Ik ben 2 en halve week geleden bevallen. Ben ingeknipt en gehecht maar daar heb ik praktisch geen last meer van. Het de ingeknipte plek is nog hard. Heb tot nu toe alleen matrassen in men ondergoed gedragen maar ben der zo zat mee! Ik vind dat echt vies! Zou ik al tampons mogen gebruiken, of is er nog steeds kans op een infectie?
Volgens mij kan het wel gewoon als je er zelf geen last van hebt. Weet het alleen niet zeker omdat ik geen tampons gebruik.
Nee, nog niet doen hoor! de bacterien moeten er goed uit kunnen, de plek waar de placenta zat is nog een open wond, dat vocht moet goed weg kunnen = anders dan bij een menstruatie.
Je verliest nu niet alleen bloed maar ook wondvocht. Daarom mag je geen tampons gebruiken als je vloeit na je bevalling.
minimaal 6 weken afwachten is het advies van de gyn en VK trouwens is het zoiezo minder hygiënisch dan maandverband (wat eruit moet dat moet eruit idee) dus zeker met een open wond zou ik dat niet doen...
ik heb bij de 1e normale menstruatie na het vloeien weer tampons gebruikt. zo een 5 weken na de bevalling dus. Die verbanden zijn echt waardeloos. Gefeliciteerd trouwens met je ukkie