Cerazette: al 3 week ongesteld!

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Gwennie, 8 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gwennie

Gwennie Lid

18 apr 2006
    63
    0
    0
    Aloha,

Ondat ik borstvoeding geef ben ik 5 weken geleden begonnen met Cerazette ( minipil ). Na 2 weken slikken werd ik ongesteld. Inmiddels heb ik al 3 wkn last van bloedverlies. Het begon heel licht ( bruinverlies ) en toen werd het echt ongi ( rood, slijmdraden etc. ). Afgelopen vrijdag dacht ik dat het eindelijk over ging ( heeel licht bruin ), maar vandaag is het weer helder rood en lijkt het weer opnieuw te beginnen. Bah!

Duss.... heeft iemand hier ervaring mee? Is dit nog normaal? Hoelang duurde het bij jou en heb je nog tips, dan hoor ik het graag.

Gwennie

2. Nemo

Nemo Niet meer actief

Bijwerkingen
    Zeer vaak (> 10%): onregelmatig bloedverlies (50%), frequenter bloedverlies (20–30%), minder frequent of uitblijven van bloedverlies (20%). Bloedingsperiodes kunnen in lengte toenemen. Na enkele maanden zijn onregelmatige bloedingen gewoon. Vaak (> 1%): misselijkheid, pijnlijke borsten, acne, stemmingswisselingen, gewichtstoename en hoofdpijn. Soms (0,1-1%): irritatie van de vagina, dysmenorroe, ovariumcysten, overgeven, alopecia, vermoeidheid. Zelden (< 0,1%) uitslag, urticaria en erythema nodosum.

Kan erbij horen denk ik zo.

3. essepes

essepes Actief lid

18 aug 2006
    198
    0
    0
    Ik ben nu net aan mijn 2e strip begonnen, en ook hier al 3 weken achtereen bloedverlies. Af en toe een dagje niet en dan begon het weer.
    Ken het helaas, had er met de microgynon 30 ook last van.

Dus ja, het hoort erbij voor sommige vrouwen. Maar leuk is anders.

4. makey

makey Fanatiek lid

16 feb 2006
    1.999
    0
    0
    ik had dat ook ben overgestapt op de microgynon 50 (kan niet met borstvoeding) en heb er geen last meer van

5. Gwennie

Gwennie Lid

18 apr 2006
    63
    0
    0
    Hoi, Hoi,

Gelukkig is het afgelopen weekend eindelijk gestopt.... Mijn huisarts had mij de "gewone pil" weer geadviseerd. Heb ik maar niet gedaan, omdat het niet goed voelde vanwege het nog geven van borstvoeding.

Thanx voor jullie support.

Gwennie

Deel Deze Pagina