Hallo, mijn naam is Carol (27) en mijn man en ik zijn al zo´n 2 jaar bezig met het zwanger worden. 2 jaar geleden is PCO bij mij vastgesteld. Vorig jaar heb ik 2 miskramen gehad (al in een vroeg stadium van de zwangerschappen) Mijn eerste zwangerschap was ´spontaan´. De 2e tijdens de eerste ronde van Clomid. Na de eerste (succesvolle) ronde Clomid, raakte ik ongevoelig voor de werking van het medicijn. 26 november ben ik geopereerd. Ik kreeg een laparoscopie, waarbij dmv lasers gaatjes gemaakt werden in mijn eites, waardoor ik ong een jaar van PCO af zou zijn en zoals de meeste vrouwen een gewone eisprong zou hebben iedere maand. Nu was mijn laatste menstruatie 21 dec, wat zo´n 3 dagen duurde. Op dag 3 ben ik begonnen met Fostimon injecties. Op dag 10 ben ik teruggegaan naar het ziekenhuis (30 ste). Tijdens de echo zag mijn gyn. dat er bij de ene eierstok 4 grote eitjes zaten en 2 kleintjes en bij de andere eierstok 2 grote! Nu zei ze dat ik komende dagen heel voorzichtig moest zijn en liever niet zwanger mocht raken. (Dat is toch wel heel erg bizar...) Hoe graag ik ook zwanger wil worden,.. meer dan 2 zou ik toch niet aandurven-kunnen. Nu heb ik een probleem, waar ik me ook echt zorgen over maak.. Gisteren hebben mijn man en ik gevreeen met voorbehoedsmiddel, maar later zagen we dat hij hoogstwaarschijnlijk is gaan lekken. Stel dat ik nu wel bevrucht ben? En wanneer is dat dan te zien? pas wanneer ik overtijd ben of kan dit al gezien worden tijdens een vaginale echo volgende week? Ik weet niet wat ik moet doen. Ik kan pas eind volgende week naar het ziekenhuis en maak me nu toch wel erg druk. Heb iets gelezen op het internet dat het ook gevaarlijk zou zijn om zoveel rijpe eitjes te hebben. Zou iemand mij kunnen adviseren? Carol
Hoi Carol, Je hebt dit topic ook gestart bij de Verloskundige. Dubbele topics zijn niet toegestaan, daarom doe ik deze dicht. Elvira moderator