Morgen is het zover!

Discussie in 'De bevalling' gestart door rianne19, 18 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rianne19

rianne19 Fanatiek lid

15 apr 2008
    1.366
    0
    36
    Purchaser
    Zuid-Holland
    Morgen krijg ik een keizersnede! Ik moet zeggen dat ik een beetje bang ben voor de ruggenprik en of mensen hier hun ervaring over neer willen zetten.
    Ik had vannacht een nachtmerrie dat die prik zo´n verschrikkelijke pijn deed! Is dat ook zo?
    Voor de rest ben ik gewoon blij als ik weer op mijn kamertje lig met ons babietje. Ben blij als de operatie voorbij is!

2. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ooh wat spannend meis!! Ik kan je alleen mijn verhaal vertellen en die is erg positief. Ik was bang voor de ruggeprik/catheter en het infuus en alledrie zijn me 100% meegevallen. Voor de ruggeprik kreeg ik eerst een verdovingsprikje. Dat voelde als een piepklein prikje en vervolgens de ruggeprik zelf en die voelde ook als een piepklein prikje. Nog voor je auw kunt zeggen is het alweer voorbij zeg maar. Als je nog vragen hebt dan hoor ik het wel :D

3. xSNDY19x

xSNDY19x Fanatiek lid

2 dec 2009
    1.811
    687
    113
    Vrouw
    dat doet allemaal geen pijn hoor.. je krijgt inderdaad eerst een verdovingsprikje en dat voel je heel eventjes maar doet niet super veel pijn hoor..

4. rianne19

rianne19 Fanatiek lid

15 apr 2008
    1.366
    0
    36
    Purchaser
    Zuid-Holland
    Bedankt meiden! Dat die ruggenprik echt alleen maar een prikje is stelt me wel gerust. Ik zag echt een horrorfilm voor me met een gigantische naald in mijn rug rennend door de ok haha!
    Verschrikkelijk! Zolang de prik gewoon een prikje is zal het wel meevallen. Catheter lijkt me ook geen pretje idd.

5. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Maar ook dat valt ontzettend mee. Het voelt gewoon heel erg raar... ik riep ook toen hij er net in zat.. oohhh ik moet plassen!! Zegt de verpleegster, ja laat maar lopen, je catheter zit goed hoor.. maar dat ging haast niet want dan denk je echt dat je je bed onderpiest :D

En die ruggeprik voelt gewoon echt als een miniprikje! Komt helemaal goed hoor.

6. ukkepuk80

ukkepuk80 Actief lid

24 sep 2009
    452
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook een keizersnee gehad. Niet gepland maar wel met ruggenprik. Ik zat midden in een weëen storm en had het idee dat ik nooit gebogen voor over kon zitten door de weëen. Gelukkig kreeg ik weëenremmers op het moment dat besloten werd voor de ks en dat luchte erg op. Ik kan me niet eens herrinneren hoe de prik aan voelde van de ruggenprik dus pijnlijk was ie in elk geval niet!

Omdat alles snel snel besloten werd had ik niet eens door dat ik een blaascatheter ging krijgen. Voor ik het wist zaten ze aan mijn lijf wat ik niet zo netjes vond. Zelf ben ik verpleegkundige en het plaatsen van zo'n catheter doet bij vrouwen eigenlijk noit echt pijn. Het kan wat vervelend aan voelen omdat vrouwen door de wat genante houding verkrampen. Proberen te ontspannen en je benen gewoon lekker losjes/wijd leggen is het beste. Komt helemaal goed!

Infuus prikken is iets wat bij de een wat vervelender is dan bij de ander maar is meestal ook zo weer voorbij.
    Valt allemaal best mee.

Waar ik zelf persoonlijk wel op zou letten is dat ze je kindje zsm bij je leggen voor de BV. deden ze bij mij niet zo snel. Maar als er geen gekke dingen gebeuren moet dat wel kunnen. Anders wachten ze soms erg lang waardoor je kindje weer wat slaperig wordt en misschien neit zo goed probeert te drinken.

In elk geval heel veel succes en vooral genieten!!!! want je bent bijna MAMA!!

7. Chivay

Chivay Fanatiek lid

31 okt 2009
    3.552
    0
    0
    Utrecht
    @ Rianne... Wauw morgen is het al zover!
    Ik lees ook even mee in het topic hier... Waarschijnlijk hoor ik dinsdag mijn datum....

Ik wil je iig even alle succes & geluk wensen voor morgen!
    Ik hoop dat jullie het samen op een heel bijzondere manier mogen beleven!

Laat je weten hoe je de prikken vond?
    En sowieso hoe het met jullie is???

8. Mariiyelle

Mariiyelle Actief lid

13 jan 2010
    450
    0
    0
    Ik vond het plaatsen ervan heerlijk!

Heeel veel succes morgen! Zet em op meid :D

9. rianne19

rianne19 Fanatiek lid

15 apr 2008
    1.366
    0
    36
    Purchaser
    Zuid-Holland
    Tuurlijk laat ik snel weten hoe het mij is "bevallen". :D
    Ik ben best bang maar ben nog benieuwder naar onze dochter!

Bedankt voor de peptalk meiden!

10. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    Rianne, heel veel succes morgen en geniet ervan hoe raar dat ook klinkt.

11. Stippeltje

Stippeltje Bekend lid

14 okt 2009
    612
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb mijn ruggeprik niet eens gevoeld!

Succes, zet 'm op :D en geniet van je kleintje straks!!! :)

12. Alita

Alita Niet meer actief

Heb nooit een ruggeprik gehad maar wil je succes wensen en geniet van de mooiste dag van je leven meid!!

13. soepstengel

soepstengel Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.310
    0
    0
    Ik heb eens een ruggeprik gehad, (niet voor bevalling maar een andere operatie...) maar heb er niets van gevoeld :D
    het was in Spanje, en daar waren ze het me even vergeten te vertellen...
    Ik ging weer liggen, en opeens voelde ik me benen niet meer... toen had ik het pas door :D
    tja ik spreek geen spaans en zij geen andere taal dan dat...

Veel succes en wat heerlijk dat je kindje er morgen is!

14. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Ik vond de ruggenprik ook 1000000% meevallen!
    Maak je dus maar geen zorgen meid :) alles komt goed :)

Nog even een klein tipje over die catheter: het inbrengen daar van KAN erg onprettig zijn. Dit is echter wel bij iedereen verschillend. Om het zekere voor het onzekere te nemen, zou je de artsen morgen kunnen vragen om de catheter te plaatsen NA het zetten van de ruggeprik.

Heel veel succes morgen!

15. Chivay

Chivay Fanatiek lid

31 okt 2009
    3.552
    0
    0
    Utrecht
    :) Wat een gek idee... ze is er nu gewoon!
    Hopelijk is alles heel goed gegaan vandaag!

16. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    Hoi rianne

hoe is 't gegaan? Is 't meegevallen? En boven alles hoe gaat het met je dochter?

Liefs

17. Chivay

Chivay Fanatiek lid

31 okt 2009
    3.552
    0
    0
    Utrecht
    :) dag 3... Hopelijk mag je snel naar huis nu! :)

18. rianne19

rianne19 Fanatiek lid

15 apr 2008
    1.366
    0
    36
    Purchaser
    Zuid-Holland
    Even snel een update. 19 juli zijn we om 13:32 de trotse ouders geworden van Jessie! Ze woog 3355 gram en is 52 cm. We zijn helemaal in de wolken! Sinds de 21e thuis, gaat allemaal super. Binnenkort volgt een foto en het bevallingsverhaal.

19. Stinkerbell

Stinkerbell Fanatiek lid

1 mei 2009
    2.897
    0
    0
    Gefeliciteerd! Lekker genieten nu. :D

20. Alita

Alita Niet meer actief

super meid!!

Deel Deze Pagina