Wanneer om de 5 uur

Discussion in 'Borstvoeding' started by joyo, Jun 12, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. joyo

joyo Bekend lid

Sep 4, 2007
    543
    0
    0
    kapster
    Op welke leeftijd dronk jullie kindje ongeveer om de 4,5-5 uur?

2. Natasja

Natasja VIP lid

Aug 1, 2005
    25,784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Dean is 3 maanden die drinkt om de tussen de 3 en 4 uur.

3. joyo

joyo Bekend lid

Sep 4, 2007
    543
    0
    0
    kapster
    Oke..... ja ons Ragnar die is nu bijna 6 weken en die zat al snel om de 4 uur. Maar hij had eigenlijk om half elf eten moeten hebben alleen meneer slaapt nog. En ik vind het sneu om hem wakker te maken. Want ik weet. Dat meneer dan niet voldoende wakker wordt om te gaan drinken.

Want ik was de vorige keer op de wijk en toen zeiden ze al dat hij beter om de 5 uur kan krijgen als hij dat al zou willen. Omdat hij al een behoorlijk gewicht heeft namelijk 6160 gram. Dus vonden ze wel dat om de 5 uur mocht.

4. Natasja

Natasja VIP lid

Aug 1, 2005
    25,784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Op hoeveel voedingen komt hij dan uit?
    (dat is zeker een gewicht hihi, Dean is nog geen 5,5 kilo)

5. joyo

joyo Bekend lid

Sep 4, 2007
    543
    0
    0
    kapster
    hij heeft vanmorgen om 6.30 gehad nu dus om 11.30 en als hij dit dan doorzet dan weer om 16.30 en dan weer rond 21.30 -22.00 uur. En dan leg ik hem op bed. Gister ook al gedaan om 22.15 uur. En hij sliep dus toen tot half 7

6. Natasja

Natasja VIP lid

Aug 1, 2005
    25,784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Dus 4 voedingen?
    Ik vind dat wel een beetje weinig voor zo'n ukkie.
    Geef je fles of borst?

Als het fles is hoeveel cc?

7. joyo

joyo Bekend lid

Sep 4, 2007
    543
    0
    0
    kapster
    ja dan zou hij op 4 voedingen komen. Maar toen ik na 2,5 week na de geboorte ff naar het cb kwam om alleen ff te laten wegen te zei het vrouwtje. Aan het gelang van zijn gewicht kan hij eventueel al wel om de 4-5 uur worden gevoed. Bij de controle van 1 maand woog ons mannetje 6160 gram. Dus naar gelang zijn gewicht is het best mogelijk hoor.

Ik geef bv dus heb totaal geen indicatie van wat hij drinkt. En ik geef hem wel eens gekolfde melk uit de fles. Maar dan doe ik ongeveer 130 cc in de fles en die gaat wel helemaal op. Maar moet ik wel zeggen dat er wel wat langs loopt. dus zal niet volleding 130 cc zijn.

8. guppie81

guppie81 VIP lid

Sep 13, 2006
    12,334
    1
    0
    voor 4 voedingen is hij nog erg jong en ook nog te ligt. Mijn CB adviseert dit pas vanaf 4 maanden en boven de 7 kilo.

Ymke krijgt pas sinds 2 weken 4 voedingen en dan nog om de 4 uur overdag. Overdag ligt de vertering en energiepeil anders dan 's nachts.

9. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    overdag nooit.. Daar hielden we max 4 uur aan, en de kleine ook (zelf eet/drink je ook elke 4 uur wel iets). 's nachts hangt meestal af van het gewicht. Het gewicht in ponden is het aantal uur dat ze 's nachts tussen de voedingen mogen laten (dus 6 kilo=12 pond=12 uur)
    Maar we hebben tot 5 maanden 5 flessen gegeven. Dan was het van 10-7.00 slaaptijd. En we hebben nooit minder dan 5 voedingsmomenten gehad.

10. Natasja

Natasja VIP lid

Aug 1, 2005
    25,784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Kindjes die borstvoeding krijgen en nog die leeftijd hebben zullen zeker nog 8 tot 12 keer per dag de borst mogen.
    De mevrouwtjes van het cb gaan altijd uit van dezelfde schema's als flesbabies.

Lees anders even onder het forum onderdeel lactatiekundige (iemand met verstand van borstvoeding! Dan zie je dat zij dit aanraadt.

11. guppie81

guppie81 VIP lid

Sep 13, 2006
    12,334
    1
    0
    maar fles of borst, dan gaat toch nog steeds het bloedsuikerspiegel te ver omlaag als een kindje zo weinig voedingen krijgt bij jonger dan 2 maanden?
    Fleskindje moeten bij 6 weken ook nog 6 flessen heb ik opgezocht...

12. joyo

joyo Bekend lid

Sep 4, 2007
    543
    0
    0
    kapster
    Ik zal morgen wel eens ff het cb bellen. Die kunnen mij er vats wel ff antwoord op geven.

Maar in ieder geval bednakt voor jullie adviesen allemaal

13. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Dat van die bloedsuikerspiegel schijnt ook weer achterhaald te zijn. Zolang je kindje alert is en genoeg aankomt, is het gewoon goed.

14. joyo

joyo Bekend lid

Sep 4, 2007
    543
    0
    0
    kapster
    Ja dat meende ik ook.... maar goed ik zal vandaag wel eens ff bellen naar de wijk. langs gaan kan ik helaas niet want ik heb geen auto. En lopend gaat niet want dat is toch wel net iets te ver. niet voor mij maar wel voor mij dochter die ook moet lopen.

15. guppie81

guppie81 VIP lid

Sep 13, 2006
    12,334
    1
    0
    ja maar "schijnt achterhaald te zijn"...
    Ik geloof je wel hoor, maar ik durf het risico niet te nemen. Ik laat Ymke soms een uurtje langer doorslapen, maar laat niet structureel 5 uur tussen 2 voedingen zitten!

16. prinses

prinses VIP lid

May 20, 2006
    18,334
    1
    36
    Ik heb je vraag verplaatst naar borstvoeding.

17. wendyp

wendyp Niet meer actief

Nou hier nog lang niet volgens mij! Snachts wel, dan komt ze om de 4 - 5 uur, maar is het vaak om de 1.5 - 2 uur. Soms zit er wel eens een 3-4 uur tussen. Maar vooral tussen 10.00 en 14.00 komt Sasha vaak.

18. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Van de 2 wijkverpleegkundigen hier zegt eentje dat het achterhaald is en de ander dat je daar wel op moet letten :(. Ik kijk gewoon naar Eva. Ze heeft vaak langer doorgeslapen 's nachts dan 'mocht', maar ze was dan gewoon vrolijk en alert, dus dan zit het wel goed.

Langer dan 4 uur tussen voedingen overdag is hier niet echt haalbaar, ik zal Eva nooit wakker hoeven te maken voor een voeding, ze slaapt telkens maar 3 kwartier ;). Tegen de tijd dat ze dan weer moe is, zal ze toch moeten eten omdat ik haar niet met een lege maag naar bed doe uiteraard. Dus we zitten hier daardoor meestal om de 3 uur (5 voedingen per dag) en soms 4 uur (4 voedingen per dag).

Share This Page