wanneer borstvoeding/fles na bevalling?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Augmam, 16 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Augmam

Augmam Actief lid

4 dec 2010
    113
    0
    0
    Zweden
    misschien wel een domme vraag maar omdat ik het echt niet weet vraag ik het maar :) wanneer geef je voor de eerste keer borstvoeding/fles na de bevalling? is het bijna gelijk al of een paar uur later?

2. Mamma van Finn

Mamma van Finn Actief lid

23 feb 2010
    451
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wanneer je borstvoeding geeft is het belangrijk (als daar natuurlijk de mogelijkheid voor is) om je kindje binnen een uur aan te leggen. Dit is het beste voor de reflex van de baby, de hechting etc. natuurlijk is het bijv bij een keizersnede niet mogelijk om binnen een uur aan te leggen en gebeurt dit later. Ik vond het persoonlijk wel heel erg belangrijk om binnen een uur aan te leggen en de verpleegsters/gynaecoloog gaven ook zelf aan dat ik finn moest proberen aan te leggen. Ze drinken dan nog helemaal niets maar het is wel goed voor de hechting tussen jou en je kindje en eventueel de eerste slokjes melk.

Met een flesje weet ik niet hoe dit zit.

3. Alita

Alita Niet meer actief

eigenlijk gelijk toen ze klaar waren met aankleden...maar ik geef ook bv dus dan is dat ook heel erg belangrijk om zo snel mogelijk te doen!

4. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

een flesje ook binnen een uur na de bevalling hier

5. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Tygo was denk ik 20 minuutjes toen ik hem voor het eerst heb aangelegd. Louise was een ander verhaal want met haar heb ik een ks gehad. Maar daarin wordt je wel begeleid hoor, dus maak je geen zorgen ;)

6. Lt20

Lt20 Niet meer actief

Mijn dochter kreeg na 45 minuten haar 1e flesje.

7. MG2011

MG2011 Fanatiek lid

22 nov 2010
    1.115
    0
    0
    NULL
    NULL
    BV moet binnen een uur na de bevalling.

8. Alita

Alita Niet meer actief

niet altijd helaas dus zelf goed in de gaten houden;)

9. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Jayden was denk ik net 30 minuutjes oud, ze hadden hem gewassen en aangekleed en toen kreeg hij zn flesje terwijl mama nog fijn gehecht werd lol.

10. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

15 feb 2008
    1.890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    na vijf kwartier ongeveer (ks gehad bij beide heren). S heeft het nooit goed geleerd (veel mishappen, loslaten etc.) maar M is een natuurtalent: ik heb 'm zelf laten zoeken en happen en dat ging prima.

11. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.553
    528
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Hier was t geloof ik binnen een kwartier.... maar dat kwam omdat ze direct een heel goed zuigreflex had... ze hebben daarom ook eerst moeders gehecht ;) en pas daarna onze dochter gecontroleerd en aangekleed.

12. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Binnen een half uur na de bevalling werd ze aangelegt (ziekenhuis bevalling). Eerst werd ik gehecht, en toen lag ze nog lekker naakt op me om aan te leggen. Daarna hebben ze haar aangekleed, en ben ik gaan douchen.

13. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.303
    2.583
    113
    bij allebei ondanks de ks binnen een uur aan de borst ( en fleur is er naar mijn gevoel bijna niet afgeweest de eerste dag.)
    Bij Emma werd ze nog aangekleed op de afdeling en toen bij me op de ic bij me gelegd.
    Bij de tweede ks werd fleur een beetje drooggepoetst en een luiertje aan en verder lekker bloot bij mama op de verkoever aan de borst ( gelukkig had ik een beetje afgeschut gedeelte want verder lagen er alleen maar jonge en oude mannen haha)

Als je bv wil geven geef dit goed aan voor de bevalling en lees je goed in of volg een cursus zodat je een optimale start hebt en de regie een beetje houdt

Deel Deze Pagina