Wanneer weer aan het werk na een doodgeboren kindje?

Discussie in 'Vlinder lounge' gestart door Gaby83, 9 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gaby83

    Gaby83 Bekend lid

    24 mrt 2008
    596
    0
    0
    Twente
    Hallo dames.

    Helaas mag ik mij nu ook melden in deze lounge. Vorige week ben ik na 16 weken zwangerschap van mijn zoontje Luca* bevallen, hij was 15cm en 90 gram, alles zat erop en eraan. Afgelopen dinsdag hebben we hem begraven.

    Ik ben er nu nog niet aan toe om te gaan werken natuurlijk. Zowel lichaamlijk als geestelijk niet. Maar ik zat me wel af te vragen wanneer de meeste vrouwen weer aan het werk gaan. Ik kan hier weinig over vinden.

    Zijn jullie nog lang thuis geweest na een bevalling van een doodgeboren kindje?

    Groetjes Gaby
     
  2. sanja

    sanja Actief lid

    8 okt 2010
    482
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi gaby,

    Wat verschrikkelijk dat je je nu hier in deze lounge mag melden!!!

    Ik heb vorige maand mijn zoontje Bink* verloren na 24 weken zwangerschap en zit op dit moment nog steeds thuis. Volgende week ga ik weer een paar uurtjes aan de slag. Daarna is het herfstvakantie en daarna is het de bedoeling (als ik het trek natuurlijk) dat ik weer gewoon 3 dagen ga werken.

    Bij mij op het werk maakte ze er geen enkel probleem van en hebben ze niet echt op mijn terugkeer aangedrongen. Ik weet niet hoe dit bij jou is? Maar als ik jou was zou ik lekker de tijd nemen om alles een plekje te geven, al ben ik ook nog steeds op zoek naar dat plekje hoor...

    Sterkte in deze moeilijke periode,
    Sanja
     
  3. wuppie 01

    wuppie 01 Fanatiek lid

    1 jun 2007
    1.817
    10
    38
    Gaby ten eerste gecondoleerd met dit verlies.

    Ik ben met 8 weken weer halve dagen gaan werken. In het ziekenhuis raden ze aan om minstens 6 weken thuis te bliijven en dit heb ik toen gelijk doorgegeven,dat gaf mij ook rust in me hoofd, daar geen zorgen over.

    na 10 weken ben ik weer volledig begonnen.

    Neem je tijd iedereen verwerkt dit anders hou alleen wel contact met je werk anders word het zo'n grote berg ben de eerste keer alleen even koffie wezen drinken.

    Sterkte de komende tijd knuffel
     
  4. Gizje

    Gizje Fanatiek lid

    11 feb 2010
    1.661
    0
    0
    Ik ben vandaag 6 weken geleden bevallen van Maaike*.
    Van de week ga ik weer 2 of 3 keer even langs op werk en de week daarop ga ik 3-5 keer even langs (2 uurtjes max.) Dan ga ik alleen maar wat losse werkzaamheden doen en buurten

    Daarna gaan we het gewone werk weer langzaam opbouwen.
     
  5. youngmom

    youngmom Fanatiek lid

    8 okt 2010
    1.374
    0
    0
    Kinderverzorgster (ook afgestudeerd als leerkracht
    West-Vlaanderen, België
    Wat vreselijk voor je meid! Kan ook heel goed geloven dat je er nog niet klaar voor bent, ik zou je voor al je tijd te nemen en te praten als je wil praten en te huilen wanneer je wil huilen. Dat is wat ze mij ook altijd hebben gezegd.

    Ik kan je jammergenoeg niet helpen met je vraag daar ik nog studeerde wanneer ik beviel van Linn*.

    Veel sterkte!
     
  6. Snoekems

    Snoekems Bekend lid

    18 jan 2009
    703
    2
    0
    Brabant
    Ik ben na de geboorte van Luuk 6 weken thuis geweest (moest ook vw de keizersnede) en wilde toen eigenlijk alweer heel snel aan het werk. Omdat mijn baas vond dat ik mijn verlof helemaal 'op' moest maken, hebben ik van de 6e tot en met de 12e week na de bevalling ongeveer 3 uurtjes per dag gewerkt en elke week een dagdeel erbij gepakt. Na mijn verlof ben ik weer volledig gaan werken. Dat werkte voor mij heel erg goed, maar je moet echt doen wat voor jou goed voelt! Als jij weer wil gaan werken, dan is dat het goede moment. Heb je er nog geen behoefte aan, dan moet je zeker niet gaan werken! Neem de tijd voor jezelf!

    Succes in ieder geval!

    Liefs,
    Evelientje
     
  7. Linnie82

    Linnie82 Actief lid

    14 okt 2009
    443
    0
    16
    NULL
    NULL
    Sterkte met dit verdriet!

    Zelf ben ik 11 08 2010 bevallen van onze dochter Evi* ik heb gewoon recht op mijn volledige zwangerschapsverlof. Ik heb ook besloten deze volledig te benutten. Daarna ga ik samenspraak met mijn chef weer rustig aan, aan het werk.
     
  8. Caruli

    Caruli VIP lid

    15 nov 2007
    31.699
    91
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Ik ben 3 weken na de geboorte van Tygo weer gaan werken, gewoon met het idee dat ik er even uit was enzo.
    Maar achteraf heb ik spijt gehad, ik wilde alles weer te snel.
    Lichamelijk kon ik het niet aan (heb heel slecht gelegen) en geestelijk ook niet.
    Heb mijn verdriet proberen weg te stoppen en daar kwam ik later pas achter. Het heeft ook een hele tijd geduurd voordat ik het verdriet echt toeliet en een plaatsje kon geven.

    Heel veel sterkte meiden!
     
  9. bramtim

    bramtim Fanatiek lid

    1 feb 2008
    2.107
    0
    36
    Ook mijn zoontje is met 24 weken geboren en ik had recht op 16 weken bevallingsverlof. Die heb ik ook genomen en ben wel regelmatig naar mijn werk geweest en heb achter de schermen vanalles voor ze gedaan.
    Daarnaast heb ik in mijn eigen tempo mijn studie opgepakt en afgestudeerd dus kon ik na mijn verlof helemaal zonder zorgen aan mijn werk beginnen.
     
  10. Hartediefje

    Hartediefje Fanatiek lid

    25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Allereerst gecondoleerd.

    Wij hebben vorig jaar op 09-09-09 gehoord dat ons meisje op 38 wk zwangerschap overleden was. Ik heb de zes weken die ik moest aanhouden voor het herstel van de keizersnee genomen en daarna met overleg van mijn baas weer terug gaan werken, 8 wk na de bevalling. Ik had het echt nodig om weer onder de collega's te zijn, maar wij hebben dan ook een heel fijn team en ik kon daar ook gewoon mezelf laten gaan als het even niet ging. Ook mocht ik altijd aangeven als het even niet zou gaan, zodat ik dan even gas terug mocht nemen.

    Iedereen neemt zijn eigen tijd ervoor, je moet jezelf er goed bij voelen. De een blijft liever nog wat langer thuis om te verwerken en de ander vind het juist fijner om met het werk zijn gedachten wat te verzetten en zo beter met het verdriet om te gaan.

    Sterkte in ieder geval!
     
  11. Kaatje85

    Kaatje85 VIP lid

    14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Allereerst gecondoleerd en heel veel sterkte.

    Ik wilde na 4 weken weer gaan werken maar werd sterk afgeraden door mijn huisarts. Volgens hem had ik in princiepe recht op 16 weken ( zwangerschapsverlof )
    Ben uiteindelijk na 2 maanden weer aan het werk gegaan
     
  12. Renellen

    Renellen Nieuw lid

    22 okt 2010
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gecondoleerd!

    Ik ben nieuw hier maar heb meteen een praktische vraag; heb je recht op zwangerschapsverlof wanneer je dus moet bevallen met bijvoorbeeld 17 weken? Op dit moment zitten wij in de ziekenhuismolen en waarschijnlijk moet ik mijn zwangerschap gaan afbreken met 17 weken.
     
  13. debbyvermeer

    debbyvermeer Bekend lid

    4 sep 2007
    877
    42
    28
    verkoopster
    den haag
    Hoi Renellen

    wat een vervelend nieuws zeg om te lezen
    volgens mij heb je pas na de 24 weken recht op zwangerschapsverlof
    maar als je het af moet laten breken is dit vreselijk en als jij het niet aankan zou ik de ziektewet in gaan tot je weer in staat ben om te werken
    ik wens jullie heel veel sterkte en hoop dat je het niet hoeft af te breken'

    liefs debby
     
  14. debbyvermeer

    debbyvermeer Bekend lid

    4 sep 2007
    877
    42
    28
    verkoopster
    den haag
    Hoi Gaby

    eerst gecondoleerd met dit enorme verlies
    ik hegb 16 weken verlof gehad en daarna heb ik nog 2 maanden in de ziektewet gelopen omdat ik het gewoon niet aankon en daarna ben ik het weer rustig op gaan bouwen
    ik zou zeggen meis doe rustig aan en ga pas weer als je er aan toe bent
    heel veel sterkte en een dikke knuffel
    liefs debby
     
  15. Renellen

    Renellen Nieuw lid

    22 okt 2010
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je wel, zal in een andere topic wel mijn verhaal vertellen t.z.t.
    Het is al voor 95% zeker dat we moeten bevallen....
     
  16. Gaby83

    Gaby83 Bekend lid

    24 mrt 2008
    596
    0
    0
    Twente
    Iedereen heel erg bedankt voor jullie reacties.

    Ik zit zelf te denken om volgende week eerst maar een koffie te gaan drinken en dan te bespreken hoe ik het beste weer te beginnen. Ik zat zelf te denken om eerst 3 uur te proberen.

    Ik krijg geen recht op bevallingsverlof. Dat heb je pas na 24 weken omdat het dan wordt erkent door de wet.
     
  17. Moettie30

    Moettie30 Fanatiek lid

    12 aug 2008
    1.891
    0
    36
    N-H
    Ik ben 4 maanden bevallen van Stijn met 40 weken.
    Had geen verlof omdat ik geen baan had.
    Ben gaan solliciteren en 1,5 maand geleden weer aan het werk gegaan.
    Ik was er erg blij mee, want anders zou ik alleen thuis moeten zitten en dat vond ik wel heel confronterend.

    Sterkte met je verwerking.....
     
  18. Aquilegia

    Aquilegia VIP lid

    19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Vanaf 24 weken heb je recht op je volledige zwangerschaps- en bevallingsverlof (dus 16 weken lang). Daarvan heb ik er 12 weken gebruikt, daarna heb ik het met halve dagen weer opgebouwd.

    Met 16 weken kun je je gewoon ziekmelden. Minstens 6 weken thuis is echt wel aan te raden.
     
  19. Gaby83

    Gaby83 Bekend lid

    24 mrt 2008
    596
    0
    0
    Twente
    Ik ben gister ff weer naar m'n werk geweest, ff koffiedrinken en collega's gesproken. Ga volgende week 1 dag 3,5 uur aan het werk, ben dan gewoon extra, kan dus naar huis gaan als ik dat wil.
    Vind het wel weer fijn om te gaan werken.

    Hoe vonden jullie je eerste werkdag? Viel dat mee of tegen?
     
  20. Gizje

    Gizje Fanatiek lid

    11 feb 2010
    1.661
    0
    0
    Bij mij viel het tegen.

    Maar denk dat dat meer aan het bedrijf en de collega's ligt.
    Zelf had ik wel weer zin om even wat anders te doen dan thuis zitten. Ik ga vanaf maandag weer halve dagen werken.
     

Deel Deze Pagina