Welke anticonceptie na zwangerschap?

Discussion in 'Anticonceptie' started by Mama3, Sep 2, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mama3

Mama3 Nieuw lid

Sep 2, 2011
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

Ik ben een jaar geleden bevallen en tot die tijd wilde ik niet beginnen aan een anti-conceptie omdat mijn hormonen weer gestabiliseerd moesten zijn voordat ik weer aan iets nieuws begin (en de zwangerschap is al zoveel hormoon ;) Nou weet ik alleen niet wat de beste optie voor mij is, en wat wel en niet verzekerd is.

Ik ben op dit moment 25 jaar en de pil is in ieder geval niet meer vergoed, toen ik laatst de yasmin wilde halen vroegen ze mij om 60 eur af te rekenen! Ik heb daarom maar gezegd dat ik me toch nog eerst wil orienteren. Wat raden jullie me aan qua anti-conceptie? Ik wil niet dikker worden, ik heb namelijk met heel veel moeite mijn zwangerschapskilo's verloren!

Ik hoop dat jullie me wat dit betreft wat tips kunnen geven!

2. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    4,841
    177
    63
    Tja, of anticonceptie nog vrgoed wordt hangt af van je aanvullende verzekeringen. Als de pil niet vergoed wordt ben ik bang dat de rest ook niet vergoed wordt, even navragen bij je verzekering!

Hier paar weken na de bevalling een mirena laten zetten, maar deze na 8,5 maand laten verwijderen ivm klachten. Nu dus maar besloten al te gaan oefenen voor een brusje.

3. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

als je de pil zelf moest betalen wordt denk ik geen enkele anticonceptie vergoed.

als je geen hormonen wilt, wat denk je dan van het koperspiraaltje? heel betrouwbaar en je wordt er niet dikker van.

zelf laat ik woensdag de implanon plaatsen, maar ik geef nog bv (dus dan heb je al niet veel opties) wilde per se geen spiraaltje, en ik krijg hem wel vergoed. ding kost 140 euro....

4. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

Oct 30, 2007
    2,828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Een jaar na de bevalling weer aan de pil gegaan.
    Niet voor een zwangerschap tegen te gaan (is zo moeilijk in je uppie) maar weer weten waar ik aan toe bent qua ongi worden.

5. Chida

Chida Actief lid

Nov 13, 2007
    443
    0
    0
    Verpleegkundige
    Rotterdam
    Ik had eerst Mirena en nu implanon, werden allebei ook vergoed.

6. loekie1981

loekie1981 Bekend lid

Sep 1, 2008
    578
    0
    0
    Office team manager logistiek
    t westen van brabant
    Hier ook de koperspiraal - geen hormonen en ik had geen klachten

7. mamavanlucas10

mamavanlucas10 Actief lid

Jul 14, 2011
    399
    0
    0
    Nuvaring kost (als je niet vergoed krijgt) 20 euro per 3 maanden.
    Valt ook mee dus.Maar als je zeker de komende 2 a 3 jaar geen kids meer bijwilt dan is ene spiraaltje goedkoper op lange termijn.

Op korte termijn de nuvaring dus.

8. belly

belly Actief lid

Dec 3, 2010
    136
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hier koperspiraaltje gehad maar wel zwanger geworden. Spiraaltje is tijdens zwangerschap verwijderd.

Share This Page