Hoe doen jullie dat als je thuis gaat bevallen? Brengen jullie ze naar een oppas, of laten jullie ze gewoon thuis? Wij wonen in een flat, dus ik denk dat een hond in huis tijdens de bevalling erg lastig is. Als de deuren openstaan, zit ze zo bij me op bed natuurlijk Ook heb ik wel eens gehoord dat de hond merkt dat je erge pijn hebt, en dit kan gaan associeren met het kindje. Ik weet niet of dat waar is, maar dat wil ik niet natuurlijk. Dus waarschijnlijk is een oppas dan de beste oplossing...
Haha, nu moet ik nadenken over mn kat, maar die heeft zoveel fatsoen dat hij braaf op de gang of computerkamer wacht tot we "klaar" zijn als manlief en ik in bed liggen, en daarna pas op het voeteneind komt liggen slapen... Dus wat dat betreft hoef ik me geen zorgen te maken om kat op bed tijdens bevalling... Honden is misschien een lastiger verhaal ja....
Ik wilde graag thuis bevallen, maar bij ons moesten de honden dan weg van de verloskundige. Wij hebben boven geen stromend water, dus zou de verloskundige tijdens de bevalling heel de tijd naar beneden en boven rennen. De honden mochten dan niet thuis zijn, omdat ze dan mijn bloed en/of vruchtwater aan de verloskundige ruiken, en dan zouden ze kunnen aanvallen... (dat had ze al een meegemaakt) Ze mochten wel thuis zijn, maar dan moest ik ze opsluiten in een bench.
Hier zijn de honden thuis gebleven hoor, ik heb het grootste gedeelte de weeen beneden op de bank zittend opgevangen en toen hebben de hondjes zelfs gewoon bij me gelegen zo nu en dan. De kv of vk hebben daar helemaal niks van gezegd. Toen we naar boven gingen om te kijken hoe het ervoor stond zijn ze gewoon beneden gebleven maar wij hebben geen trap in de woonkamer. Nu ging mijn bevalling vrij snel, mijn vriend heeft ze tussendoor nog even snel laten plassen op het veldje naast huis toen de kraamverzorgende er eenmaal was. Daarna opa toen dochterlief geboren was!
ik vind het dus ook een moeilijke... Want ik wil haar na de geboorte zo snel mogelijk kennis laten maken met de baby.. en dan moet ze niet ver weg zijn natuurlijk! Aan de andere kant weet ik inderdaad niet hoe ze reageert als ik zo'n pijn heb en dan misschien de VK of KV de 'schuld'' geeft... erg lastig!!
Hier ook gewoon de hond thuis hoor. We wonen gelijkvloers en we hebben haar in de woonkamer gelegd, dit is op zich al een verandering voor haar want ze wil altijd in de gang slapen. Ze was wel wat onrustig, maar ze heeft zich niet anders gedragen.. Wij wilde haar ook gelijk aan de baby laten ruiken enz. Alles is goed gegaan en de volgende dag dat de kraamhulp kwam keek ze niet op of om. Over dat ze vragen of je je hond weg wil doen of in de bench.. vind ik wel wat vreemd. Ik zou dat denk ook niet zo snel gedaan hebben, en wij hebben best een grote hond.
Onze hondjes blijven lekker thuis en ik ga naar het ziekenhuis. Denk dat het echt helemaal niks wordt als ik thuis ga bevallen, en de baby zien ze wel als we weer thuis komen.
Ik beval in 't ziekenhuis, mijn ouders mogen tijdens de bevalling ff op de hond (en katten) passen.. Wonen wel vlakbij 't ziekenhuis, maar zie 't niet zitten dat vriendlief tussendoor ff naar huis moet om de hond uit te laten . Ben ook niet van plan om de hond in een bench te doen als we weer thuis zijn, maar hopelijk zijn we dan wel verhuisd en hebben we een aparte woonkamer en keuken, dus kunnen we gewoon de deur dicht doen. Onze kater is een groter probleem, die is extreem nieuwsgierig
wij hebben twee honden. Beide waren gewoon thuis terwijl ik boven aan het bevallen was. De deur van de kamer was open maar ze besloten allebei beneden te blijven. Toen ik (helaas) toch naar het ziekenhuis moest bleven ze in de kamer. De kleinste kwam even kijken naar het geluid op de gang. En ging toen snel weer in haar mand liggen. De kraamhulp heeft ze even laten plassen op het veldje. Honden wegbrengen? nee dat zou ik niet doen volgens mij is het goed dat ze mee krijgen dat er iets gebeurt. Ik kan me voorstellen dat de vk of kv vraagt of je ze apart wil houden (bench of opsluiten in de kamer) want niet iedereen vind honden prettig.
hier gaan de honden gewoon ff in de benche, hebben ze vroeger ook altijd in gezeten dus dat is geen probleem ze vinden het zelf leuk. ik heb een rottweiler die nog al druk is en ik weet dat hij heel beschermd dus dat is ook niet echt veilig voor de VK. denk dat hij zo boven op me gaat zitten en niemand in de buurt laat. onze staff wil denk ik ook overal bij zijn dus ze gaan lekker in de benche. mocht ik naar het ziekenhuis moeten dan zijn er genoeg mensen met sleutel die ze nog ff kunnen uitlaten.
Bedankt voor de reacties. Ik denk dat ik haar toch door m'n ouders op laat halen. Het is nogal een muts, die vrij blafferig kan doen met vreemde mensen in huis. En zodra m'n ouders komen kijken bij het kindje, kan ze gelijk mee terug (dat is waarschijnlijk toch heel snel).
Bij mij eerste bavlling hebben mijn schoonouders de honden opgehaald ook omdat we niet wisten hoe lang het zou gaan duren en omdat ik sowieso in het ziekenhuis wilde bevallen. Nou dat was dus een super oplossing aangezien ik 's avonds om 21.45 beviel en dus even lekker ene nachtje in het ziekenhuis ben gebleven met man en zoontje Nu komen mijn schoonouders ze dus weer halen incl. mijn zoontje en als het 's nachts is dan komen mijn schoonouders mij ons in huis .. heel geruststellend gevoel!