twijfel over buitenbaarmoederlijke zwangerschap?

Discussie in 'Miskraam' gestart door mamajess1982, 2 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamajess1982

mamajess1982 Actief lid

13 jan 2012
    457
    0
    0
    NULL
    NULL
    Even mijn verhaal kwijt hoor want ik word op dit moment gek van onzekerheid en misschien dat iemand ongeveer hetzelfde heeft meegemaakt?

2 weken geleden een vroege echo gehad bij ongeveer 5 weken. Hier was veel onduidelijkheid, waren 2 soort van zakjes te zien maar ook vocht/bloed erbij. Iemand anders meegekeken en de verdenking was uiteindelijk een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. euhh ok, ff slikken en toen meteen bloed moeten prikken. Kreeg s'avonds toen ik op mijn werk was de uitslag dat mijn hcg 6000! was en ik moest meteen komen voor nogmaals een echo. Wederom konden ze het niet goed zien waar het vruchtje dan wel zat maar omdat ik geen pijn of bloedverlies had (nog steeds niet) mocht ik weer naar huis. Toen 2 dagen later weer bloed moeten prikken en toen jawel was me hcg iets gezakt, en de laatste keer (afgelopen di) weer iets gezakt. Allemaal leuk en aardig maar ik voel me ondertussen een soort zwangere tikkende tijdbom. Voel continu spanning in me lijf, ben nog steeds elke dag misselijk en pijnlijke borsten. Soms heb ik pijn maar die verdwijnt weer. Ik moet maandag weer maar dan ga ik denk ik een gesprek eisen want dit trek ik echt slecht. Weet al 2 weken dat je met een niet vitale zwangerschap loopt en het kan van het eeen op het andere moment een heel andere kant opgaan en ben gewoon bang :)

2. mamajess1982

mamajess1982 Actief lid

13 jan 2012
    457
    0
    0
    NULL
    NULL
    helemaal niemand????! :(

3. Lunajes

Lunajes Lid

20 jan 2013
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi,

Ik ben 3 dagen thuis na n operatie ivm bbz.
    Eerste echo bij 5 weken, geen vruchtje te zien, wel vocht.
    Bloedverlies had ik wel licht maar dat kon geen kwaad aldus verloskundige.
    Week later kreeg ik ineens steken kon niet recht lopen.
    Snachts was het niet meer uit te houden volgens de vk, zou alles aan het oprekken zijn.
    Volgende dag afgewacht, werd wel minder.
    Die nacht weer zo heftig na aandringen van familie naar de nightcare gegaan.die mij naar een gynocoloog in het ziekenhuis gestuurd.
    Die week was ook hcg geprikt al.
    Echo weer niks te zien, raar volgens de gyn zou ik al in week 8 zitten.
    Hcg waarde erbij gehaald, dag 1 5000 24u later 6000.
    Volgens de gyn schrikbarend hoog, en er was niks te zien.
    Ik mocht absoluut niet naar huis, mijn eilijder kon knappe als daar het vruchtje wel.zat.
    Volgende ochtend spoed kijk operatie waarbij mijn buik al vol bloed zat, ja hoor eilijder was al gescheurd.
    Het ging dus om een bbz, meteen met spoed geopereerd. Alles weg gehaald incl eilijder.
    Mijn tip is, laat je doorverwijzen na een gyn.
    Die hebben meer middelen om erachter te komen
    Maar gezien je waardes die afnemen kan het ook om een.mk gaan, waren ze veel afgenomen??

Hoop dat je wat aan mijn verhaal hebt

4. mamajess1982

mamajess1982 Actief lid

13 jan 2012
    457
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je reactie. Jeetje wat heftig joh, hoe gaat het nu met je?

Loop zoiezo al bij de gyn gelukkig. Maar hij zei dat het verantwoord was om me naar huis te sturen omdat ik geen bloedverlies en pijn heb. Heb wel pijn maar niet dusdanig veel en continu. Moet wel zeggen dat je nu elk steekje/pijntje extra voelt lijkt wel. Geloof dat mijn hcg de laatste keer iets van 53000 was. Ben benieuwd waar die maandag op staat.
    Ze hebben met de echo wel mijn eilijders of eierstokken bekeken en daar zagen ze in eerste instantie niks maar ja, ook niet in de baarmoeder..ja vocht. Het is gewoon nog onzeker. Soms hoop ik gewoon dat er iéts gebeurd want dit is ook niks

5. liz84

liz84 Actief lid

6 nov 2012
    296
    0
    0
    Ik ben zelf ook ervaringsdeskundige van 2 x bbz. Het vervelende ervan is, is dat ze moeilijk de diagnose kunnen stellen. met een echo kunnen ze meestal niets zien. ze kijken dan naar de stijging of daling van je hcg.
    Je hcg zakt dus dat is een goed teken! dan gaat je lichaam het zelf opruimen. Dat is beter dan een operatie met alle gevolgen van dien.

bij mijn eerste bbz was er niets te zien in mijn baarmoeder, had geen pijn, geen bloedverlies maar hcg steeg wel omhoog. toen ben ik geopereerd en is mijn eileider verwijdert, deze was al gescheurd (nooit pijn gehad)
    bij de tweede bbz, was er weer niets te zien. het hcg steeg eerst heel licht. ik zou dus toen weer opgenomen worden maar gelukkig was die nacht het hcg gedaald en ruimde mijn lichaam het zelf op.

let op schouderpijn, want dit kan wijzen op een bloeding. ik had bij de gescheurde eileider hier wel last van maar wist ik veel dat het door een bloeding kwam. wist ik later pas, toen ik al geopereerd was.

veel sterkte want het valt niet mee!

6. sabrinab1986

sabrinab1986 Fanatiek lid

9 okt 2012
    1.180
    278
    83
    NULL
    NULL
    het kan ook een bbz zijn waar het vruchtje al is gestorven dan zakt het hcg ook dat had ik bijna 3 weken geleden maar wel eileider verwijdert. ik moest ook direct komen als ik pijn had omdat het levenbedreigend is en het is zeker moeilijk vast te stellen

succes

7. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Hallo,

Wat een onzekerheid, vreselijk is dat he? Ik heb in 2011 twee keer een BBZ moeten meemaken. De eerste keer ging ik bloeden met 6 weken. Bij de verloskundige was niks meer te zien dus zij dacht aan een miskraam. 10 dagen later bloedde ik echter nog, weer een echo. Nog steeds een 'rommelige' baarmoeder. Ze verwees me voor de zekerheid door naar het ziekenhuis. Daar werd gelijk een BBZ geopperd. Ze konden echter het vruchtje niet zien. Gezien ik weinig pijn had (in week 5, nog voor de bloeding overigens wel erge pijn in rechterbeen) mocht ik weer naar huis en na het weekend terug komen (tenzij het bloeden of de pijn erger werd). Na het weekend zagen ze het vruchtje zitten in mijn rechter eileider. Ik deed mee met een loting (eileider verwijderen of besparen) en bij mijn trokken ze een besparende operatie. Was goed gelukt volgens de gyn en 4 weken later kregen we weer groen licht om verder te gaan.....

Gezien ik weer even aan 'zwanger zijn' had mogen ruiken wilde ik het liefst gelijk weer verder proberen dus we kozen er voor geen pauze in te lassen... Ik ben niet eens meer ongesteld geworden, was gelijk weer zwanger....

Weer in week 6 kreeg ik een bloeding, weer zagen ze niks op de echo. Weer HCG prikken, om de dag. Deze daalde licht dus men hoopte dat mijn lichaam het zelf zou 'opruimen'. HCG daalde en daalde en zo liep ik anderhalve week rond. Man, wat was dat zwaar. Het kon namelijk ook weer gaan stijgen.... En ja hoor, net op het moment dat ik een beetje begon te denken: "Misschien knap ik het dit keer zelf op..." Jawel, flinke stijging! Dus volgende dag weer onder het mes. Vruchtje zat op exact dezelfde plek als de vorige keer. Dit keer werd mijn eileider wel verwijderd maar daar was ik eigenlijk ook niet rouwig om.

Daarna hebben we wel een rustpauze ingelast. Even niet met zwanger zijn bezig zijn... Nadat we er weer volop voor gingen was ik in de 8ste ronde zwanger en het resultaat daarvan is begin november 2012 geboren :).

Mij hebben ze beide keren dus ook naar huis gestuurd omdat ik weinig pijn had. Dat is inderdaad best eng maar aan de andere kant, zij kunnen ook niet op de gok een kijkoperatie doen. Eerst moet duidelijk zijn waar het vruchtje dan eventueel nog zit. En het kan heel goed zo zijn dat je lichaam het zelf opruimt. Nadeel is dat dat een hele poos kan duren maar je eileider kwijt zijn wil je natuurlijk ook liever niet.

Veel sterkte, hopelijk lost het uit zichzelf op. En als je je niet goed voelt, meer pijn krijgt etc...gelijk bellen!

xxx

8. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ik zat ook een paar weken in onzekerheid wat er nu ingodsnaam aan de hand was met me...
    Ik had een mk gehad maar mijn hcg steeg zelfs!
    Ook ik was bang en eerlijk......hou een beetje afstand van dit forum ... want soms kun je erg bang worden van verhalen of de overtuigingen van anderen.
    Het is zeker goed om zelf ook uit te zoeken wat het zou kunnen zijn....maar vertrouw ook op je gyn.

Weet wel dat een bbz niet perse pijnlijk hoeft te zijn.....maar er wel wat duidelijke aanwijzigingen zijn die je kan voelen.

Heb je je echo al gehad vandaag?

9. mamajess1982

mamajess1982 Actief lid

13 jan 2012
    457
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt dames voor de reacties :)

Moest vanochtend weer bloedprikken en toen een gesprek geeist want ik ga echt niet nog weken zo doorhobbelen zonder enige richtlijn en werd gek van de onzekerheid. Kwam wel over kennelijk want ze gingen even overleggen en toen was er een hele lieve vrouwelijke arts die mij wel even wilde zien. Wederom een echo gehad en daar was duidelijk een goede vruchtzak te zien in de baarmoeder, het vocht wat er eerst zat was er niet meer? alleen zat er nu wel wat bloed rond de vruchtzak. Ze vroeg ook of ik al bloedverlies had maar dit is nog niet het geval. De eierstokken zijn ook bekeken en alles zag er verder prima uit voor zover ze kon zien. Ze denkt dat alles rond de 5 weken gewoon gestopt is met groeien want even daarna ging me hcg ook iets dalen. We moeten nog even wachten op de uitslag en als het hcg weer gedaald is dan wachten we tot volgende week maandag of mijn lichaam het zelf afstoot. Zij denkt dat mijn lichaam nu hard daarmee bezig is. En is dat niet het geval dan krijg ik medicatie om het op te wekken en anders curretage. Mocht ik ineens dubbelklappen van de pijn of ineens heel veel bloed verliezen dan moet ik zoiezo komen, maar zoals het er nu voor staat denken ze niet meer aan een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Een kleine geruststelling dus, maar goed eerst maar zien hoe het gaat lopen. Hierna even kleine pauze inlassen na 2 maanden geleden eerst een vroege miskraam en nu dit. Hakt er toch wel even in.

10. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Fijn dat je duidelijkhied hebt...dat is al een hele stap he;)
    Ik hoop voor je dat je lichaam het zelf oplost meid.....en zou je lichaam ook die kans geven.
    Voor het verwerken is dat namelijk best fijn....al duurt het even lang bij mij, merk dat het nu soms opeens moeilijk is terwijl ik in het begin nog stoer zei....
    "Ach" ons kindje was niet gezond en dan is het beter zo...hoe naief kun je zijn.

Weet niet of je behoefte hebt om in een topic mee te kletsen waar we ook allemaal bezig zijn of net een mk hebben gehad...?
    Sommige gaan wel al weer voor een nieuw wondertje dus misschien vindt je dat te confrontrerend nu:( maar ook een hoop die nog een nasleep hebben of pas een mk hebben gehad.

Maar heel veel sterkte en ik hoop dat je lichaam het zelf oplost meid.

11. mamajess1982

mamajess1982 Actief lid

13 jan 2012
    457
    0
    0
    NULL
    NULL
    nou werd net gebeld en hcg was niét gedaald, sterker nog het was iets gestegen?!!!! :x
    de afspraken van volgende week maandag zijn nu verzet naar aankomende vrijdag. wel verloor ik een uur geleden ofzo een klein 'plasje' met vocht met heeeeel licht roze. heel apart want ik voelde ook wat lopen :) daarna kreeg ik wat lichte krampen maar inmiddels zijn die ook weer weg, voel alleen me onderrug duidelijk nu. vind dit echt zooooooo frustrerend en vermoeiend, wil gewoon dat het ophoud :(

12. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ik had dat dus ook hier dat het steeg.....werd er ook zenuwachtig van. Hou het maar goed in de gaten hoor als je een gevoel het dat iets niet goed is gewoon bellen! Weet ja waar je naartoe moet bellen als er iets zou zijn?

Sterkte meid ik weet hoe je je voelt........:(

13. mamajess1982

mamajess1982 Actief lid

13 jan 2012
    457
    0
    0
    NULL
    NULL
    weten ze al waarom het bij jou weer even steeg? ga er vanuit dat het weer gedaald is anders was jouw verhaal ook wel anders neem ik aan? sta jij ook nog onder controle?

ik snap er niks van want ze waren nu eindelijk iets positiever dat het bijna niet anders kon dan dat het gewoon in de baarmoeder zit. duidelijke vruchtzak te zien en zo op meerdere echo's niks te zien ergens anders. was ik net wat minder bang nou nu dus weer niet. vraag me dan echt af als het toch buiten de baarmoeder zit waar dan in godsnaam? en een lege vruchtzak dan wél weer op de juiste plek....
    heb vanochtend ook wel aangegeven waar ik vaak pijn had enzo maar ook met de echo ging ze soort van expres op bepaalde plekken maar meer dan irritant was dat niet. vind het hele gebeuren gewoon slopend.

14. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Nee schijnbaar kan het voorkomen maar het is wel uitzonderlijk .... Ja lekker dan hè.
    Het lichaam van mij heeft er gewoon moeite mee en kan geen afscheid nemen denk ik.
    Woensdag weet ik weer meer.
    Vorige keer was het wel weer gedaald gelukkig.....

Bi mij keken ze ook altijd alles na en niks te zien......eierstokken waren niet gevoelig tijdens echo....want dat is ook vaak een teken van een bbz,,,,ik werd ook gek van onzekerheid. En wat het nu was.....een uitzonderlijk iets.

15. mamajess1982

mamajess1982 Actief lid

13 jan 2012
    457
    0
    0
    NULL
    NULL
    die onzekerheid vind ik het ergste..
    ik heb vanochtend heeeel iets roze verlies gehad met afvegen dus misschien gebeurd er nu iets van binnen..heb ook iets meer last van me onderrug zoals voor me menstruatie. alleen tegelijkertijd ben ik nog steeds misselijk en pijnlijke borsten dus lekker tegenstrijdig :S

spannend morgen, hopelijk hcg op nul nu..zal voor je duimen! laat je het wel even weten :)

16. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ja weet ik die is killing meid.....weet ook dat ik niet veel kan zeggen om je beter te laten voelen want het kan alle kanten op helaas.
    Ik had ook dat ik me nog zwanger voelde en nog best een tijd erna ook aangezien het hcg steeg.

Maar hou jezelf echt goed in de gaten hoor....vrijdag mag je weer he?

Lief dat je voor me duimt......komt vast goed. Ik zit al op het eind van dit hele proces en vindt het gewoon lullig voor jou dat jij er net middenin zit. Weet zo goed hoe jij je voelt.....sterkte echt!

17. mamajess1982

mamajess1982 Actief lid

13 jan 2012
    457
    0
    0
    NULL
    NULL
    nou begin nu toch wat te bloeden en heb nu wel steeds een zeurende ongi pijn. heb het ziekenhuis gebeld en word straks teruggebeld en dan zullen ze wel zeggen waar ik op moet letten ofzo. denk niet dat ik hoef te komen gezien de echo gister maar denk doe het toch maar dan zijn ze in ieder geval op de hoogte...ik hoop nu dat het doorzet zodat ik ook eindelijk het kan verwerken en afsluiten.

18. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ja is goed dat je hebt gebeld hoor!
    Ik denk dat ze idd zal zeggen dat je af moet wachten....vraag anders zwlf goed waar je op moet letten als het een bbz is.

Fijn dat je,lichaam iets zelf gaat doen meid. Ik kreeg toen echt best krampen en verloor toen ons kindje....daarna was de pijn weg. Wel bleef het best lang zeuren het bloeden allemaal...

Maar bij jou was er geen vruchtje gezien in de bm hè?

19. mamajess1982

mamajess1982 Actief lid

13 jan 2012
    457
    0
    0
    NULL
    NULL
    nou hier heeft het nadat ik het berichtje had getikt aardig doorgezet..s'avonds werd de pijn steeds erger. toen een stolsel verloren en een soort zakje leek wel van soort gelei rood/wit gespikkeld?! toen dacht ik nog dat is snel..helaas bleef de pijn erger worden, heb de hele nacht op de bank krom gelegen van de pijn. kruik en pijnstillers mochten niet baten. en toen ik rond 5 uur vanochtend dacht van ik trek dit niet meer dit is echt niet goed continu zo'n pijn te hebben en ik wilde gaan bellen toen ben ik niet veel later nog een soort van groot stolsel verloren en daarna was de pijn op ze minst gehalveerd en werd het draaglijk. heb nu nog steeds wel pijn/krampen maar is goed te doen en bloeden is al wat minder. alleen wel erg last van me darmen :S

ben benieuwd hoe het jou vergaan is bij de gyn! :)

Deel Deze Pagina