Na een knip en vacuumverlossing was ik flink beschadigd, de kraamzorg schrok zelfs van de bloeduitstorting (en die was niet onervaren). De eerste week was alles pijnlijk maar ondanks dat kon ik wel voor mezelf en de baby zorgen, ging alleen een beetje langzaam. Liep gewoon rond in huis. Zitten ging trouwens het beste op een harde stoel, die gaf was tegendruk aan mijn bekkenbodem. Naar de wc gaan was niet prettig, omdat je die omdersteuning dan mist. Na een week stukjes gaan wandelen, had het idee dat dat juist goed hielp om die bloeduitstorting weg te krijgen. Een week later liep ik met gemak een half uur. Genezing ging dus erg voorspoedig.
Hier ook knip+vacuum, nogal boos op zh want hoorde achteraf van zuster die het daar kende dat het practisch protocol was zodra de dienst van de arts afliep, goh zal net zo zijn dat dat het geval was en mijn kind er al vanzelf zonder persen uitkwam, ging allemaal goed en toch wilde ze perse met alles erop en eraan mn kind er uit halen. Het ging dus gewoon nog allemaal goed!!! ooh wat ben ik er nog kwaad om. Zag trouwens 8 andere vrouwen op slaapzaal en allemaal met knip bevallen, je kan mij niet overtuigen dat toevallig 8 andere vrouwen ook zo moesten bevallen. Maar goed (even uitrazen). Ik heb lang moeten herstellen. Kon niet normaal zitten, liggen, bewegen en na t weken pas soort van normaal lopen. Had heel erg veel pijn. Waar ik vooral nu nog om boos ben is dat wij nog niet normaal sex kunnen hebben... blijft jammer genoeg erg pijnlijk.... god wat een spijt dag ik niet geschreeuwd heb dat ik geen knip wilde . Ben zwaar anti ziekenhuis.
Hier 3 natuurlijke bevallingen en ik was elke keer vrij snel wel weer op de been. Eerste keer 1 hechting, tweede keer een paar + flink wat schaafwonden, derde keer helemaal niets. Ik heb het de tweede en derde keer wel bewust heel rustig aan gedaan, omdat ik gewoon wilde profiteren van de tijd dat het kon, zolang de kraamhulp er nog was. Bij de derde moesten we op dag 3 's avonds naar het ziekenhuis en dat ging prima, lopen, zitten etc. En op dag 7 heb ik mijn middelste zelf van de peuterspeelzaal opgehaald, lekker even eruit. Een paar dagen later moest ik tenslotte zelf ook weer 4x per dag heen en weer naar school voor de oudste.
Ik ben flink geknipt en had erg veel last van de bloeduitstorting rondom de knip. Bizar dat 'gewoon een blauwe plek' zóveel pijn kan doen! Ik heb nog drie dagen extra kraamzorg gehad, omdat het na de kraamweek echt nog niet ging. Ik kon na bijna een week wel voorzichtig naar beneden om even op de bank te liggen. Maa bijv. lang genoeg staan om een luier te verschonen ging niet. Tijdens die extra kraamdagen ging het pas geleidelijk wat beter en kon ik dus alle dingen leren die je normaal in de kraamweek leert. Maar dan nog hoor, op de dagen dat mijn man werkte zette hij 's ochtends al eten en drinken voor me klaar op de slaapkamer. Zoon sliep op onze kamer. Dus ik was bijna de hele dag aan het kamperen op onze slaapkamer. Het duurde echt tot bijna twee weken voordat ik gewoon naar beneden ging als onze zoon sliep.
Dit ga ik zeker doen! Vaak in mijn blote kont liggen. Had ik niet gedaan na mijn eerste bevalling maar ja toen wist ik helemaal niks.