wanneer uit vriezer halen?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Stinkerbell, 7 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stinkerbell

Stinkerbell Fanatiek lid

1 mei 2009
    2.897
    0
    0
    IK moet morgen weer werken. Graag wil ik dat de melk die in de vriezer staat morgen wel vast is ontdooit. Ik heb de melk in flesjes ingevroren. Wanneer moet ik ze eruit halen?
    Nu al in de koelkast zetten?

2. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

ik deed dat altijd de avond van te voren, dus niet ´s ochtends al voor de volgende dag maar voordat ik naar bed ging vanuit de vriezer in de koelkast.

3. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hoe lang het duurt, heb eigenlijk geen idee, ligt er natuurlijk ook erg aan in welke hoeveelheden je het ingevroren hebt. Een flesje van 250cc doet er natuurlijk veel langer over om te ontdooien dan een flesje van 90cc.

Ik zou ze persoonlijk vanavond voor je naar bed gaat uit de vriezer halen en in de koelkast zetten. Vanaf het moment dat je ze uit de vriezer gehaald hebt gaat namelijk de houdbaarheidsduur van 24 uur in. Dus haal je het er nu uit, is het maar te gebruiken tot 12.20 morgen, evt iets langer gezien dat het de eerste tijd nog wel echt ontdooit blijft in de koelkast, maar echt lang niet natuurlijk. Haal je het er vanavond om bijv 22.0o uit, kan je het tot morgen 22.00 aan de kleine te drinken geven ;)!

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.433
    36.323
    113
    Ik haal het ook de avond vantevoren uit de vriezer.

@hanneke: volgens mij is het nog 24 uur houdbaar nadat het is ontdooid.

Deel Deze Pagina