wanneer weer testen?

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by wensdroom, Jan 21, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

Oct 18, 2012
    3,487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    op 10 januari heb ik hier de vraag gesteld wat jullie zouden doen in mijn situatie. dat ging erom of jullie wel of niet met condoom zouden vrijen als je in mijn situatie zou zitten. in de laatste 2 a 3 maanden hebben mijn man en ik dus veel gesproken over wel en niet het gebruik ervan. en we hebben het om en om gedaan soms wel met condoom en soms niet..

zie hier andere topic.

wat zouden jullie doen in mijn situatie?

Punt is nu dat ik 3 dagen overtijd ben. de cyclus die ik heb zit tussen de 25 en 30 dagen. ik zit nu op dag 33.
    en ik ben dus nog niet ongesteld.

sinds we voor eiceldonatie zijn gegaan heb ik het steeds bij gehouden wanneer ik ongesteld werd en hoelang.

er is een korte periode rond de geboorte van onze dochter die via draagmoeder ter wereld is gekomen dat ik de pil heb geslikt daarna ook weer gaan bijhouden. en zat steeds netjes tussen de 25 en 30 dagen.

Nu dus niet ik heb gisteren een test van Kruidvat gedaan en die was negatief.

hoelang zou ik moeten wachten om weer een test te doen als de menstruatie niet is doorgekomen?
    Ik menstrueer nooit veel en soms ook maar 3 dagen of zo, maar nu dus gewoon niet.. helemaal niks.

Ik verwacht niet dat ik gezien de kleine kans zwanger ben.. maar dit heb ik in geen jaren gehad.. en is vreemd.. en tja dan moet je voor de zekerheid toch testen.

ik heb even een kopie gemaakt van het topic en leg het jullie verloskundige ook even voor.
    alvast bedankt voor het lezen en jullie antwoord.

2. Gea T

Gea T Actief lid

Jun 26, 2013
    445
    0
    0
    Tjonge wat een heftig verhaal. Ik zou een week na de eerste test nogmaals testen. Is die test dan ook negatief is een zwangerschap erg onwaarschijnlijk.

Groetjes Gea

3. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

Oct 18, 2012
    3,487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    hallo Gea

Bedankt voor je antwoord. ik zal dat idd doen.. ik zit nu ondertussen op dag 5 en er is nog geen ongesteldheid gekomen. ik wacht het af en zal volgende week nog eens testen als het nog niet is doorgekomen. welke test kan ik dan het beste gebruiken voor het betrouwbaarste resultaat?

4. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi,

het maakt op zich niet zoveel uit welke test je doet. Testen met een CE keurmerk zijn toegelaten voor verkoop in Europa. Volgens mij hebben de meeste testen in de winkel hier wel dit keurmerk.
    Je hoeft niet per se te testenmet een zwangerschapsindicator op de test. Dit is vaag en klopt ook niet altijd.

Groeten Brigitte

Share This Page