Omdat ik erg last van pijnlijke gewrichten heb na de bevalling en erg stijf ben smorgens heb ik even bloed laten prikken. Nu blijkt dat mijn schildklier te langzaam werkt. Heeft 1 van jullie hier ook ervaring mee? En ging dit vanzelf over? Moesten jullie medicatie gebruiken? Ik lees hierover veel verschillende meningen over wel of geen medicatie. En herkennen jullie de klachten? Ben erg benieuwd of 1 van jullie dit herkent. Voor de zwangerschap had ik zover ik weer nergens last van.
Ja dat komt zeer veel voor Dat noemen ze post partum hypothyreoïdie. Voor de zwangerschap van de 1e woog ik iets van 50 kilo. Na de zwangerschap van de 1e dus ook een trage schildklier gekregen en toen ineens van 55 kilo aangekomen tot 68 kilo in 5 maanden, en toen bleek mijn schildklier ook veelte traag. Nu slik ik dus al een aantal jaar medicatie ervoor, en dat is vaak levenslang of het moet een schildklierontsteking zijn na de bevalling, dan kan het tijdelijk zijn. Nu na de zwangerschap van de 2e nog steeds aan de medicatie. Schildklier werkt nu na de bevalling zelfs iets te snel, maar de internist en HA denken dat dat een voorbode is dat hij er binnenkort weer mee stopt. Tijdens de zwangerschap vaak de dosis aan moeten passen omdat hij toen ook weer te traag was. Moet nu dus elke 6 weken bloedprikken om te kijken hoe en wat, want wil natuurlijk niet weer 13 kilo in 5 maanden aankomen en me zo rot voelen. Hoe hoog was je TSH? Ik zou vanaf nu elke 6 weken prikken en als het zo blijft of slechter aard toch aan de medicatie. Ik wou dat ze er bij mij toen zo snel bijwaren. Had me 13 kilo in 5 maanden en een rotgevoel bespaard
Bedankt voor je reactie! Wat rot zeg dat je zoveel bent aangekomen. Voelde je je ook beter na het starten van de medicatie? En welke klachten had je?Ik heb erg zere handen en stijf smorgens. Herken jij dat? Ik mag nog een paar weken zonder medicatie proberen, eind juni moet ik weer bloedprikken. Mijn TSH waarde was nu nog normaal, T4 was te laag.