Hallo, Allereerst echt super dat jullie hier vragen willen beantwoorden! Mijn verhaal in een notedop... Ik heb vorige maand een M.A.P. geslikt en ben op tijd ongesteld geworden. Deze maand ging het op CD 12 weer mis met het condoom en omdat ik normaal erg lange cycli heb (rond de 45 dagen) had ik niet verwacht vruchtbaar te zijn, dus geen M.A.P. geslikt. Nu afgelopen donderdag getest en er kwam een streepje. Mijn vragen zijn: Kan de M.A.P. ervoor zorgen dat je eisprong 2 weken eerder komt? Ik heb gelezen dat juist het tegenovergestelde te verwachten is. En ik ben 30 juli voor het laatst ongesteld geweest, heb op CD 12 onveilige sex gehad en donderdag (CD 25) licht positief getest. Wanneer is mijn uitgerekende datum? Hoelang ben ik nu precies zwanger? Hartstikke bedankt voor het lezen en reageren. Groetjes!
Hoi, Zo' n pil kan inderdaad je cyclus verstoren. Als je de 30ste voor t laatst ongesteld was zou je nu 3 weken en 6 dgn zijn. Wanneer je eisprong was is natuurlijk niet precies bekend. Daarnaast is alleen een echo rond 10wkn de meest betrouwbare manier om de zwangerschapsduur te bepalen. een vroege echo. Geeft wel een goede indicatie, vaak zie je maar een aantal dagen tot Verschil. Gezien jouw langere cyclus ben je misschien een week verder, maar dat kan ik niet precies zeggen. Groeten Evelien
Ik ga dan maar van de gemiddelde cyclus uit tot een echo eventueel wat anders laat zien. Bedankt voor je reactie!