weer aan het werk

Discussion in 'Na de bevalling' started by kikker28, Jan 11, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kikker28

kikker28 Actief lid

Oct 10, 2007
    302
    0
    0
    hallo, ik moet 1 februari weer aan het werk, na 10 weken zw. verlof.
    Ik werk 40 procent in de zorg.
    en ik zie het helemaal niet zitten, ben nog erg moe, bekkenklachten, een peuter van 3, een veeleisende borstvoeding. Zijn er meer mensen die zich om deze reden hebben ziek gemeld? of is dat raar?moet ik maar gewoon door zetten en toch gaan?

2. anna mamma

anna mamma Actief lid

Feb 8, 2008
    179
    0
    0
    Verpleegkundige
    Hoi,

Ik moet morgen weer werken maar heb er wel weer zin in.
    Hoop dat ik weer wat ritme erin krijg en weer wat conditie. Ik ga weer aan het werk als voor mijn verlof..... gewoon 32 uur in de week. Pappa is meer voor de kleine thuis en hij gaat ongeveer 1-2 dagen naar de creche.
    Ik werk ook in de zorg maar ze plannen me eerst nog even over zodat ik rustig weer kan inkomen.
    Het enige dat ik vreselijk vind is dat ik de kleine de hele dag niet zie. Als ik wegga slaapt hij nog en als ik thuiskom gaat hij al bijna weer naar bed.
    ACH ................ ik zie wel.
    Jij succes.
    Hoop dat je je snel weer beter voelt en weer kan genieten van je werk.

3. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    Hmm lastig... ik zou persoonlijk gewoon gaan en meteen een gesprek aangaan met je leidinggevende dat je je nog niet echt goed voelt. Wellicht kun je wat minder zware klussen toebedeeld krijgen? En ik zou even naar de ha gaan. Succes!

4. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

Aug 17, 2006
    4,862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    bedenk heel goed van te voren of je weer kunt werken of niet! ik dacht ook 'ik probeer eht gewoon', kwam er achter dat ik het nog niet kon en ging de zw weer in. echter deze keer niet ten gevolge van de zwangerschap. bij deze werkgever kreeg ik gewoon doorbetaald, maar afhankelijk van je contract, krijg je soms dus maar 70% doorbetaald ipv de 100% die je krijgt als het ten gevolge van de zwangerschap is. ziek ten gevolge van de zwangerschap kan echter alleen direct aansluitend op je bevallingsverlof, er mag geen dag (werk) tussen zitten! dus wel even goed naar kijken en over nadenken.

ik ben vorig jaar echt véél te vroeg met bekkenklachten weer aan eht werk gegaan en heb er vreselijk veel spijt van. ik had veel sneller kunnen herstellen als ik iets langer rust had gehouden.

ik dacht ik zie wel, maar kan van nature niet stil zitten of anderen iets voor mij laten doen, dus deed ik alles en meer en uiteindelijk dus te veel en lag ik daarna met nog meer klachten weer thuis.

succes met je herstel! ik hoop dat je snel genoeg weer fit bent om er voor 100% tegen aan te gaan!

Share This Page