Meer IVF baby's in 2009

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Be Happy, Dec 20, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ik zat even te twijfelen of ik dit nu onder Films, televisie en nieuws moest plaatsen, maar ik zet het toch maar onder Vruchtbaarheidsbehandelingen neer.

Meer ivf-baby’s in 2009 - Vrouw | Altijd op de hoogte van het laatste nieuws met Telegraaf.nl/vrouw [Actueel]

Meer ivf-baby’s in 2009 NIJMEGEN - Een op de 38 baby’s, die in 2009 zijn geboren, is een ivf-baby. Het aantal kunstmatig verwekte kinderen is daarmee opnieuw gegroeid.

Het aantal meerlingen dat door ivf wordt geboren, is afgenomen van 13,5 procent in 2008 naar 10,8 procent vorig jaar. Dat blijkt uit ivf-cijfers van de Nederlandse Vereniging voor Obstetrie & Gynaecologie.

De slaagkans van de ivf/icsi-behandeling is toegenomen en bedraagt nu gemiddeld ruim 26 procent per cyclus (poging). De uiteindelijke kans op een kind is groter, omdat een volledige behandeling meerdere cycli omvat.

2. Esser

Esser Fanatiek lid

Jun 29, 2006
    3,190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    Nou, om zeker goede hoop op te houden; ons zoontje behoort maar mooi tot die 2009 beebs. ;)
    En natuurlijk moeten er veel meer van deze IVF/ICSI beebs komen!

3. Marnat

Marnat VIP lid

Aug 10, 2009
    29,821
    3
    38
    Female
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Dit geeft moed!! ik hoop dat ik een isci beeb in 2011 [ de laatste poging] in 2011 in de armen sluiten.

Op naar 2011 met meer ivf en icsi wondertjes.

4. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

Jul 8, 2009
    7,504
    139
    63
    Wij gaan voor een IVF-ICSI -BABY-BOOM zorgen!
    Hahahah, wij komen volgend jaar in de krant!
    SO!

(Positief denken word je zwanger van zeggen ze in andere topics ;) )

5. Marnat

Marnat VIP lid

Aug 10, 2009
    29,821
    3
    38
    Female
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen

:D:D Daar gaan we voor brabbel!! en blijven positief.
    OW waar heb je dat gelezen dat je zwanger word als je positief blijf?

Waarom zijn wij dan nog niet zwanger ???

6. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

Jul 8, 2009
    7,504
    139
    63
    Stond onder zwanger worden
    Dit topic is er eentje in de trand van "NOG STEEDS NIET"

Hey,

Ik was na 3 maand zwanger, maar kreeg na 7 weken een MK. Onmiddelijk zijn we verder gegaan, maar zo lang ik er mee in mijn hoofd rond liep, lukte het niet om zwanger te worden. En iedereen rond je is dan natuurlijk zwanger he.

Uiteindelijk ben ik dan na 7 maand weer zwanger geraakt en ben ik in maart vorig jaar bevallen van een gezonde zoon.

Ondertussen zijn we zwanger van een tweede kindje.

Alleszins veel succes en niet te veel piekeren en dan komt het wel.

Groetjes,

7. hanied

hanied Bekend lid

Feb 21, 2010
    680
    0
    0
    docent vmbo
    brabant...is ie gek dan?
    Ik was na 3 maand zwanger, maar kreeg na 7 weken een MK. Onmiddelijk zijn we verder gegaan, maar zo lang ik er mee in mijn hoofd rond liep, lukte het niet om zwanger te worden. En iedereen rond je is dan natuurlijk zwanger he.

Uiteindelijk ben ik dan na 7 maand weer zwanger geraakt en ben ik in maart vorig jaar bevallen van een gezonde zoon.

Ondertussen zijn we zwanger van een tweede kindje.

Alleszins veel succes en niet te veel piekeren en dan komt het wel.

Owwwwww....nu snap ik waarom het bij mij maar niet lukt! Hahahahah, geloof er geen snars van! Het is idd wel goed om posi te blijven, maar dat kan niet altijd..... Laat staan er niet teveel mee bezig zijn (ben er al 9 jaar mee bezig!)

Anywayzzzz 2010 wordt idd het IVF-BABYBOOMJAAR!!!!!

8. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

Jul 8, 2009
    7,504
    139
    63
    Hahahahha Hanied jij ook al.
    Weten we eindelijk wat we verkeerd hebben gedaan de afgelopen jaren.

Ach ja, op die topics zelf reageer ik niet, maar ik wil t meestal wel ff kwijt.

Hanied meid, dikke respect voor jou. :)

9. Marnat

Marnat VIP lid

Aug 10, 2009
    29,821
    3
    38
    Female
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    AHA weten we dat ook weer , daarom ben ik dus al twaalf jaar geen moeder , geloof er geen snars van.

Hanied@ Jij bent ook al aardig wat jaren bezig respect meis knuf.
    Hoop op een roze jaar voor ons meis!!

10. Elmo

Elmo Niet meer actief

Hier ook een 2009 ICSI beebje!

Goede berichten !!!!

11. pcootje

pcootje VIP lid

Jun 17, 2009
    5,888
    0
    0
    In ons hutje.
    #11 pcootje, Dec 20, 2010
    Last edited: Dec 20, 2010
    Nu heb ik zelf dan jaren op een zwangerschap moeten wachten en een deel van de mmm bewandeld, maar toch schrik ik best nog wel van de cijfers ..... 1 op 38 is heel veel vind ik.

Meiden ik wens jullie allemaal een positieve test in 2011 op welke manier dan ook !!!

12. hanied

hanied Bekend lid

Feb 21, 2010
    680
    0
    0
    docent vmbo
    brabant...is ie gek dan?
    Dames, respect voor ons allen! Je moet het maar doen hoor...al die onderzoeken, iedere keer benen wijd, hormoontabletten, hormoonspuiten, angst, verdriet, blijschap, wachtweken en zo kan ik wel even door gaan! Op naar een roze 2011!!! Proost (met J&J champagne...ook zo frustrerend!!!!)

13. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

Nov 19, 2008
    9,472
    422
    83
    Ik vind 1 op 38 ook erg veel. Jeetje zeg, ik schrik er wel een beetje van! Maar het geeft wel weer hoop voor ons!

14. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

Jul 25, 2010
    4,056
    884
    113
    En nu maar hopen dat 2011 voor ons allemaal ook een heel mooi IVF-ICSI wonder zal brengen!

Ben wel positief verrast over de slagingskans, las voorheen altijd overal dat die tussen de 15 en de 20 procent ligt. En ja 1 op 38 is zeker veel en dat is dan alleen nog maar van de stellen waarbij de behandeling lukt!

Share This Page