Ervaringe met de pil microgynon 30

Discussion in 'Anticonceptie' started by jessey, Oct 2, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. jessey

jessey Actief lid

Sep 18, 2006
    293
    0
    0
    secretaresse
    nieuwegein
    Hallo even een nieuwe topic. ben benieuwd wie er allemaal microgynon 30 hebben gebruikt en hoelang het duurde voordat je een normale cyclus had of zwanger was. En hoelang je de pil hebt geslikt. Ik heb de pil 8 jaar geslikt. Ik weet dat een groot deel door je lichaam komt. maar heb nu 5 mensen gesproken die mocrogynon 30 hebben gebruikt en 2 waren er gelijk zwanger na het stoppen en de andere 3 hadden gelijk een cyclus van 28 of 29 dagen

wie wil ervaringen met mij uitwisselen?

xx jessey

2. Loeki2

Loeki2 VIP lid

Jun 3, 2006
    16,265
    1
    0
    Mijn cyclus is na het stoppen met Microgynon nooit meer regelmatig geworden, terwijl hij voor de pil zo regelmatig was als een atoomklok. Laat het positief zijn dat ik nu wel 3 maanden zwanger ben.

3. kimkivits

kimkivits Fanatiek lid

Jun 28, 2006
    2,209
    0
    0
    Eigen zaak, fotografe
    eindhoven
    hey ik heb deze pil ook gebruikt.
    10 jaar lang....

de eerste menstruatie was heel normaal, eigenlijk meer als een normale menstruatie, de tweede keer ook, de vorige keer was het heeeeeeeeel erg weinig. en deze cyclus was ik 6 dagen overtijd en nu is het ook weer een normale menstuatie.

het is dus een beetje op en af. had in het begin wel erg veel ontpillingsverschijnselen maar ik heb het idee dat het nu wel wat minder wordt gelukkig.

ben nog niet zwanger dus een indicatie over hoe snel etc kan ik je niet geven helaas.

ow ja, ik heb wel gewone cyclussen van 28/29 dagen.

4. Niet meer actief

Ik heb jaren microgynon geslik. En vanaf het moment dat ik stopte was ik netjes 27/28 dagen. Geen last gehad van ontpillen dus. Ik ben in dat opzicht waarschijnlijk één van de weinige gelukkigen als ik het hier zo wel es lees. Ik was overigens 11 jaar aan de pil

Liefs,
    Gerrina

5. jessey

jessey Actief lid

Sep 18, 2006
    293
    0
    0
    secretaresse
    nieuwegein
    Misschien is het bij mij wel de omgedraaide wereld. Ik ben juist met de pil begonnen omdat ik onregelmatig ongesteld was. dus misschien is het in 1 x goed.

dat vind ik nog belangrijker als gelijk zwanger.
    goede cyclus dat je toch een beetje op je lichaam kan bouwen

6. jessey

jessey Actief lid

Sep 18, 2006
    293
    0
    0
    secretaresse
    nieuwegein
    Hoi Gerrina, dus jij hebt goede ervaringen met die pil. Ik heb microgynon 8 jaar geslikt.

zo zie je maar iedereen is verschillend

7. Adine

Adine Fanatiek lid

Sep 12, 2006
    2,355
    0
    0
    Ridderkerk
    Ik heb de microgynon 10 jaar geslikt en pas in augustus gestopt. Vorige ongi was netjes op tijd en de volgende verwacht ik ook wel eind deze week. Op zich is het al wel regelmatig. Volgens mij heb ik ook niet zo veel last van het ontpillen als ik andere dames er over hoort.

8. Duveldraakje22

Duveldraakje22 Fanatiek lid

May 22, 2006
    3,674
    2
    0
    Heerlijk voor mn kleine meiden zorgen!
    Vught
    Ik heb ook ongeveer 9 jaar microgynon geslikt, maar ben de laatste 2 maanden overgestapt naar de Yasmin pil. Om verschillende redenen, maar vooralsnog geen problemen. Tenminste als ik morgen ongi wordt niet, hoop natuurlijk van niet (pleazzz, zwanger :D ). Ik ben nu 2 maanden gestopt en de eerste ongi was netjes 28 dagen, terwijl ik met de pil een cyclus had van 30/31 dagen.
    Op dit moment kan ik er dus nog geen touw aan vastknopen :( , maar goed ik hoop voor je dat je een regelmatige cyclus hebt/krijgt.

Liefs,
    Duveldraakje

9. Malaika

Malaika Fanatiek lid

Aug 27, 2006
    1,359
    0
    36
    Limburg
    Ik heb de microgyno ook een aantal jaren geslikt en ben nu na het stoppen met de pil netjes na 28 dagen ongesteld geworden. Verder had ik wel wat kwaaltjes de afgelopen maand, ik was bijvoorbeeld een aantal dagen niet te genieten en ik maakte alleen maar ruzie, veredr ben ik misselijk geweest en had ik het warm, en de laatste dagen had ik een beetje vage buikpijn. ik ben benieuwd naar de volgende ronde...

10. danielle1979

danielle1979 Fanatiek lid

Aug 1, 2006
    1,637
    0
    0
    catering
    zuid-holland
    ik heb m 12 jaar geslikt,nadat ik stopte werd ik na 48 dagen ongie en de 2 keer 38 en de laatste keer 33 dagen,dus het gaat nu de goede kant op.xxx

11. Chantal87

Chantal87 Fanatiek lid

Apr 2, 2006
    3,727
    0
    0
    ik heb 16 jaar geslikt en meteen 28 dagen cyclus
    en in ronde 4 zwanger.
    alleen was het niet goed dus curretage gehad.
    daarna ronde 5 weer zwanger.
    liefs chantal.

12. Nala

Nala Fanatiek lid

Oct 29, 2005
    1,236
    1
    0
    Groningen
    Ik heb 10 jaar microgynon 30 gebruikt en was na het stoppen na 28 dagen weer ongesteld. De volgende ronde ben ik niet meer ongesteld geworden, want toen was ik al zwanger :D

13. erannick

erannick Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    1,356
    0
    0
    Melissant
    ik heb voor dat ik zwanger werdt van mijn zoontje 12 jaar microgynon 30 geslikt, en was binnen 5 rondjes klussen zwanger, nu ben ik aan alweer me laatste stripje bezig Had 1 doosje bij de dokter gehaald en dan gaan we voor de volgende echt klussen :) . We hebben dit besloten omdat we 2 kleintjes redelijk snel achter elkaar willen hebben (als het ons nog een keer gegeven wordt).

14. Vissie

Vissie Fanatiek lid

Aug 1, 2006
    1,413
    0
    0
    Hoi,

11 jaar geslikt en nu 2 rondes van 31 dagen, mooi toch? Nu maar hopen dattie uitblijft?!

15. slingding

slingding VIP lid

Apr 9, 2006
    5,425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    mijn cyclus was gelijk regelmatig, ben een half jaar gestopt, heb toen 1 maand weer gebruikt omdat ik ongesteld zou zijn op mijn eigen bruiloft (leek me geen romantisch plan) en was de tweede keer al zwanger. mijn cyclus is altijd 26 dagen geweest (als ik geen pil slikte.). ik heb hem 10 jaar gebruikt

16. Tatiiana

Tatiiana Actief lid

Jan 22, 2006
    155
    0
    0
    Ambtenaar
    Almere
    blij om te horen dat de cyclus zo regelmatig is na de pil.

Ik heb hem een jaar geslikt, was 20 kg aangekomen, ben toen overgestapt op de yasmin. Inmiddels na 6 maanden yasmin weer terug op de mycrogynon op advies van de dokter omdat ik ditmaal niet stop met vloeien

17. jackie

jackie Fanatiek lid

Aug 10, 2006
    1,430
    0
    0
    ik heb hem 12 jaar geslikt
    meteen een 'regelmatige' cyclus (zie onder mijn banner) op een enkele na
    helaas na 9 rondes nog niet zwanger

18. Denise85

Denise85 Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    1,685
    0
    0
    Hallo!

Ik heb deze pil 6 jaar geslikt en mijn eerste cylcus duurt nu al 72 dagen en het is nog steeds wachten op mijn eerste echte ongi... heb 2 1/2 week geleden een test gedaan dat was negatief dus morgen weer een poging voor de zekerheid. De pil heeft bij ieder lichaam toch een andere werking de een is meteen regelmatig de ander niet, de een is meteen zwanger de ander niet. Het heeft met de natuur te maken en die is helaas niet te voorspellen...

Groetjes!

19. poessie1

poessie1 Actief lid

Jul 5, 2006
    283
    0
    0
    Groningen
    Hoi,

ik heb 11 jaar microgynon 30 geslikt.
    Toen ik stopte werd ik op dag 30 ongesteld. Daarna ook redelijk regelmatig iedere maand ongesteld.
    Ik heb geen ontpil-verschijnselen gehad.

Succes!

20. Sientje

Sientje Fanatiek lid

May 4, 2005
    2,747
    0
    0
    Mama
    Ik heb 11jaar dezelfde pil geslikt, ben gestopt en was direct zwanger, voor mij dus geen ontpillingsverschijnsel oid..
    Een week of 6 nadat Valentino geboren was ben ik weer met Microgynon begonnen en geen problemen gehad.

Share This Page