldig af moeten wachten, hahaha.
Tussen de middag heb ik een uurtje geslapen en helaas geen last meer van harde buiken en geen gerommel meer in mijn buik.
de dag dat mijn bevalling begon was ik s'morgensvroeg gaan wandelen n uurtje of 3 daarna gaan winkelen tot s'avonds 8 uur en toen begonnen mijn weeën! dus met andere woorden heb de hele dag heel veel gelopen! ook al deed het pijn ik liep gewoon verder! dus misschien heb je er wat aan! succes!